غلط ترین عادت حین ورزش خطاهای ورزشی اشتباهات ورزشی اشتباه حین ورزش اشتباه حین تمرینات ورزشی

برخی افراد در حین ورزش مرتکب اشتباهات زیادی می شوند که در صورت تکرار آن ها ممکن است به مفاصل آن ها آسیب های جدی وارد شود می خواهیم به مهمترین و موثرترین اشتباهات ورزشی که افراد ورزشکار در حین تمرینات ورزشی مرتکب آن ها می شوند اشاره کنیم

برخی از اشتباهات قبل، در طول و حین ورزش، تمام تلاش های شما را برای انجام یک ورزش موثر از بین میبرد.

،تمام کسانی که قصد دارند از فواید ورزش و فعالیت بدنی بهره مند شوند، ناچارند که 7 اشتباه عمده بخصوص بعد از انجام فعالیت بدنی را کنار بگذارند:

عدم خنک کردن بدن: شما ناچارید بعد از انجام هر نوع ورزش با ریتم تند، به ضربان قلب و فشار خون زمان بدهید که آرام آرام پائین بیاید. متخصصان ورزش و سلامت تاکید دارند که با یک سری حرکات آرام و ملایم مثل قدم زدن سریع و یا دو آهسته کم کم ضربان قلب را به حالت اول برگردانید.

اجتناب از حرکات کششی: انجام حرکات کششی بعد از ورزشهای روزانه و بدنسازی کمک می ‌کند روز بعد احساس درد در عضلات نداشته باشید. درد کمتر همچنین کمک می‌کند روز بعد حرکات ورزشی را راحت‌ تر انجام دهید.

عدم مصرف مواد مغذی بعد از ورزش: غذای سالم قبل از ورزش باعث می‌ شود که بدن زودتر گرم شود و بعد از ورزش نیز کمک می ‌کند عضلات خودشان را بازسازی کنند. بهتر است بعد از ورزش یک فنجان ماست با کمی مغز گردو و بادام و کشمش بخورید و از اینکه بلافاصله غذا خوردن بعد از ورزش باعث چاقی می‌ شود نترسید.

عدم تعویض لباس های ورزشی: لباس‌ های آغشته به عرق اگر تعویض نشوند، باعث توزیع عفونت و بیماریهای پوستی می‌ شوند. حتما بعد از ورزش لباس ها را عوض کنید و حتی برای مدت کوتاه اجازه ندهید روی پوست باقی بمانند.

اجتناب از دوش گرفتن بعد از ورزش: دوری از این کا، علاوه بر بوی ناخوشایندی که با خود به همراه دارد، باعث آسیب رساندن به پوست می شود. باکتری ‌هایی که با عرق کردن از بدن دفع شده‌ اند روی پوست می‌ مانند و رشد می ‌کنند و باعث خارش شدید و قارچ می‌ شوند.

مصرف نوشیدنی های الکلی یا گازدار: متاسفانه این غلط ترین عادت در بسیاری از افرادی است که قصد رفع عطش بعد از تشنگی ناشی از ورزش را دارند. این کار باعث می ‌شود که عضلات خود را بازیابی نکنند، آب بدن کم می ‌شود و احتمال لخته شدن خون را بالا می ‌برد. بهتر است که تا 30 دقیقه بعد از ورزش تنها آب بنوشید و بعد سراغ نوشیدنی ‌های گازدار بروید.

بی خوابی بعد از ورزش: وقتی ورزشهای سنگین می‌ کنید، خواب کمک می ‌کند تا بدن خود را بازیابد و در طول خواب عضلات محکم بسازد. حتما به خواب خود اهمیت بدهید وگرنه بدن خیلی زود ضعیف می ‌شود و توان خود را از دست می ‌دهد.

منبع:زBrite

آوای سلامت

 

5 1000
ارسال شده در 12 مرداد 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی | بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • تمیزی بهتر خانه با این روش ها
  • ریزش مو پس از وضع حمل
  • آموزش تهیه استیک ویژه
  • تاثیر آلفالیپوئیک اسید در بیماریها
  • نشانه های خطرناک برای سلامتی در گلو
  • 4 ماسک برای داشتن پوستی زیبا و شفاف
  • پررنگ کردن عشق با شریک زندگی
  • مراقبت های آلرژیک شیرخواران
  • محبوبترین ها

  • راهکارهایی برای جلوگیری از وابسته شدن کودکان به تبلت
  • تکلیف کودکان با کمبود روی چیست
  • سخن گفتن کودک با تخم پرندگان
  • خطرات زیاده روی در مصرف بستنی توسط اطفال
  • بر کاهش رشد مغز کودکان جرو بحث های والدین بی تاثیر نیست
  • صحبت از جن و پری برای کودک ممنوع
  • گریه خردسالان و این توصیه های موثر
  • تکنیک های جالب و تاثیرگذار درمانی برای بیش فعالی
  • رپورتاژ

  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما