635855842827062013-1998093931_mental-health به سلامت روان خود اهمیت بیشتری بدهید
آیا شما برای تقویت و بهبود سلامت روانتان تلاش می کنید و به روحیات خود اهمیت میدهید در هنگام بروز موقعیت های استرس زا چگونه رفتارهایتان را کنترل می کنید وتا چه حد بر این امر مسلط هستید افکار منفی تا چه حد بر شما تاثیرگذار هستند

نیسا محمودی روانشناس  گفت: به افکار و باورهایی که یک فرد در زمینه توانمندی و مهارت های خود در حل مشکلات دارد، سلامت روان گفته می شود.
وی در ادامه افزود: انعکاس رفتار افراد در شرایط مختلف میزان سلامت روان آنها را نشان می دهد. یک فرد دارای سلامت روان، در هنگام بروز استرس‌ها، نگرانی ها و ناملایماتی که در محیط اطراف به وجود می آید، با آگاهی و کنترل هیجانات می تواند بر واکنش های خود تسلط کامل داشته باشد.
این روانشناس با تاکید بر نقش باورهای فردی در سلامت روان اظهار داشت: برای مثال فردی که می گوید “من نمی توانم” با تکرار این عبارت این ویژگی را در خود نهادینه می کند، بنابراین تمرکز بر مشکلات باعث ایجاد تشویش و نگرانی در افراد می شود.
محمودی با بیان اینکه آرامش تاثیر زیادی در بهداشت روان دارد، ابراز داشت: فردی که در محیطی آرام زندگی می‌کند، بر هیجانات رفتاری خود کنترل داشته و اطرافیان را نیز از سلامت روان بهره مند می کند.
وی در خصوص تاثیر افکار منفی در سلامت افراد گفت: نفوذ افکار منفی در دراز مدت زمینه ساز ایجاد افسردگی، اختلال اضطراب، عدم اعتماد به نفس، گوشه گیری و سایر مشکلات روانی می شود.
این روانشناس با تاکید بر تاثیر مستقیم سلامت روان بر سلامت جسم افزود: مثبت اندیشی موجب تسریع روند درمان بیماران جسمی می‌شود بنابراین تاثیر سلامت روان بر سلامت جسمانی نقش اثبات شده‌ای دارد.
 وی با تاکید بر اهمیت آموزش در زمینه بهداشت روان تاکید کرد: آموزش‌های خود کنترلی و خود آگاهی به افراد در خانواده، مدارس و سایر نهادهای آموزشی و پرورشی، مهارت‌های لازم را در  افراد برای مواجهه با شرایط  استرس زا ایجاد می‌کند.
باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 12 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • سرطان خون با تغییر رژیم غذایی درمان میشود
  • اثرات مهم گل شاه پسند
  • اگر طرفدار بلندی قد هستید از آمپول سوما در بدنسازی استفاده نکنید
  • خوراکیهایی ضد سرطان پروستات
  • رفتارهای عجیب و غریب گربه
  • چاق شدن شما با نور اتاق خواب
  • رژیم غذایی گیاهخواری با دلمه بادمجان و عدس
  • آموزه هایی ازکتاب کنترل خشم در خانواده
  • بررسی عفونت در معده خردسالان
  • اقدامات لازم پس از یک شب بی خوابی
  • با این روش ها لک های صورت را از بین ببرید
  • آشنایی با ارتوپد گرایش های آن
  • گاز co2 و رفع چین و چروک پوست
  • چطوری برای معالجه موهای خشک ماسک آووکادو را بکار ببریم
  • از شدت ورزش خود بکاهید
  • محبوبترین ها

  • آیا یوگا همان تمرینات کششی است؟
  • چطوری با تردمیل ورزش کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم
  • لزوم وجود شیر و تخم مرغ در رژیم غذایی ورزشکاران
  • توصیه های غذایی به ورزشکاران
  • تکنیکهایی برای بدست آوردن انرژی مجدد پس از ورزش
  • لاغر شدن ران پاها ورزشهای مخصوصی دارد
  • سه عامل اصلی که بر بيش تمرينی اثر می‌کند
  • رقص هایی که پایین تنه را خوش فرم میکند
  • میخواهید بدانید چرا بعد از ورزش سردرد میگیریم
  • مواردی برای بالا رفتن وزن وبزرگی عضله
  • توصیه‌های کارشناسان در مورد چگونگی انجام و جلوگیری از اشتباهات در تمرینات کششی
  • ساده ترین ورزش های خانگی پای تلویزیون
  • راهکار های اساسی برای از بین بردن درد پهلو
  • به دست آوردن سلامت و تناسب اندام زنانه با این کارها
  • قلب سالم و قوی با ورزش
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است