4930644_339
اگر تمایل به گرفتن رژیم برای کاهش وزنتان دارید و از رژیم های سخت و طاقت فرسا فراری هستید توصیه می کنیم از برخی ترفندهای رژیمی در طی 15 روز کمک بگیرید مطمئن باشید نتیجه خواهید گرفت.این ترفندهای رژیمی را در ادامه مطلب برایتان آورده ایم

مسئله اضافه وزن باعث شده است افراد بسیاری به تمرینات ورزشی سخت و رژیم‌های غذایی مختلف روی آورند. زمانی که صحبت از تمرینات ورزشی به میان می‌آید، متخصصان بر روی “فعالیت فیزیکی” تاکید دارند. منظور از فعالیت فیزیکی تحرک بدن بر مبنایی روزانه است. این فعالیت‌ها شامل تمرینات روزانه بدن‌سازی، دویدن، بالا رفتن از پله‌ها و غیره است.
اغلب متخصصان فیزیولوژی بر این باورند: این که تصور کنیم با ورزش کردن می‌توانیم اثر غذاهای پرکالری را خنثی کنیم، اساساً عقیده اشتباهی است. از طرفی، دستیابی به وزن ایده‌آل در مدتی کوتاه تنها با کمک یک برنامه صحیح زندگی امکان‌پذیر است.
دانشمندان عوامل بسیاری را در کاهش وزن دخیل می‌دانند که طی یک برنامه 30 روزه می‌توان آن‌ها را کنترل کرد.
برنامه مربوط به 15 روز اول ماه را می‌توانید در ادامه این مطلب دنبال کنید.
روز اول: برنامه‌ای برای هفته‌های پیش‌رو تنظیم و اهداف خود را یادداشت کنید
مثلاً در این برنامه زمان خوردن غذاهای سالم را مشخص کنید. توجه شود که یادداشت‌های خود را می‌توانید بر روی دیوار نصب کنید تا همیشه مقابل چشمانتان باشد. لازم نیست در این مرحله گام‌های بلندی بردارید. هدف از انجام این کار “شروع” یک فرآیند پیوسته است.
روز دوم: یخچال خانه را کنترل کنید
بر روی برچسب برخی محصولات غذایی اصطلاحاتی مثل “کم‌چرب”، “بدون چربی” نوشته شده است. از این پس، این محصولات را تهیه نکنید، چرا که در آن‌ها مقادیر بالاتری از نمک و شکر وجود دارد که سلامتی شما را به خطر می‌اندازد.
روز سوم: وزن خود را اندازه بگیرید و آن را ثبت کنید
روز چهارم: مسافتی مشخص را پیموده و رکورد خود را مشخص کنید
از جمله موثرترین تحرکات بدنی می‌توان به پیاده‌روی آهسته، پیاده‌روی تند، دوچرخه‌سواری و شنا اشاره کرد. زمان و سرعت انجام این تمرینات را ثبت کنید.
روز پنجم: در بشقاب‌های کوچک‌تر غذا میل کنید
دانشمندان می‌گویند: استفاده از بشقاب‌های کوچک‌تر را می‌توان راهکاری موثر برای لاغر شدن دانست. آنان استفاده از ظروفی با قطر 22 سانتیمتر را پیشنهاد کرده‌اند.
روز ششم: این تمرین ورزشی را انجام دهید
دست و پاها را در حالتی که در تصویر مشاهده می‌کنید، قرار دهید و 10 بار آن را تکرار کنید.
روز هفتم: آووکادو را جایگزین کره کنید
با جایگزین کردن یک قاشق چایخوری کره با نصف قاشق چایخوری آووکادو فیبر مورد نیاز بدنتان را تامین کنید.
روز هشتم: آشپزخانه را زیر و رو کنید و از شر غذاهای اشتهاآور خلاص شوید
روز نهم: از جای خود برخیزید
هر یک ساعت بلند شوید و سرگرم تمرینات ورزشی سبک و کوتاه‌مدت شوید. تحقیقات جدید نشان می‌دهد، نشستن طولانی‌مدت بر روی صندلی (حتی در افرادی که به طور مستمر ورزش می‌کنند) خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد.
روز دهم: وزن خود را مجدداً اندازه بگیرید
با این کار می‌توانید از روند کاهش وزنتان و اینکه برنامه چند روز اخیر موثر بوده یا خیر، مطلع شوید. دانشمندان طی جدیدترین تحقیقات خود متوجه شده‌اند، اندازه‌گیری وزن حداقل هفته‌ای یک بار باعث می‌شود فرد در جریان برنامه کاهش وزن قرار گرفته و از اقدامات لازم غافل نشود.
روز یازدهم: رکورد خود را در پیمودن مسافت بشکنید
قرار شد روز چهارم مسافتی را بپیمایید. در روز یازدهم این رکورد را شکسته و در زمان کوتاه‌تری این کار را به انجام برسانید.
روز دوازدهم: یک ساندویچ تک‌نان تهیه کنید
می‌توانید از کاهو برای نگه داشتن محتویات ساندویچ استفاده کنید. با این اقدام، کالری ساندویچ به میزان 100 واحد کاهش می‌یابد.
روز سیزدهم: مواد غذایی تند را به وعده شام اضافه کنید
غذاهایی مثل فلفل قرمز باعث شروع فرآیندهای گرمازا در بدن می‌شوند. چنین فرآیندهایی به معنای مصرف مقادیر بالاتری از کالری در بدن است.
روز چهاردهم: هدفی دیگر برای خود در نظر بگیرید
برای دو هفته آتی هدفی دیگر را تعیین کنید. برای مثال می‌توانید این هدف را در رأس برنامه قرار دهید: تا پایان ماه وزن خود را فلان میزان کاهش خواهم داد.
هدفی که امروز مشخص می‌کنید باید با هدف روز اول و دستاوردهای آن تناسب داشته باشد. مثلاً اگر روز اول مقرر کرده بودید که روزی یک بار غذای سالم مصرف کنید و طی دو هفته اخیر متوجه شدید که می‌توانید به چنین هدفی دست یابید، در روز چهاردهم با خودتان قرار بگذارید که روزی 3 بار غذای سالم نوش جان کنید.
روز پانزدهم: برای صبحانه یک عدد تخم‌مرغ میل کنید
پروتئین تخم‌مرغ باعث تجدید قوای بدن می‌شود.
*** ادامه برنامه 30 روزه تناسب اندام (شامل هفته سوم و چهارم) طی روزهای آتی در وبسایت باشگاه خبرنگاران جوان منتشر خواهد شد.
منبع: Health.com
انتهای پیام/

ارسال شده در 13 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • هر آنچه که درباره تبخال باید بدانید
  • اهمیت این نکات در هنگام دویدن
  • حفاظت از پوست و مو در مقابل انواع مشکلات
  • روش های طبیعی برای داشتن پوست شفاف
  • با وسواس گرفتن بچه چه کنیم
  • دومين واكسن براي سرطان
  • راه کار های تقویت هوش فرزندان
  • بیش فعالی و اهمیت دادن به آن
  • 10 داروی خانگی برای درد دندان مصنوعی
  • دستاوردهای علمی جدید پیرامون نقشه برداری از مغز
  • پسیانیک درمانی چیست ؟
  • میزان پول دوستی شما تا چه حد است
  • آموزش استفاده درست از گوش پاک کن
  • سرطان با این علائم
  • انگشت ماشه ای چیست و چه نشانه هایی دارد؟
  • محبوبترین ها

  • ایجاد سرطان مری در بدن با این کارها
  • باد کردن غدد لنفاوی به چه دلایلی رخ میدهد؟
  • خانم های جوان و محافظت در برابر ام اس
  • مقابله با هپاتیت سی
  • لنفوم – علائم و درمان
  • اشتراکات آلزایمر با این بیماری ها
  • سنگ ساز شدن کلیه با مصرف این موادغذایی
  • با بیماری آرتریت چه کنیم
  • اهمیت دوری از این ویروس کشنده
  • علائم برخی بیماریها در چهره
  • نشانه های ابتلا به سرماخوردگی
  • رفع درد ناشی از سنگ کلیه با این روش
  • سینوزیت و راهکارهای موثر درمانی آن
  • 10 علت مهم فشار خون بالا
  • با تغذیه مشکل تیروئید را حل کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است