Eye-Health1
با چه موادغذایی و ویتامین هایی می توانیم از بروز مشکلات چشمی پیشگیری کنیم این بیماری های با کمبود چه مواد معدنی بروز خواهند دارد بهترین راههای مراقبت از سلامت بینایی برای مردان کدامند؟

محمد کی پور متخصص چشم اظهار کرد: بسیاری از مردم از نقش تعیین کننده تغذیه مناسب و مصرف ویتامین ها در پیشگیری از بیماری های چشمی غافل هستند و متاسفانه به دلیل تغذیه  نامناسب و گنجاندن فست فودها در رژیم غذایی مواد معدنی برای بدن تامین نمی شود.
این متخصص چشم با اشاره به اینکه تامین موادمعدنی و ویتامین ها نقش تعیین کننده ای در پیشگیری از بروز بیماری های چشمی دارد، یادآور شد:
ویتامین A: در تضمین سیستم سلامت شبکیه چشم و تامین رطوبت نقش تعیین کننده ای دارد.
ویتامینB: در حفظ سلامت بینایی نقش انکار ناپذیری دارد.
ویتامین B1: در پیشگیری از آب سیاه موثر می باشد.
ویتامین C: در پیشگیری از آب مروارید و خشکی چشم نقش اساسی ایفا می کند و برای افرادی که دخانیات مصرف می کنند،کاهش آن عواقب ناگواری را به دنبال دارد.
ویتامین D، باعث پیشگیری از آب مروارید، قوز قرنیه و دژنراسیون می شود.
ویتامین e: در پیشگیری از ابتلا به آب مرواربد و بیماری دژنراسیون موثر است.
ویتامین k: در کاهش حلقه های تیره دور چشم که با کهولت سن همراه است نقش تعیین کننده ای دارد.
روی و منگنز از عناصری است که نقش مهمی در پیشگیری از بیماری دژنراسیون ماکولا و شب کوری ایفا می کند.
کی پور با بیان اینکه عملا بسیاری از مولتی ویتامین ها در حال حاضر بدون تجویز پزشکان در دسترس قرار دارند، گفت: اگر میزان ویتامین های دریافتی از حد مجاز تجاوز کند، عوارض ناگواری برای سلامتی چشم مردان به بار می آورد.
این متخصص چشم تصریح کرد: میزان نیاز مردان با افزایش سن به ویتامین های یاد شده در پیشگیری از بیماری های چشمی دوچندان می شود.
وی ادامه داد: به طور کلی تضمین سلامت بینایی و پیشگیری از بیماری های مزمن چشمی در گرو تغذیه سالم و دارای مواد معدنی و ویتامین ها است.
کی پور افزود: مصرف غذاهای دریایی نظیر سالمون، قزل آلا، شیر، پنیر، تخم مرغ و آب میوه ها، کلم بروکلی و آواکادو تاثیر شگرفی در سلامت بینایی مردان دارد.
باشگاه خبرنگاران جوان؛

ارسال شده در 14 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع چشم و چشم پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • علت مهم زندگی زوج‌ها در كنار یكدیگر پس ازبوجود آمدن طلاق عاطفی
  • راز و رمز پنهان در انواع رنگ چشم
  • اگررژیم غذاییتان را تغییر دهید نیازی به استفاده از مکمل نیست
  • پیری زود رس پوست و دلایل آن
  • زیبایی دردناک یعنی، تزریق بی دلیل ژل و بوتاکس
  • عرق سرد و این خطرات
  • پرواز کردن و رعایت این نکات
  • ۷ مواد غذایی که می توانید برای کاهش وزن در آشپزخانه نگهداری کنید
  • وابستگی روانی جنسی
  • ارتباط بهتر با شریک زندگی
  • معرفی مواد غذایی که آنتی اکسیدان پنهانی دارند
  • برای تندرستی بدن مواد غذایی تند چه فوایدی دارد؟
  • چه زمانی دچار آشفتگی روانی می شویم
  • بخاطر آلزایمر خود را تغییر دهید
  • لاغری در کسری از ثانیه فقط با اندیشیدن به تغذیه
  • محبوبترین ها

  • 4 نشانه اعتیاد به خوردنی های شیرین
  • ارزیابی رژیم کم چرب با رژیم کم کربوهیدرات
  • کیک های رژیمی زیبا و اشتها آور
  • شیوه های کاربردی لاغری با آبمیوه طبیعی
  • از 50 سال سن شان بیشتر شده؟پس این مواد غذایی را فراموش نکنید
  • همه چیز درمورد خاصیت های تخم کرفس
  • شنیده های جدید درباره یک فایده دیگر سیب زمینی
  • چگونه در طی یک سال آبلیمو تازه بماند؟
  • میزان مصرف شکلات برای هرنفر در هفته
  • دانستنی هایی که عاشقان پیتزا باید بدانند
  • چرا بچه ها نباید نوشابه بخورند
  • چاقی و اضافه وزن بیشتر در خانم ها با خوردن چیپس
  • مواردی که باید درباره کربوهیدراتها بدانید
  • خوراکی های ممنوعه در زمان سردرد
  • در خرید خرما، این نکات را فراموش نکنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است