57a1cae0be4b8

درباره سندرم متابولیک چه میزان اطلاع دارید این بیماری با چه نشانه هایی در افراد مختلف بروز میدهد و چگونه می توانیم این عارضه را برطرف کنیم پیشنهادات مختلف پزشکی در این زمینه  کدامند از جمله خطرات ناشی از سندرم متابولیک می توانیم به دیابت اختلالات فشارخون و کبد چرب اشاره کنیم

سندرم متابولیک، مجموعه‌ای از شرایط شامل افزایش فشار خون, قند خون بالا, چربی اضافی بدن در اطراف کمر و دور شکم و سطح کلسترول یا تری گلیسیرید بالا است.

اگر شما مبتلا به سندرم متابولیک یا یکی از شرایط بالا هستید، شیوه زندگی سالم می‌تواند عوارض این سندرم را به تأخیر بیندازد و یا حتی از توسعه مشکلات جدی سلامت جلوگیری کند.

بسیاری از اختلالات مرتبط با سندرم متابولیک هیچ نشانه‌ای ندارند با این حال افزایش تشنگی، و تکرر ادرار به همراه تاری دید از علائم این سندرم هستند. اگر قند خون شما بسیار بالا است، ممکن است علائم و نشانه‌های دیابت نیز ظاهر شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟
اگر شما به یکی از اجزای سندرم متابولیک مبتلا هستید، باید برای انجام آزمایش‌هایی که مرتبط با اجزای دیگر سندرم متابولیک هستند، با پزشکتان مشورت کنید. سندرم متابولیک با اضافه وزن و چاقی و عدم فعالیت ارتباط نزدیک دارد. این سندرم همچنین با بیماری‌ای به نام مقاومت به انسولین ارتباط دارد. مقاومت به انسولین یک عارضه متابولیکی عمومی است که در آن بدن نمی‌تواند از انسولین به طور مؤثر استفاده کند. برای همین خاطر است که سندروم متابولیک را سندروم مقاومت به انسولین هم می‌نامند.

تعهد مادام العمر به داشتن یک شیوه زندگی سالم، نیاز شما برای جلوگیری از مشکلات جدی سلامتی را مرتفع می‌کند.

فعالیت بدنی: پزشکان توصیه به انجام فعالیت‌های ورزشی با شدت متوسط تا شدید به مدت 30 دقیقه در روز می‌کنند. افزایش فعالیت می‌تواند شامل راه رفتن به جای رانندگی، استفاده از پله به جای آسانسور باشد.

کاهش وزن: کاهش وزن و حفظ وزن سالم می‌تواند مقاومت به انسولین و فشار خون را کاهش دهد و خطر ابتلا به دیابت را کم کند.

داشتن تغذیه سالم: رژیم غذایی مدیترانه‌ای و بسیاری از برنامه‌های سالم غذاخوردن با تاکید بر استفاده از میوه‌ها و سبزیجات، حذف چربی‌های ناسالم، استفاده از ماهی و غلات سبوس دار مهم است.

ترک سیگار: سیگار کشیدن یکی از بدترین پیامدهای سندرم متابولیک است.

مدیریت استرس: فعالیت بدنی، یوگا و دیگر برنامه‌های آرامش ذهنی می‌تواند به شما در مدیریت استرس و بهبود سلامت جسمی عاطفی کمک کند.

mayoclinic

ارسال شده در 14 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • از دوش صبحگاهی غافل نشوید
  • برای کمک به مدیریت دیابت نظارت تمام وقت بر قند خون
  • روش خانگی برای مراقبت از پوست های چرب و خشک
  • ریزش موی زائو ها
  • درمان های غلط برای آنفولانزا
  • به این دلایل مصرف هات داگ را ترک کنید
  • بستنی با مزه نسکافه
  • نگاهی اجمالی به موضوع رحم اجاره‌ای
  • معضل ریزش مو در تازه مادران
  • نشانه های بیماری در سیکل ماهانه
  • هرآنچه درمورد آنتی اکسیدان ها باید بدانید
  • رفلاکس در سنین پایین و تشخیص آن
  • برای انتخاب کتاب‌های خوب برای کودکان این ده مورد را بخاطر داشته باشید
  • خستگی و رهایی از آن
  • تصاویری از تخت احیاء نوزادان
  • محبوبترین ها

  • تصاویری از میکروسکوپ الکترونی نگاره
  • عکس های وسیله پرکاربرد پنس
  • تصاویر دستگاه بلاد وارمر یا خون گرم کن
  • تصاویری از دستگاه کاپنوگراف
  • تصاویری از میوه زالزالک
  • عکس های دستگاه اتوکلاو
  • معرفی بنه یا پسته کوهی
  • تصاویر روکش موقت لامینت دندان
  • خواص گل نسترن و عکس هایی از این گل
  • تصاویر وسیله وودسان دندانپزشکی
  • عکس هایی از تصفیه کننده آب اسمزی معکوس
  • عکس هایی از نخود فرنگی و اطلاعاتی در رابطه با آن
  • تصاویری از دستگاه پمپ تزریق تغذیه
  • عکس های دستگاه تی دی اس متر
  • عکس هایی از سبزی جعفری و خاصیت این سبزی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است