سالم خواری رژیم های سبک رژیم غذایی توصیه های رژیمی برنامه غذایی

این روز ها دغدغه ی مردم لاغری و تناسب اندام شده است و این دغدغه خود به خود دارد همه گیر میشود. ولی بعضی از افراد هستند که سمت این رژیم ها میروند و ورزش میکنند ولی بعد از مدتی از حجم از فشار خسته میشوند. این طور افراد در این مطلب مخاطب ما هستند افرادی که دیگر رمق گرفتن رژیم های سنگین را ندارند و فقط به دنیال این هستند که رعایت کنند و به تدریج لاغر شوند.

۱- همه حواستان را درگیر کنید 

یکی از روش‌های خوب برای لذت بردن از غذا این است که همه حواستان را با غذا درگیر کنید. با تمام وجودتان غذا را بو بکشید، موقع آماده کردن غذا مواد غذایی را لمس کنید، به صدای قل زدن آن گوش کنید، غذا را تزیین کنید و از دیدن آن لذت ببرید، به صدای قرچ قروچ سبزیجات زیر دندان‌هایتان عاشقانه گوش دهید. زمانی که یاد بگیرید غذا را با تمام وجودتان حس کنید شناختتان از مواد غذایی و فلسفه غذا خوردن تغییر می‌کند و غذا را فقط برای پر کردن شکم نمی‌خورید. در این صورت کم‌کم روح و جسمتان آگاهانه و با لذت از غذایی که می‌خورید استفاده می‌کند و کم‌کم به سمت خوش‌اندامی خیز بر می‌دارید.

۲- کاهش میزان غذا 

هر شب یک قاشق از غذایی که برای خودتان می‌کشید را کم کنید. اگر عادت دارید مثلاً دو کفگیر برنج میل کنید همان اول نمی‌توانید آن را به یک یا نصف کفگیر کاهش دهید. اما قاشق ‌قاشق ساده‌تر و بهتر است. می‌توانید از بشقاب‌های کوچک‌تر نیز استفاده کنید تا بشقابتان زود پُر شود.

۳- خوب بجوید

جویدن یک روش اساسی برای لاغری است. با خوب جویدن هم مزه غذا را خوب می‌فهمید و هم اینکه به هضم غذا کمک می‌کنید. به خاطر اینکه بزاق، حاوی آنزیم‌هایی است که کار معده را راحت‌تر می‌کند.

۴- آرام‌تر غذا بخورید 

عجله کار شیطان است را شنیده‌اید؟ آرام غذا خوردن به ما کمک می‌کند تا از طعم غذا لذت ببریم. اگر تند تند غذا می‌خورید باید بدانید که مهلت نمی‌دهید مغزتان سیگنال‌های سیری را به معده‌تان ارسال کند. برای همین هم با وجود اینکه سیر شده‌اید باز هم به خوردن ادامه می‌دهید.

۵- پَرشی غذا نخورید

یعنی اینکه از هیچ وعده غذایی صرف‌نظر نکنید. زمانی که مثلاً ناهار نخورده و خسته و گرسنه به خانه بر می‌گردید مطمئن باشید بیشتر پر خوری خواهید کرد. در طول روز چند وعده غذایی با حجم کم میل کنید.

۶- سبزیجات را دریابید

نتایج بررسی‌های جدید دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که مصرف زیاد گوشت قرمز و گوشت‌های فراوری شده نقش مهمی در افزایش وزن دارد. برعکس آن، داشتن یک تغذیه سرشار از سبزیجات کمک زیادی به کنترل وزن می‌کند. بیشتر بشقابتان را پر از سالاد و سبزیجات مختلف بکنید. می‌توانید قبل از شروع، یک بشقاب سوپ سبزیجات به عنوان پیش غذا میل کنید

 

ارسال شده در 18 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • بهم خوردن چرخه خواب با برخی مواد غذایی
  • تشخیص بیماری با این فاکتورها در چهره
  • مصرف بیش از حد این چای ممنوع
  • آیا جدا شدن زجاجیه از چشم خطرناک است؟
  • درمان خانگی و خلاصی از باکتری معده و تعادل هضم
  • علل مهم رازداری بانوان
  • عارضه سنگ کلیه با این هشدارها
  • رفع استرس و اضطراب با این میوه
  • محبوبترین ها

  • انواع زبان عشق
  • تحریک جنسی در سنین پایین
  • بالا بردن میزان صمیمیت میان زوجین
  • کمک به سلامت روان از کودکی
  • چطوری فکرمان را برای مقابله با ناامیدی کنترل کنیم
  • اصول کلیدی برقراری رابطه مناسب با فرزندان چیست؟
  • مقایسه تصمیم گرفتن خانم ها با آقایان
  • چرا شوهر به همسرش خیانت میکند؟چه دلایلی دارد؟
  • رپورتاژ

  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید
    مزایای استفاده از هل
    لاغر شو

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است