غلط ترین عادت حین ورزش خطاهای ورزشی اشتباهات ورزشی اشتباه حین ورزش اشتباه حین تمرینات ورزشی

برخی افراد در حین ورزش مرتکب اشتباهات زیادی می شوند که در صورت تکرار آن ها ممکن است به مفاصل آن ها آسیب های جدی وارد شود می خواهیم به مهمترین و موثرترین اشتباهات ورزشی که افراد ورزشکار در حین تمرینات ورزشی مرتکب آن ها می شوند اشاره کنیم

برخی از اشتباهات قبل، در طول و حین ورزش، تمام تلاش های شما را برای انجام یک ورزش موثر از بین میبرد.

،تمام کسانی که قصد دارند از فواید ورزش و فعالیت بدنی بهره مند شوند، ناچارند که 7 اشتباه عمده بخصوص بعد از انجام فعالیت بدنی را کنار بگذارند:

عدم خنک کردن بدن: شما ناچارید بعد از انجام هر نوع ورزش با ریتم تند، به ضربان قلب و فشار خون زمان بدهید که آرام آرام پائین بیاید. متخصصان ورزش و سلامت تاکید دارند که با یک سری حرکات آرام و ملایم مثل قدم زدن سریع و یا دو آهسته کم کم ضربان قلب را به حالت اول برگردانید.

اجتناب از حرکات کششی: انجام حرکات کششی بعد از ورزشهای روزانه و بدنسازی کمک می ‌کند روز بعد احساس درد در عضلات نداشته باشید. درد کمتر همچنین کمک می‌کند روز بعد حرکات ورزشی را راحت‌ تر انجام دهید.

عدم مصرف مواد مغذی بعد از ورزش: غذای سالم قبل از ورزش باعث می‌ شود که بدن زودتر گرم شود و بعد از ورزش نیز کمک می ‌کند عضلات خودشان را بازسازی کنند. بهتر است بعد از ورزش یک فنجان ماست با کمی مغز گردو و بادام و کشمش بخورید و از اینکه بلافاصله غذا خوردن بعد از ورزش باعث چاقی می‌ شود نترسید.

عدم تعویض لباس های ورزشی: لباس‌ های آغشته به عرق اگر تعویض نشوند، باعث توزیع عفونت و بیماریهای پوستی می‌ شوند. حتما بعد از ورزش لباس ها را عوض کنید و حتی برای مدت کوتاه اجازه ندهید روی پوست باقی بمانند.

اجتناب از دوش گرفتن بعد از ورزش: دوری از این کا، علاوه بر بوی ناخوشایندی که با خود به همراه دارد، باعث آسیب رساندن به پوست می شود. باکتری ‌هایی که با عرق کردن از بدن دفع شده‌ اند روی پوست می‌ مانند و رشد می ‌کنند و باعث خارش شدید و قارچ می‌ شوند.

مصرف نوشیدنی های الکلی یا گازدار: متاسفانه این غلط ترین عادت در بسیاری از افرادی است که قصد رفع عطش بعد از تشنگی ناشی از ورزش را دارند. این کار باعث می ‌شود که عضلات خود را بازیابی نکنند، آب بدن کم می ‌شود و احتمال لخته شدن خون را بالا می ‌برد. بهتر است که تا 30 دقیقه بعد از ورزش تنها آب بنوشید و بعد سراغ نوشیدنی ‌های گازدار بروید.

بی خوابی بعد از ورزش: وقتی ورزشهای سنگین می‌ کنید، خواب کمک می ‌کند تا بدن خود را بازیابد و در طول خواب عضلات محکم بسازد. حتما به خواب خود اهمیت بدهید وگرنه بدن خیلی زود ضعیف می ‌شود و توان خود را از دست می ‌دهد.

منبع:زBrite

آوای سلامت

 

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 12 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • عوارض اضافه وزن در سنین کودکی
  • قبل از خواب این موارد را فراموش نکنید
  • آسان ترین شیوه مراقبت طبیعی از پوست بخور است
  • ارتباط بین تغذیه و سلامتی در زندگی انسان
  • فلفل دلمه ای مخصوص
  • دسر با طعم استوایی
  • نحوه ابراز عشق به شریک زندگی
  • ازدواج های ناآگاهانه
  • محبوبترین ها

  • نکات مهم برای پیش از ازدواج
  • تاثیر قد بر بیماری قلبی
  • اشتباهات خطرناک روزمره
  • دانستنی های مهم راجع به مسافرت با هواپیما
  • خلاصی از بوی دهان با این ماده
  • مواردی که باید در خصوص روغن شتر مرغ بدانید-بخش دوم
  • آموزش و یادگیری در هنگام خواب
  • تاثیرات مختلف چشم بند بر خواب
  • رپورتاژ

  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است