مضرات برنج کنترل گلوکز کنترل دیابت بیماری دیابت برنج قهوه ای برنج سفید

 

 

ارزش غذایی برنج متفاوت است چون نوع برنج ها با هم فرق دارد . برنج سفیدکه معمولا  ارزش غذایی پایینی دارد، زیرابسیاری از مواد مغذی و اسیدهای چرب آن از بین م یرودحتی زمانی که برنج سفید  ویتامین های B1 و B3 و آهن غنی شده، دارد ارزش غذایی آن کاهش می یابد. با اینحال برنج   محصول مهم جهان، است غذای اصلی  حدود نیمی از مردم جهان است. برنج قهوه ای مغذی تر از برنج سفید است، و ارزش غذایی آن زیادتر است

برخی از افراد دیابتی علاقه شدیدی به برنج دارند و اغلب ناهارها و شام‌ها و گاهی صبحانه هم برنج می‌خورند. اما سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا این مسئله دلیل آن است که این افراد نمی‌توانند دیابت خود را کنترل کنند؟ آیا درست است که افراد دیابتی نباید اصلا برنج بخورند؟
در جواب باید گفت این سؤال بسیار شایعی است که اکثر افراد درباره خوردن برنج می‌پرسند. اگر مدت‌ زمانی طولانی است که برنج می‌خورید پس جای نگرانی نیست چرا که این میزان در مقایسه با افرادی که اخیرا شروع کرده‌اند به خوردن برنج، بر گلوکز خون شما تأثیری نخواهد داشت. هم‌چنین مواردی هم وجود دارد که گلوکز خون حتی بعد از خوردن نان هم بالا رفته است. با این حال، از آنجایی که افزایش جزئی در میزان گلوکز می‌تواند در وضعیت افراد دیابتی اختلال ایجاد کند، توصیه می‌شود که این افراد مصرف غذاهای نشاسته‌دار مانند برنج را کم کنند. در چنین مواردی، بهترین کار جایگزین کردن این غذاها با غذاهایی است که حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده مانند غلات کامل، راگی، ذرت خوشه‌ای و جو صحرایی هستند. به منظور کنترل گلوکز خون بهتر است به این نکات توجه کنید.
-اگر نمی‌توانید در خوردن برنج جلوی خود را بگیرید، بهتر است به جای برنج سفید از برنج قهوه‌ای استفاده کنید که سرشار از فیبر بوده و منجر به انتشار کُند گلوکز در جریان خون می‌شود و در کنترل دیابت به شما کمک خواهد کرد.
-حجم برنجی را که می‌خورید کنترل کرده و سعی کنید در وعده‌های غذایی‌تان از سبزیجات تازه همراه با پنیر کم چرب و حبوبات استفاده کنید. علتش آن است که افزودن سبزیجات به وعده‌های غذایی نه تنها به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید گلوکز خون‌تان را کنترل کنید بلکه میزان کلی قند بدن را هم کم می‌کند.
-از این مسئله مطمئن شوید که میزان مصرف برنج را کم کرده‌ و میزان مصرف سالاد و سبزیجات را در غذاهایتان افزایش داده‌اید در نتیجه خیلی زود گرسنه نخواهید شد.

منبع- الو دکتر

5 1000
ارسال شده در 13 مرداد 1395 توسط با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • اوتیسم را با کمک روش های تغذیه ای مهار کنید
  • بررسی تیپ های شخصیتی متفاوت در جامعه
  • دوست داشتن از نگاه هر دو جنس مخالف
  • تغییرات دهان و دندان با کاهش یا افزایش وزن
  • دیابت شیرین چند نوع است
  • سالادی رژیمی با مرغ
  • بانوان مصرف کننده شیشه
  • گوشت قرمز و جایگزین های این نوع گوشت ها
  • محبوبترین ها

  • بهترین و طبیعی ترین مهار کننده‌های اشتها
  • چقدر از نقش عنصر روی در سلامت بدن اطلاع دارید؟
  • معرفی مواد خوراکی مقوی برای تقویت مغز
  • 9 غذای طبیعی و مقوی برای ورزشکاران
  • نوشیدنی کلم
  • مناسب ترین راهکارها برای پیشگیری از سرطان
  • اهمیت مصرف آهن برای بدن
  • مصون ماندن از زوال عقل با این خواکی ها
  • رپورتاژ

  • کلینیک پوست و لیزر سیندخت
  • جراحی پلاستیک و ترمیمی
  • لیفتینگ با نخ
  • کلینیک دندانپزشکی تخصصی دکتر حاجی زاده
  • خدمات دندانپزشکی پیشرفته توسط دکتر فرهت مجید فر
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما