دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت

 

 ویتامین های ماهی مقابله با پیری پوست کالری کم فواید ماهی علم تغذیه ضد افسردگی جلوگیری از زوال عقل تناسب اندام انرژی زا

بهتر است در برنامه غذایی خود ماهی را بگنجانید چرا که برای سلامتی خود و فرزندمان بسیار مفید است و ا ز بسیاری از بیماریها از جمله بیماری های قلب و عروق, و خستکی, و افسردگی و استرس و …. خیلی خوب است اکنون ببینیم ماهی چه ترکیباتی دارد که برای سلامتی مهم است

ماهی منبع فوق العاده پروتئین است. تمام ماهی ها چه ماهی های روغنی و چه ماهی های کم چرب تر سرشار از پروتئین هستند. ۱۰۰ گرم ماهی بین ۱۸ تا ۲۰ گرم پروتئین به بدن می رساند که تقریبا برابر میزان پروتئین همین مقدار گوشت است. تنها تفاوت این دو گوشت در این است که میزان چربی ماهی کمتر است

مفید برای قلب و عروق

محققان به این نتیجه رسیده اند که خوردن ماهی ضربان قلب را کنترل کرده و خطر بروز بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. برای این منظور هم بهتر است به ماهی های چرب اعتماد کنید. به عقیده متخصصان خطر گرفتگی عروق و سکته در افرادی که دو مرتبه در هفته ماهی میل می کنند به میزان ۴۰ درصد کمتر است.دلیل آن نیز وجود پروتئین و امگا ۳ هایی است که به وفور در ماهی وجود دارند و برای سلامتی فوق العاده هستند.

انرژی‌زا

ماهی منبع خوب ویتامین D است و باعث شادابی و افزایش قدرت بدن می شود. این ماده ی غذایی بدون تحمیل کالری زیاد انرژی بدن را افزایش می دهد و باعث ایجاد احساس سیری زودهنگام و طولانی مدتی می شود.اگر یک وعده ماهی میل کنید احتمال اینکه بعد از آن دچار ریزه خواری و دل ضعفه بشوید بسیار کم است.برای این کار بهتر است از ماهی هایی که شاخص سیری بالایی دارند استفاده کنید.

ضدافسردگی

اسیدهای چرب امگا ۳ با افسردگی مقابله می کنند. روغن ماهی شهرت زیادی در مقابله با حالت افسردگی جزئی و حتی پیشرفته دارد. ماهی به دلیل دارا بودن امگا ۳ ها باعث بهبود تکثیر هورمون های لذت و آرامش بخشی مانند سروتونین و ملاتونین و همچنین آندورفین می شود و افسردگی را از فرد دور می سازد

کاهش استرس

ماهی یک ماده غذایی ضداسترس طبیعی است و میزان استرس و عصبانیت را کاهش می دهد؛ به خاطر اینکه سرشار از ویتامین E و B هست.این ویتامین های آنتی اکسیدانی با آسیب های رادیکال‌های آزاد مقابله می کنند و سرشار از تریپتوفان هستند که به تولید سروتونین و ملاتونین (هورمون های خوش خلقی) کمک می کنند. مصرف ماهی این امکان را فراهم می کند که بدن به آرامش برسد و انرژی کسب کند.

مقابله با پیری پوست

ماهی حاوی زینک (روی) و سلنیوم است که باعث کاهش پیری سلول ها می‌شوند. ویتامین های E و B موجود در آن نیز باعث بهبود جریان خون شده و به این ترتیب به مرطوب ماندن و تغذیه پوست کمک می کنند؛ در نتیجه پوست، جوانی و شادابی خود را حفظ می کند و مشکلاتی مانند چین و چروک، تیره و خسته شدن پوست و غیره دیرتر به سراغ آن می آید.

تقویت استخوان ها

فسفر موجود در ماهی برای سلامت استخوان ها و همچنین دندان ها مفید است. میزان فسفر موجود در ماهی حدود ۸۵ درصد است. باید بدانید که کمبود این ماده ی معدنی که به ندرت اتفاق می افتد می تواند باعث بروز دردهای استخوانی، کرخی، خستگی زیاد، ضعف عضلانی و همچنین از دست دادن اشتها و تمرکز شود. برای مقابله با این قبیل مشکلات و جذب فسفر کافی ماهی میل کنید

جلوگیری از زوال عقل

خدا نکند که گذشته و خاطرات رنگ خاکستری گرفته و کم کم محو شوند. امگا ۳ ها باعث کاهش بروز زوال عقل می‌شوند. این بیماری در افراد مسن دیده می‌شود. متاسفانه آلزایمر که نوعی زوال عقل هست روی منطق و رفتار افراد مسن تاثیر گذاشته و باعث کاهش فعالیت‌های روزمره آن ها می شود. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می دهند که امگا ۳ روی حافظه تاثیر مثبت می گذارد و علائم مربوط به بیماری آلزایمر را به تاخیر انداخته و کاهش می دهد.

کم کالری

آخرین و دل گرم کننده ترین دلیل برای مصرف ماهی بیشتر، کم کالری بودن این ماده غذایی است. حتی چرب ترین ماهی‌ها نیز کالری کمی دارند به طوری که میزان کالری موجود در ۱۰۰ گرم از این ماهی‌ها از ۱۵۰ کالری تجاوز نمی کند.اگر قصد لاغر شدن دارید و یا به تناسب اندام‌تان اهمیت زیادی می دهید بهتر است ماهی را وارد برنامه غذایی‌تان کرده و هر هفته حداقل دو مرتبه ماهی میل کنید.

منبع: روزنامه آرمان

5 1000
ارسال شده در 15 مرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • با نوشیدن چای سبز تاثیر داروهای فشار خون کم میشود
  • HIV و ایدز از کجا آمده است؟
  • چطور ذهن انسان با اضطراب مقابله می کند؟
  • امید به زندگی در سنین بالا
  • سردرد زیاد بعلت داشتن استرس زیاد است
  • دانستنی هایی در مورد راه های انتقال ایدز
  • تاثیرات و ضرورت مهم مشورت پیش از ازدواج
  • تقویت حافظه و روش های پیشرفت در این زمینه
  • محبوبترین ها

  • پیامدها و آسیب های میگرن
  • خطرات و پیامدهای تب روماتیسمی در خردسالان
  • هوس های غذایی خطرناک
  • اتفاقات مهم در بدن در زمان خواب
  • دستیابی به نشاط صبحگاهی با این روش ها
  • کمک روحی برای بهبود بیماران
  • شرایط زندگی اغلب چپ دست ها اینگونه است!
  • پیشنهادات مناسب برای تنظیم خواب یک ورزشکار
  • رپورتاژ

  • شامپوهای ضد ریزش و رویش مجدد مو حاوی کافئین
  • معرفی تمام محصولات سان‌سی در نمایشگاه بین‌المللی (25 تا 28 اردیبهشت‌ماه)
  • به اندام خود زیبایی دوچندان ببخشید
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • غربالگری نوزادان جهت بیماری متابولیک
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x