کاهش وزن به قیمت ابتلا به سرطان

رژیم های سنگین، تمرینات ورزشی فشرده و هزار جور فکر و خیال که چرا شما تناسب اندام دارید ولی لاغر نیستید. این راهی که بعضی از بانوان طی میکنند راهیست که زود به لاغری میرسند ولی اصلا این لاغری پایدار نیست و از همه مهم تر این راه خطر ابتلا به سرطان را افزایش میدهد. اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن بسیار برای سلامتی شما مفید است ولی کاهش وزن اصولی که زیر نظر پزشک متخصص باشد.

به گزارش دکتر سلام به نقل از بلاغ، پروتئین هایVEGF, PAI-۱  و PEDF موجب رشد عروق خونی می شوند، فرآیندی که برای رشد و گسترش تومورها لازم و ضروری است. محققان مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون سیاتل دریافتند هر چقدر زنان وزن بیشتری را از دست دهند، میزان کاهش این پروتئین ها هم بیشتر خواهد بود.

کاترین دوگان، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «تحقیق ما نشان می دهد که چقدر کاهش وزن در پیشگیری از ابتلا به سرطان اهمیت دارد.»به گفته وی، به طور کلی کاهش وزن موجب کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه، روده و پروستات تا ۲۰ درصد می شود. این موضوع می تواند ناشی از کاهش فاکتورهای التهابی ذخیره شده در بافت چربی و همچنین کاهش سطح این پروتئین ها باشد.

وی در ادامه توضیح می دهد: «این پروتئین ها همراه با وزن افزایش می یابند. زمانیکه افراد دچار اضافه وزن می شوند عروق خونی جدید باید اکسیژن و مواد مغذی را به چربی های ذخیره شده برسانند.» فرایند مشابه در مردان هم اتفاق می افتد.

دوگان عنوان می کند: «هنوز نمی توانیم بگوییم این فاکتورها موجب سرطان می شوند، اما معتقدیم این فاکتورها ممکن است موجب رشد تومورها شوند.»

منبع: بلاغ

ارسال شده در 18 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • مسواک های دیجیتال
  • نکاتی در رابطه با وسواس کودک
  • اهمیت رفتار کودکانه با سنین پایین
  • آسیب های مرگبار شیرخشک
  • هر انگشتی بیانگر یک شخصیت است!
  • چاقی در کودکی و ابتلا به بیماری در بزرگسالی
  • طلاق زرد در خانواده های ایرانی
  • این اشتباهات را در زمان استفاده از پروتئین انجام ندهید
  • فیستول مقعدی چگونه درمان میشود
  • آب شاهی غذای پوست
  • شایع ترین باورها در مورد رانندگی بانوان
  • در مورد طلاق عاطفی بدانید
  • خورد و خوراک خانم هایی که می خواهند باردار شوند!
  • آیا آبی که به مصرف مردم می رسد سالم است؟
  • باید این مواد را در دوران قاعدگی بخورید!
  • محبوبترین ها

  • آیا حذف شکر از رژیم غذایی درست است؟
  • معده خالی ، مناسبترین جا برای میوه
  • بهترین گزینه تغذیه ای برای لاغر شدن مشخص شد
  • تلاش نکردن آموزش و پرورش برای ترویج خوردن صبحانه‌ در بین دانش آموزان
  • دستورالعملی برای سرد مزاجان
  • تاثیرات منفی برخی مواد غذایی قبل از خواب
  • عادت های غذایی خود را تغییر دهید
  • بهبود سندرم تخمدان پلی کیستیک با خوردن مغزها
  • ایا پاستا چاق کننده است؟
  • دانستنی های مهم در مورد هندوانه
  • نوشابه انرژی زا نخورید ، روغن زیتون بخورید
  • چه غذاهایی در وعده سحری موجب تشنگی میشود
  • لیستی از انواع میوه های قند دار و مقایسه آنها
  • چگونه شیرگیاهی در خانه تهیه کنیم؟
  • بهتر شدن خلق و خو با استفاده از این غذاها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است