خوب بخوابید تا سرما نخورید

مطالعات نشان داده اند عدم خواب کافی روی سیستم ایمنی تان تاثیر می گذارد و بالعکس، داشتن خواب با کیفیت و بدون وقفه در شب به شما کمک می کند تا با سرماخوردگی مبارزه کنید.

داشتن خواب با کیفیت و بدون وقفه در شب به شما کمک می کند تا با سرماخوردگی مبارزه کنید. شاید سرماخوردگی عادی باشد، اما تقریبا همیشه آزاردهنده است. آیا تاکنون واقعا فرصت داشته اید این رخداد فصلی را تیمار کنید؟ وقتی دیگر انرژی ندارید تا صبح از رختخواب بیرون بیایید، چگونه کارها و وظایف تان را انجام می دهید؟

می توانید از جدیدترین داروهای سرماخوردگی موجود در داروخانه محل تان استفاده کنید، اما داروهای شیمیایی اغلب عوارضی دارند که بهتر است تجربه شان نکنید. خوشبختانه می توانید مجموعه ای از درمان ها و راهکارهای طبیعی را بکار ببرید که ارزش امتحان کردن را دارند.

زیاد آب بنوشید

وقتی سرما خورده اید، آب می تواند یکی از بهترین راهکارها باشد. وقتی بیمار هستید، حفظ آب کافی برای بدن حیاتی است و نوشیدن آب فراوان عموما بهترین راه تامین این نیاز می باشد. گرم و سرد آن فرقی نمی کند، فقط مطمئن شوید که هر روز آب کافی می نوشید. این بهترین کار برای پیشگیری از کم آبی بدن است.

بخور بدهید

وارد شدن بخار به بینی و ریه ها کمک می کند تا گرفتگی آنها برطرف شود. به شیوه های متنوعی می توانید خودتان را در معرض بخار قرار دهید. گرفتن دوش آب گرم یا حمام داغ راهی است ساده برای این منظور. همچنین می توانید مدتی در وان آب گرم بمانید.

می توانید کاسه ای را از آب در حال جوش پر کرده، حوله نازکی را روی سرتان گذاشته و از بخاری که بالا می آید تنفس کنید.

با آب نمک غرغره کنید

غرغره کردن با آب نمک می تواند به خارج کردن مایعات اضافی از حلق و گلو کمک کند. همچنین این کار با رقیق کردن ترشحات گلو، به خارج کردن آلرژن ها و باکتری ها نیز کمک می نماید.

سوپ مرغ بخورید

زمان طولانی نیست که سوپ به عنوان درمانی برای سرماخوردگی شناخته شده است. وقتی سرما خورده اید، خوردن سوپ مرغ واقعا می تواند به شما در داشتن احساسی بهتر کمک کند.

بنا به گفته دکتر استفان رنارد، متخصص ریه که در مرکز پزشکی داشگاه نبراسکا در اوماها کار می کند، سوپ مرغ حاوی موادی است که به مبارزه با علائم ناخوشایند در قسمت فوقانی سیستم تنفسی کمک می نماید.

مکمل زینک مصرف کنید

طبق اطلاعات یافته شده در وب سایت کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده آمریکا، مصرف قرص های مکیدنی زینک (روی) می تواند مفید باشد. هرچند این شیوه شاید به پیشگیری از سرماخوردگی کمکی نکند، اما می تواند در کوتاه کردن دوره بیماری موثر باشد.

با قوری نتی بینی تان را بشویید

قوری نتی (neti pot) با قوری های معمولی تفاوت دارد (تصویر بالا). لوله این قوری مستقیم و سر آن مدور است تا به خوبی در سوراخ بینی جا بگیرد. قوری فاقد دسته است تا در سر انگشتان دست قرار گیرد و به راحتی در دست چرخش داشته باشد.

اگر تاکنون این وسیله ساده را امتحان نکرده اید، می توانید یکبار برای کاهش علائم سرماخوردگی تان از آن استفاده کنید. این وسیله سینوس های تان را از آلرژن ها و پشت حلق تان را از ترشحات پاک می کند.

کمی ورزش کنید

البته قرار نیست زیاده روی کنید، اما انجام ورزش در حد متوسط می تواند هنگام سرماخوردگی به شما احساس بهتری بدهد. ورزش به رفع احتقان و گرفتگی کمک کرده و مجرای بینی تان را تمیز می کند.

بخوابید

مطالعات نشان داده اند عدم خواب کافی روی سیستم ایمنی تان تاثیر می گذارد و بالعکس، داشتن خواب با کیفیت و بدون وقفه در شب به شما کمک می کند تا با سرماخوردگی مبارزه کنید.

ویتامین ث مصرف کنید

ویتامین ث حتی اگر بهترین درمان طبیعی سرماخوردگی نباشد، اما مصرف مکمل آن می تواند به شما احساس بهتری بدهد. اگر این ویتامین به شکل مکمل آن در دسترس تان نیست، می توانید یک لیوان آب پرتقال بنوشید.

کمی بخندید

مدت هاست که خنده به عنوان کمکی برای دفع بیماری شناخته شده است. خنده به شما کمک می کند علائم سرماخوردگی را تخفیف دهید.

اگر بخاطر سرماخوردگی در رختخواب درازکشیده اید، یک فیلم خنده دار تماشا کنید یا یک داستان طنز بخوانید. آنگاه می بینید زودتر از آن چه فکرش را بکنید احساس بهتری خواهید کرد.

http://www.persianv.com/pezeshki/328924.php

#
ارسال شده در 18 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع اخبار پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • مواد لازم برای پای گوشت به سبک ایتالیایی
  • از علت و علائم کاردیومیوپاتی چه می دانید؟
  • هشدار تومور مغزی در روح وروان
  • چند ترفند برای اینکه بهترین مامان دنیا باشید
  • روانشناسی لجبازی بین زوج ها
  • شایعترین علت فراموشی – بیماری آلزایمر
  • 10 مدل متفاوت از پالتوهای 2016-2015
  • اطلاعاتی راجع به میکروسکوپ
  • مراقبت در برابر دیابت با این خوردنی ها
  • درباره آسپرین بیشتر بدانید
  • مبتلا شدن به اختلالات خواب و این توصیه ها
  • دمای محیط چه تاثیراتی بر دریافت انرژی در زمان ورزش دارد؟
  • لباسهایی که بیماری زا هستند
  • دور زدن بیماری قلبی با پسته
  • دقت درانتخاب روش جرم گیری
  • محبوبترین ها

  • ارتودنسی پنهان
  • ممنوعیت غذایی برای سفیدی دندان
  • اگر از فاصله بین دندان هایتان خسته شده اید
  • درباره مسواک زبان چه می دانید؟
  • دندان شما آینه حافظه شماست
  • عوامل مختلف زرد شدن دندان
  • پوسیدگی دندان با این دو میوه
  • درباره مراقبت از دندان‌ها در افراد دیابتی بیشتر بدانیم
  • اثرات مخرب دیابت بر دندان ها
  • کشیدن دندان عقل ضروری است؟
  • چه مواقعی دندانها تغییر رنگ می دهند
  • هر آنچه که باید درباره بیماری‌های بافت نگه‌دارنده دندان و سلامت عمومی بدانید
  • از بین رفتن دندان با سیگار
  • افزایش سلامت دهان و دندان در جامعه
  • بوی بد دهان از کجا می آید و آیا قابل درمان است؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است