میوه های چربی سوز میوه در کاهش وزن میوه برای لاغری انواع میوه

در کاهش وزن میوه ها یکی از مؤثر ترین مواد غذایی هستند که وجودشان در رژیم واجب است. ولی نکته ای که وجود دارد دقیقا در طرز استفاده از میوه هاست. مصرف میوه برای خود محوری دارد که باید طی آن محور، طبق خواسته و هدف های احتمالی مصرف شوند. یعنی ممکن است در دوران کاهش وزن با استفاده نادرست از میوه سنگ جلوی پای خود بندازید و ریتم کاهش وزن خود را کند کنید. اما دیگر نگران نباشید در این مطلب ما طرز صحیح استفاده از میوه را به شما خواهیم گفت.

به گزارش دکتر سلام به نقل از مهر، میوه ها علاوه بر ویتامین های مفید، آنتی اکسیدان ها و فیبر، حاوی کالری، کربوهیدرات و قند هم هستند. از اینرو تعجب آور نیست که عامل چاقی باشند.

به گفته اَبی لانگر، متخصص تغذیه در کانادا، همه چیز چاق کننده است و حتی میوه ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. وی برای نحوه درست میوه ها به منظور جلوگیری از چاقی، چند توصیه دارد.

اولین توصیه وی این است که باید نسبت به مصرف میوه در هر وعده توجه داشت. وی مصرف دو وعده میوه در روز، در حدود نصف فنجان از برش و قطعات میوه نظیر توت ها، گیلاس ها و خانواده ملون ها نظیر هندوانه و خربزه را توصیه می کند.

همچنین وی مصرف میوه را همراه با یک ماده خوراکی دیگر پیشنهاد می کند. به عنوان مثال ترکیب موز با کره بادام زمینی یا تخم مرغ آب پز؛ سیب با دو برش پنیر؛ و زردآلو تازه با مخلوط انواع مغزیجات. به گفته وی ترکیب این مواد مغذی، یعنی پروتئین با کربوهیدرات و چربی، به احساس سیری طولانی مدت کمک می کند.

همچنین خوردن میوه های نظیر هندوانه و انگور که مملو از آب هستند، احساس پری بیشتری در شما ایجاد می کند. اینها میوه های هستند که افراد می توانند به اندازه یک کاسه در روز بخورند.

منبع: مهر

ارسال شده در 20 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • حسادت را با این روشها از بین ببرید
  • علت به وجود آمدن تنش در اطفال
  • افسردگی در دانش آموزان و راهکارهای درمان
  • صدمات ناشی از مصرف گوش پاک کن
  • کمک به درمان صرع با روغن شاهدانه
  • روش خوردن قرص های مُسکن
  • ترکیب کلام
  • روش های کاربردی برای بهبود عملکرد قلب
  • دوستی چای سبز با پوست
  • چه عواملی در سن شروع بلوغ دخالت دارند؟
  • قدرت بیان را چگونه بانفوذتر کنیم؟
  • پروتئین‌ گیاهی مناسب ترین انتخاب تغذیه ای برای بانوان
  • اهمیت غربالگری مشکلات روحی و روانی فردی
  • با ورزش ساده از عارضه های بستری طولانی مدت بکاهید
  • پیامدهای افراط در مصرف میوه
  • محبوبترین ها

  • اهمیت درمان به موقع یبوست
  • اصول رفتار و کنارآمدن با مردان بد خلق و خو
  • مصرف کنندگان الکل بیشتر در معرض بیماری های قلبی قرار دارند
  • دانستنی های جالب درباره کاردیو و اهمیت آن برای سلامتی بدن
  • بهبود ریه ها و قلب و عروق با آه کشیدن
  • خوردن میوه و سلامت قلب
  • دریافت منگنز را از یاد نبرید
  • در سردی هوا چگونه تناسب انداممان را حفظ کنیم؟
  • دمنوشی که برای بیماران دیابتی توصیه می شود
  • ابتلا به سرطان های خطرناک با مصرف شکر
  • ترمیم زخم ها با این روش ها
  • افزایش مقاومت بدن در برابر ویروس سرماخوردگی
  • آیا نظر دوم برای بیماران مبتلا به سرطان پروستات وجود دارد؟
  • برای ایجاد پلاکت انسانی روشی جدید ابداع شد
  • چند نکته ظریف و جالب پزشکی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است