3058927-poster-p-1-new-york-calls-for-a-textalyzer-device-to-catch-distracted-drivers

 سرگرم شدن زیاد با تلفن همراه تاثیرات منفی زیادی روی سلامت کاربران میگذارد می خواهیم به برخی از بیماری هایی که می تواند ناشی از استفاده دائم از وسایل هوشمند باشد اشاره کنیم سندرم بی تحرکی یکی از این عارضه ها به شمار میرود.

سندرم بی‌تحرکی یکی از مهمترین عواملی است که به ناتوانی جسمی و اختلال حرکتی منجر می‌شود. این سندرم که ارمغان عصر تکنولوژی است بیشتر در افرادی دیده می‌شود که ساعات زیادی را به استفاده از گوشی تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و سایر وسایل هوشمند می‌گذرانند.

، دکتر رضا سلمان روغنی می‌گوید: کم تحرکی یا بی‌تحرک ماندن در مدت زمانی طولانی نه تنها به دردهای شدید عضلانی منجر می‌شود بلکه در بسیاری از موارد بیماری‌های مزمن و خطرناکی را به دنبال خواهد داشت. بیماری‌های قلبی و عروقی, دیابت, فشار خون بالا, بیماری های مفاصل و حتی پوکی استخوان از جمله بیماری‌های خطرناک ناشی از بی‌تحرکی هستند که متأسفانه در جامعه امروزی رو به افزایش است.

این فوق تخصصی ستون فقرات، مفاصل و عضلات با اشاره به دستگاه‌های ارتباطی هوشمند به عنوان یکی از عوامل ایجاد پدیده سندرم بی‌تحرکی، عنوان می‌کند: شرایط زندگی کنونی به گونه‌ای است که افراد ناگزیرند ساعت زیادی را پشت رایانه بگذرانند. از سوی دیگر پیشرفت تکنولوژی سبب شده ابزارهای هوشمند بیش از پیش در دسترس افراد در سنین مختلف قرار گیرد به طوری که مشاهده می‌شود یک کودک 5 یا 6 ساله ساعات طولانی بدون تحرک مشغول بازی با گوشی تلفن همراه یا تبلت است. صرف نظر از تأثیر این رفتار بر روابط اجتماعی و خانوادگی، استفاده مکرر و طولانی مدت بدون رعایت اصول صحیح نشستن می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری روی عضلات و استخوان‌های کاربران این ابزارها داشته باشد.

وی در ادامه توصیه می‌کند: کاربران هنگام استفاده از لپ تاپ یا رایانه در فواصل زمانی معین مثلاً هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه یکبار دو تا سه دقیقه از جای خود بلند شوند و حرکت کنند. همچنین باید دقت شود که صفحه نمایش به گونه‌ای قرار گیرد که هم سطح چشمها باشد. هنگام نشستن روی صندلی هم کف پاها باید صاف و زانو در امتداد ران قرار گیرد. بهتر است هنگام استفاده از تلفن همراه نیز از خم کردن گردن به جلو پرهیز کرده و گوشی را مقابل صورت خود بگیرند تا آسیب کمتری به عضلات گردن وارد شود.

روزنامه ایران

 

ارسال شده در 12 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • مراقبتها و توصیه ها برای پوست سالمندان
  • مجوز بازگشایی قهوه خانه ها به شرط نداشتن قلیان
  • مقابله با فوبیا های مختلف
  • آموزش مرحله به مرحله کشیدن نخ دندان
  • چرا دندان‌هایمان را به هم می سائیم
  • مردم در مورد روانشناسی چه دیدگاه های غلطی دارند؟
  • با کم خوری سرماخوردگی زودتر بهبود می یابد
  • تاثیرات مفید سر وقت خوابیدن در جوانی
  • چه رنگ مویی هر چقدر که شسته شود خوشرنگ تر می شود
  • با عارضه های پیش از قاعدگی مبارزه کنید ( بخش دوم)
  • همه چیز درباره رشد،تقویت و تغذیه مو‌ها
  • کارکرد ورزش در هنگام آلودگی هوا 4
  • 6 مرحله آسان برای درست کردن شربت شکلات
  • شیوع مشکلات مربوط به بهداشت روانی
  • کرتینیسم و عارضه عقب ماندگی ذهنی
  • محبوبترین ها

  • عاشق شدن در افراد خودپسند
  • رجوع دوباره به رابطه از هم گسیخته
  • مدیریت رفتار کودکانی که دچار اختلال سلوک هستند
  • تمایل به خوراکی شیرین نشانه بیماری روحی مزمن
  • روانکاوی افراد با خیره شدن به چشمانشان
  • اگر افسرده اید جنب و جوش داشته باشید
  • شرطی شدن در سطح بالاتر
  • ترک اعتیاد به فیس بوک و تلگرام
  • چگونه احساساتمان را مثبت تر کنیم
  • سرزنش گر ها مریض خواهند شد!
  • شیوه های مفید برای حل معزل قهر و آشتی زوجین
  • راهکار ساده مراقبه برای به دست آوردن طراوت ذهنی
  • آشنایی با انواع افسردگی
  • منظور از والایش چیست
  • کنترل و مدیریت نگرانی های شغلی در منزل
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است