کاهش وزن به قیمت ابتلا به سرطان

رژیم های سنگین، تمرینات ورزشی فشرده و هزار جور فکر و خیال که چرا شما تناسب اندام دارید ولی لاغر نیستید. این راهی که بعضی از بانوان طی میکنند راهیست که زود به لاغری میرسند ولی اصلا این لاغری پایدار نیست و از همه مهم تر این راه خطر ابتلا به سرطان را افزایش میدهد. اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن بسیار برای سلامتی شما مفید است ولی کاهش وزن اصولی که زیر نظر پزشک متخصص باشد.

به گزارش دکتر سلام به نقل از بلاغ، پروتئین هایVEGF, PAI-۱  و PEDF موجب رشد عروق خونی می شوند، فرآیندی که برای رشد و گسترش تومورها لازم و ضروری است. محققان مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون سیاتل دریافتند هر چقدر زنان وزن بیشتری را از دست دهند، میزان کاهش این پروتئین ها هم بیشتر خواهد بود.

کاترین دوگان، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «تحقیق ما نشان می دهد که چقدر کاهش وزن در پیشگیری از ابتلا به سرطان اهمیت دارد.»به گفته وی، به طور کلی کاهش وزن موجب کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه، روده و پروستات تا ۲۰ درصد می شود. این موضوع می تواند ناشی از کاهش فاکتورهای التهابی ذخیره شده در بافت چربی و همچنین کاهش سطح این پروتئین ها باشد.

وی در ادامه توضیح می دهد: «این پروتئین ها همراه با وزن افزایش می یابند. زمانیکه افراد دچار اضافه وزن می شوند عروق خونی جدید باید اکسیژن و مواد مغذی را به چربی های ذخیره شده برسانند.» فرایند مشابه در مردان هم اتفاق می افتد.

دوگان عنوان می کند: «هنوز نمی توانیم بگوییم این فاکتورها موجب سرطان می شوند، اما معتقدیم این فاکتورها ممکن است موجب رشد تومورها شوند.»

منبع: بلاغ

ارسال شده در 18 مرداد 1395 توسط writer.m با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • پلته توت فرنگی -دسر ترکیه
  • پرخاشجو شدن در سنین پایین
  • نگاهی اجمالی به بیماری دیستمپر در سگ سانان
  • راه هایی برای خنثی کردن ژن های چربی
  • از دست دادن خلق و خو ناشی از تغییر فصل
  • خطرناک ترین وابستگی های مضر
  • اندام قبل از زایمان چگونه به دست می آیند؟
  • مانع پیری پوست صورت خود شوید
  • مهمترین رده سنی مسمومیت در اطفال
  • هویج و کلم بروکلی چربی سوزترین نوع سبزیجات
  • باروری ناموفق با روش IVF
  • درباره خاکشیر چه می دانید
  • چند عامل اصلی برای ممنوعیت بکاربردن لنزهای طبی”
  • غذاهای تمیز کننده کام دهان
  • روش های توسعه قدرت و تمرينات قدرتی
  • محبوبترین ها

  • تنظیم برنامه غذایی برای یک ورزشکار
  • در بدنسازی منظور از تکنیک ناتوانی سرشانه ها چیست؟
  • فواید فیزیولوژیکی گرم کردن
  • 7 شیوه آسان لاغری در خانه
  • چرا با فعالیتهای ورزشی انسان احساس شادی میکند؟
  • نکاتی در مورد ورزش کردن در تابستان که لازم است بدانید
  • علت برابر نبودن همه پروتئین ها
  • چرا باید بعد از تمرین تغذیه داشته باشیم
  • اهمیت فعالیت های ورزشی برای این رده سنی
  • غبغب را به کمک این تمرینات از بین ببرید
  • آموزش تصویری ورزش ساده برای تناسب اندام بعد از زایمان
  • چرا ورزش در منزل مفید است
  • به عضلات بالاتنه چه ورزش هایی بدهیم که تقویت شوند ( تصویری)
  • برای انجام ورزش چه مقدار زمان مفید است؟
  • باورهای رایج نادرست برای افزایش حجم عضلات
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است