با این روش میوه بخورید تا وزنتان کم شود

در کاهش وزن میوه ها یکی از مؤثر ترین مواد غذایی هستند که وجودشان در رژیم واجب است. ولی نکته ای که وجود دارد دقیقا در طرز استفاده از میوه هاست. مصرف میوه برای خود محوری دارد که باید طی آن محور، طبق خواسته و هدف های احتمالی مصرف شوند. یعنی ممکن است در دوران کاهش وزن با استفاده نادرست از میوه سنگ جلوی پای خود بندازید و ریتم کاهش وزن خود را کند کنید. اما دیگر نگران نباشید در این مطلب ما طرز صحیح استفاده از میوه را به شما خواهیم گفت.

به گزارش دکتر سلام به نقل از مهر، میوه ها علاوه بر ویتامین های مفید، آنتی اکسیدان ها و فیبر، حاوی کالری، کربوهیدرات و قند هم هستند. از اینرو تعجب آور نیست که عامل چاقی باشند.

به گفته اَبی لانگر، متخصص تغذیه در کانادا، همه چیز چاق کننده است و حتی میوه ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. وی برای نحوه درست میوه ها به منظور جلوگیری از چاقی، چند توصیه دارد.

اولین توصیه وی این است که باید نسبت به مصرف میوه در هر وعده توجه داشت. وی مصرف دو وعده میوه در روز، در حدود نصف فنجان از برش و قطعات میوه نظیر توت ها، گیلاس ها و خانواده ملون ها نظیر هندوانه و خربزه را توصیه می کند.

همچنین وی مصرف میوه را همراه با یک ماده خوراکی دیگر پیشنهاد می کند. به عنوان مثال ترکیب موز با کره بادام زمینی یا تخم مرغ آب پز؛ سیب با دو برش پنیر؛ و زردآلو تازه با مخلوط انواع مغزیجات. به گفته وی ترکیب این مواد مغذی، یعنی پروتئین با کربوهیدرات و چربی، به احساس سیری طولانی مدت کمک می کند.

همچنین خوردن میوه های نظیر هندوانه و انگور که مملو از آب هستند، احساس پری بیشتری در شما ایجاد می کند. اینها میوه های هستند که افراد می توانند به اندازه یک کاسه در روز بخورند.

منبع: مهر

ارسال شده در 20 مرداد 1395 توسط writer.m با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • تضمین سلامت قلب با خوردن آب انار
  • کم خواب ها بدانند
  • در نظریه دلبستگی نیازهای چه کسی اهمیت بیشتری دارد؟
  • روغن های چندبار مصرف شده و سرطان های لاعلاج
  • براي موهاي خشك و شكننده این غذاها را بخورید
  • مشکلات مرتبط با لوزه سوم در خردسالان
  • تک فرزند دارها بخوانند
  • تولید لنزهای طبی با قابلیت دارو رسانی
  • برای جلوگیری از چرب شدن موها این شیوه ها مفیدند
  • عوارض اجبار اطفال به خوابیدن در عصر
  • برای اندازه گیری پلاک های سرخرگی خطرناک در بیماران دیابتی ازCT استفاده می شود
  • مصرف سبزیجات برای تنظیم سطح قند خون
  • چرا در حاملگی بینی بزرگ می شود؟
  • کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ
  • مواد غذایی طبیعی برای خواب راحت!
  • محبوبترین ها

  • نقش زمان و محیط در غذا خوردن
  • از انجام این کار ها در رژیم غذایی خود داری کنید
  • سلامت ریه ها با خوردن این میوه ها
  • هر آنچه که باید درباره رژیم غذایی گیاهخواری بدانید قسمت2
  • پاکسازی ارگانیسم با سیب یکبار در ماه
  • توصیه های مهم برای کاهش وزن/ بخش پنجم
  • این سالادها اضافه وزن می آورند
  • شناسایی طبع بدن و اگاهی از نوع مزاج
  • همه چیز در رابطه با شیرین کننده ها
  • وداع با اضافه وزن
  • عسل باعث عضله سازی می شود
  • پالم فقط در لبنیات ممنوع
  • یبوست را با این خوراکی ها درمان کنید
  • کالری سوزی با کمک مواد خوراکی
  • بهترین ساندویچ از نظر سلامت و ارزش غذایی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است