عصبیت ریشه عصبی بودن ها حال عصبی بی حوصلگی زیاد افسردگی اضطراب

 وقتی به صورت مکرر و دائم دچار حالت عصبی می شویم از چه روش های پیشگیرانه ای باید کمک بگیریم چه توصیه هایی به ما در این زمینه کمک می کنند چه پیشنهاداتی در این زمینه موثر هستند و عادت های منفی اخلاقی و حالات روحی خشن چگونه قابل برطرف شدن خواهند بود؟

معمولا ریشه عصبی بودن ها اضطراب یا افسردگی است. افرادی که این دو حالت را تجربه می کنند بی حوصلگی زیاد دارند و به دلیل آستانه پایین تحمل خود زود عصبی می شوند. لذا اگر دچار این حالت ها هستید باید مورد درمان قرار بگیرید.

 سعی کنید همواره آگاهی بالایی از خلق خود ایجاد کنید و خلق خود را مورد ارزیابی قرار دهید. وقتی عصبی هستید علت را جویا شوید و میزان تنش دهی علت را با میزان خلق خود بسنجید اگر این انطباق ناموزون است سعی کنید افکاری را که ناخودآگاه در ذهن شما به عصبیت منجر می شود را از بین ببرید و به سمت مسایلی حرکت کنید که حال شما را خوب می کند. مثلا فرض کنید اکنون عصبی هستید خوب فکر کنید و دلیل آن را پیدا کنید و سپس افکاری که این مساله در ذهن شما مرتبا تکرار می شوند را بشناسید و سپس از این افکار جلوگیری کنید و فعالیتی را انجام دهید که حال شما را خوب کند. به عبارتی در حال عصبی باقی نمانید.

معمولا ریشه عصبی بودن ها اضطراب یا افسردگی است. افرادی که این دو حالت را تجربه می کنند بی حوصلگی زیاد دارند و به دلیل آستانه پایین تحمل خود زود عصبی می شوند.

میزان آهن خون خود را چک کنید. کم خونی می تواند با این علائم همراه باشد.

در طی روز حتما زمانی را به ورزش و به خصوص پیاده روی اختصاص دهید تا با ترشح آندروفین علائم پیش از قاعدگی را از بین ببرد.

پیش از قاعدگی با مشورت پزشک از ویتامین B6 و E استفاده کنید تا میزان زیادی از تنش های درونی شما کاسته شود. منابع غذایی حاوی ویتامین B6 مانند جگر، سیب زمینی، موز، عدس و اسفناج و منبع غنی ویتامین E جوانه گندم است.

مصرف سدیم را کاهش دهید. زیرا سدیم باعث حفظ آب در بدن شده که خود منجر به نفخ شکم می شود. بسیاری از غذاهای آماده دارای مقدار زیادی سدیم هستند. به عنوان مثال کنسروها، کالباس، سوسیس، زیتون شور، خیار شور و پنیر شور منابع سرشار از سدیم است.

اجتناب از مصرف قهوه و کافئین و استفاده از مکمل های کلسیم می تواند موثر باشد.

استراحت کافی داشته باشید.

با اطرافیان در مورد وضعیتتون گفتگو کنید.

غذاهایی مانند گوجه فرنگی، خرما، موز، آناناس و آواکادو به دلیل داشتن ماده ای که در معده به سطح گیرنده های موجود متصل شده و باعث تشدید فعالیت و واکنش سرتونین در مغز می گردند توصیه می شود.

در صورت ادامه علائم به روان پزشک مراجعه نمایید.

تبیان،

 

5 1000
ارسال شده در 13 مرداد 1395 توسط با موضوع روانشناسی | 629 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • روغنی که شما را زیباتر می کند
  • درمان مشکلات بدن با مصرف جو
  • اهمیت به سلامت مغز
  • خواب در میانه روز
  • با اسکنر چشمی دستی رتینوپاتی تشخیص داده می شود
  • هورمون رشد و نحوه کارکرد آن
  • اقدامات ضروری بعد از گزش حشرات
  • مراقب مشکلات گوارشی در این ایام باشید
  • محبوبترین ها

  • سرکه، دوست یا دشمن سلامتی؟
  • به ناهار خود اهمیت دهید
  • بهترین روش طبخ از نظر پزشکان
  • بروز بیماریهای قلبی و افزایش فشار خون با مصرف زیاد نمک
  • هفته سلامت را با الگوهای صحیح غذایی آغاز کنیم.
  • مواد غذایی حاوی فیبر
  • از شر کمر درد رها شوید
  • تقویت و افزایش شانس باروری مردان با گردو
  • رپورتاژ

  • مرکز فروش محصولات درمان زخم،دیابت و سوختگی
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • کلینیک شنوایی افشین قرایی
  • دندان تاجی از زیبایی
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما