_a35076d2-a33d-11e5-8ae7-bdc8d919d82a

 وقتی به صورت مکرر و دائم دچار حالت عصبی می شویم از چه روش های پیشگیرانه ای باید کمک بگیریم چه توصیه هایی به ما در این زمینه کمک می کنند چه پیشنهاداتی در این زمینه موثر هستند و عادت های منفی اخلاقی و حالات روحی خشن چگونه قابل برطرف شدن خواهند بود؟

معمولا ریشه عصبی بودن ها اضطراب یا افسردگی است. افرادی که این دو حالت را تجربه می کنند بی حوصلگی زیاد دارند و به دلیل آستانه پایین تحمل خود زود عصبی می شوند. لذا اگر دچار این حالت ها هستید باید مورد درمان قرار بگیرید.

 سعی کنید همواره آگاهی بالایی از خلق خود ایجاد کنید و خلق خود را مورد ارزیابی قرار دهید. وقتی عصبی هستید علت را جویا شوید و میزان تنش دهی علت را با میزان خلق خود بسنجید اگر این انطباق ناموزون است سعی کنید افکاری را که ناخودآگاه در ذهن شما به عصبیت منجر می شود را از بین ببرید و به سمت مسایلی حرکت کنید که حال شما را خوب می کند. مثلا فرض کنید اکنون عصبی هستید خوب فکر کنید و دلیل آن را پیدا کنید و سپس افکاری که این مساله در ذهن شما مرتبا تکرار می شوند را بشناسید و سپس از این افکار جلوگیری کنید و فعالیتی را انجام دهید که حال شما را خوب کند. به عبارتی در حال عصبی باقی نمانید.

معمولا ریشه عصبی بودن ها اضطراب یا افسردگی است. افرادی که این دو حالت را تجربه می کنند بی حوصلگی زیاد دارند و به دلیل آستانه پایین تحمل خود زود عصبی می شوند.

میزان آهن خون خود را چک کنید. کم خونی می تواند با این علائم همراه باشد.

در طی روز حتما زمانی را به ورزش و به خصوص پیاده روی اختصاص دهید تا با ترشح آندروفین علائم پیش از قاعدگی را از بین ببرد.

پیش از قاعدگی با مشورت پزشک از ویتامین B6 و E استفاده کنید تا میزان زیادی از تنش های درونی شما کاسته شود. منابع غذایی حاوی ویتامین B6 مانند جگر، سیب زمینی، موز، عدس و اسفناج و منبع غنی ویتامین E جوانه گندم است.

مصرف سدیم را کاهش دهید. زیرا سدیم باعث حفظ آب در بدن شده که خود منجر به نفخ شکم می شود. بسیاری از غذاهای آماده دارای مقدار زیادی سدیم هستند. به عنوان مثال کنسروها، کالباس، سوسیس، زیتون شور، خیار شور و پنیر شور منابع سرشار از سدیم است.

اجتناب از مصرف قهوه و کافئین و استفاده از مکمل های کلسیم می تواند موثر باشد.

استراحت کافی داشته باشید.

با اطرافیان در مورد وضعیتتون گفتگو کنید.

غذاهایی مانند گوجه فرنگی، خرما، موز، آناناس و آواکادو به دلیل داشتن ماده ای که در معده به سطح گیرنده های موجود متصل شده و باعث تشدید فعالیت و واکنش سرتونین در مغز می گردند توصیه می شود.

در صورت ادامه علائم به روان پزشک مراجعه نمایید.

تبیان،

 

ارسال شده در 13 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • نحوه برخورد با بیمار مبتلا به مریضی های دردناک
  • نشانه های بیماریهای عروق محیطی و راه تشخیصی
  • آیا گیاه کینوا را می شناسید
  • آسیب‌ها و مشکلات ناشی از انتخاب نادرست کیف مدرسه
  • فرانسوي ها بيشترين مصرف كننده دارو در اروپا
  • باهوش ترین انسان ها را آسیا دارد
  • علائم سندرم TMJ را بدانید
  • اختلال جنسی چه معیارهایی برای تشخیص دارد؟
  • غذا های مناسب برای دوران بیماری
  • اثر وراثت و غده ها در رشد شخصیت
  • آسیب به ریه ها با خانه تکانی
  • تمرینات کششی را چگونه باید انجام دهیم
  • شخصیت هرفردی با تغذیه وی ارتباط خاصی دارد
  • مشکلات خواب و این درمان های طبیعی
  • آیا خالکوبی باعث بوجود آمدن دیابت می شود؟
  • محبوبترین ها

  • مصرف منیزیوم، ژنها و قومیت افراد با دیابت چه ارتباطی دارد
  • ابتلا به چند بیماری همزمان در دیابتی ها
  • ارتباط استفاده طولانی مدت داروی اکتوس با سرطان مثانه
  • در انتخاب میوه افراد دیابتی احتیاط کنند
  • خطر سکته قلبی برای خانم های دیابتی
  • مراقبت از بدن در برابر دیابت
  • بررسی پیشرفت بیماری چشم دیابتی با موبایل هوشمند
  • نکات ایمنی برای تمرینات ورزشی دیابتی ها
  • گرمای هوا و دیابت
  • با مواد غذایی دیابت را کنترل کنید
  • برای شب یلدا بیماران دیابتی این توصیه هار ا بخوانند
  • منفعتهای بامیه برای بیماران دیابتی
  • اگر قند خون بالایی دارید اسفناج و گشنیز بخورید
  • آجیل از بین برنده دیابت نوع دو
  • آیا برای مبتلایان به دیابت عسل ضرر دارد؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است