24 September 2005, Andrew Burke: "For a quick meal it's hard to beat dizi, a delicious soup-stew combination of lamb, chickpeas and flat bread cooked and served in a stone jar. You'll find it in any chaykhuneh (teahouse), though the Azari Traditional Restaurant on Valiasr Avenue (00 98 21 55 37 67 02) and Agha Bozorg at 28 Keshavarz Blvd (00 98 21 88 90 05 22) are good options."

با کمک آب گوشت و مصرف حبوبات نیز می توانید لاغری را تجربه کنید پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید و راه حل های موثر در این باره را جویا شوید و کاهش وزن به این روش را تجربه کنید

پیام فرحبخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: حبوبات جزوی از گروههای غذایی و منتصب به خانواده نان و غلات است که به راحتی می توانند بعنوان یک سهم از این خانواده در برنامه غذایی ما جای گیرند.
وی نصف لیوان حبوبات پخته را حاوی 80 کالری انرژی دانست و ادامه داد: به دلیل فیبر موجود در آنها، معمولا اثر سیرکنندگی دارند و تغییر وزن فرد با استفاده از حبوبات، بسته به مقدار مصرف آنها دارد.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه یک فرد بالغ باید روزانه بین شش تا نه واحد از خانواده نان و غلات (بخشی از این سهم می تواند به حبوبات اختصاص یابد) استفاده کند، افزود: اگر فرد بیشتر یا کمتر از مقدار تعریف شده، حبوبات مصرف کند به ترتیب روی وزنش اثر چاقی یا لاغری می گذارد.
به گفته فرحبخش حبوبات در صورت مصرف متناسب با انرژی، ویتامین و املاح (همچون مس، منگنز، منیزیم، روی و مقدار کمی آهن) موجود در خود، به سلامتی کمک می کنند.
وی عنوان کرد: این گروه همچنین با قرار گرفتن در خانواده ها گوشت ها می توانند تا حدی، نیاز بدن به اسیدآمینه ها را تامین کنند، درواقع نیاز بدن به گوشت کمتر می شود.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: بنابراین حبوبات یک گروه دو وجهی است که به دلیل انرژی و پروتئین می تواند در هر دو خانواده نان و غلات و گوشتها جای گیرد.
فرحبخش ضمن توصیه به مصرف غذاهای حاوی حبوبات در وعده‌های غذایی مختلف ( صبحانه، ناهار، شام و میان وعده) یادآور شد: غذاهایی مانند عدسی، خوراک لوبیا، آبگوشت می توانند گزینه‌های خوبی برای تامین نیاز بدن به فیبر، انرژی و پروتئین باشند و بخصوص داخل برنامه غذایی کودکان در سنین رشد باید گنجانده شود.
باشگاه خبرنگاران،

ارسال شده در 15 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • برخی توصیه های مهم در مورد دهان و دندان
  • آموزش نان نیم باگت به همراه ساندویچ مرغ
  • ناگفته ها در مورد بروز درد در قفسه سینه
  • تشریح اهداف شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در ایران
  • استرس دوران طفولیت
  • 10 فایده صابون آلوئه ورا
  • دانستنیهایی درباره انرژی در رابطه جنسی
  • تاثیرات بی نظیر مطالعه و کتابخوانی برای اطفال
  • 8 ماده غذایی برای افزایش وزن در نوزادان و کودکان نوپا
  • روش تعیین جنسیت توسط مغز
  • حفظ سلامتی جسمی
  • کلید خوردن اولین مراحل برای درمان ایدز آغاز شد
  • شش سوال متداول زنان درباره قاعدگی
  • نسل جدید مقنعه ایرانی
  • پرهیز از مصرف هله هوله هنگام افطار
  • محبوبترین ها

  • بخورید اما لاغر بمونید
  • معرفی مواد خوراکی کم کالری
  • جوانان زیاد به سراغ قهوه نروند
  • با این روش های ساده و ابتدایی لاغر شوید!!
  • همه چیز در مورد عوارض استفاده از ملین ها
  • هرآنچه درمورد پرخوری عصبی باید بدانید
  • معرفی چند غذای کم کالری و خوشمزه
  • خورد و خوراک مبتلایان به اچ آی وی
  • غذا های تند مناسب برای سفره های پائیزی
  • مهمترین نکات تغذیه ای زنان شاغل که نادیده می گیرند
  • ده عادت بالا برنده وزن
  • چاق شوید با این خوراکیها
  • فواید سوپ جو و گوجه فرنگی
  • برانگیختن اشتهای کودک با نان و پنیر مجلسی
  • افسار فشار خون را با تغذیه به دست بگیرید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است