1469671766279.png
ورزش و پیاده روی چه کمک هایی به ما میکند باعث برطرف شدن چه عارضه هایی در بدن می شود فعالیت و تحرک چه خاصیت هایی برای بدنمان به همراه دارد برای سالم ماند و تقویت نیروی بدن در برابر بیماری ها می توانید از پیاده روی کمک بگیرید

به گفته محققان، انجام ورزش های ساده نظیر پیاده روی سریع یا دویدن می تواند موجب افزایش امید به زندگی شود.

مطالعات محققان دانشگاه کمبریج نشان می دهد انجام فعالیت های فیزیکی نظیر پیاده روی سریع یا دویدن به مدت حداقل یک ساعت در روز می تواند موجب از بین رفتن ریسک مرگ ناشی از نشستن ۸ ساعت یا بیشتر در روز شود.

به گفته محققان، عدم تحرک فیزیکی با افزایش ریسک ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و همچنین برخی سرطان ها مرتبط بوده و عامل بروز بیش از ۵ میلیون مورد مرگ در سال است.

برای بسیاری از افراد به دلیل شرایط کاری یا سفری یا در خانه بودن، نشستن های طولانی مدت اجتناب ناپذیر است. با این حال، یک ساعت فعالیت فیزیکی در روز ایده آل است، اما در صورت عدم امکان، حداقل انجام ورزش در روز می تواند به کاهش این ریسک کمک کند.

مطالعات نشان می دهد افرادی که ۸ ساعت در روز می نشینند اما تحرک فیزیکی دارند در مقایسه با کسانی که کمتر در طول روز نشسته اما فعالیت فیزیکی ندارند، به مراتب کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

در حقیقت افزایش ریسک مرگ ناشی از نشستن به مدت ۸ ساعت در روز با انجام حداقل روزی یک ساعت ورزش از بین می رود.

افرادی که تحرک و فعالیت فیزیکی ندارند بین ۲۸ تا ۵۹ درصد بیشتر در معرض مرگ زودهنگام قرار دارند که مشابه با ریسک ناشی از سیگار کشیدن و چاقی است.

همچنین مطالعات نشان می دهد ۶۰ تا ۷۵ دقیقه ورزش شدید متوسط در روز که معادل با ۵.۵ کیلومتر پیاده روی در ساعت یا ۱۶ کیلومتر دوچرخه سواری در ساعت است، برای از بین بردن ریسک مرگ زودهنگام مرتبط با نشستن بیش از ۸ ساعت در روز کافی است.

در این مطالعه، محققان ۱۶ مطالعه که شامل داده های بیش از یک میلیون زن و مرد بود را مورد بررسی قرار دادند.

سلامت نیوز: عمر طولانی با یک ساعت ورزش روزانه

ارسال شده در 11 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • کنار گذاشتن شام به متابولیسم بدن کمک می کند
  • دلایل عدم توانایی در شیردهی مادر
  • تقویت قوای جنسی با این خوردنی ها
  • آخر و عاقبت بیش فعالی در بچگی
  • روماتوئید، در کمین بانوان
  • ویژگی های مفید درمانی هر برش لیمو
  • نکته مهم هنگام شستن توت فرنگی
  • تاثیرات مختلف بالش روی سلامتی
  • اجتماعی کردن کودک
  • درباره میگو چه نکاتی راباید بدانیم؟
  • دیزاین اتاق خوابتان را اینگونه رقم بزنید
  • مهار بروز سرطان در دهان
  • تشدید شیوع بیماری ویروسی چیکونگونیا در پایتخت هند
  • بالاخره چای بنوشیم یا نه؟
  • شیوه های مراقبت از چشم با رژیم غذایی مناسب
  • محبوبترین ها

  • آناناس، یک استوایی پرفایده !
  • کمک به وزن ایده آل با این نوع چربی
  • سیزده بدر و خورد و خوراک در این روز
  • در طول ماه رمضان چه غذاهایی بهتر است بخوریم؟
  • سالادی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • نحوه رژیم گرفتن بیماران کبد چرب
  • لاغرشدن با سویا را تجربه کرده اید
  • مصرف زیاد اهن و ایجاد الزایمر در بدن
  • چیپس شما را به کشتن میدهد
  • سبزیجاتی که خیلی زود بزرگ می شوند
  • کدامیک در درمان افسردگی بهتر است میوه ها یا سبزیجات
  • بدون نگرانی از چاقی شام بخورید
  • هر آنچه درمورد خواص باورنکردنی زرشک باید بدانید
  • تاثیرات مختلف امراض قندی بر سلامت استخوان
  • منوی غذایی پیشنهادی امروز
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است