اگر استرس دارید، در 7 مرحله آن را مهار کنید

در این دوره و زمانه استرس یکی از رایج ترین عارضه های موجود در اجتماع شده است. این جای تأسف دارد که عامل اصلی خیلی از بیماری های روانی و سکته جزء موارد عادی در جامعه ی ما شده است. دلایل زیادی برای این آمار وجود دارد ولی خب چه باید؟ باید نشست تا استرس ذره ذره وجود ما را از بین ببرد؟ مسلما جواب این سوالات منفیست و باید به دنبال راهی برای مهارش گشت. در ادامه ما این راه را طی هفت مرحله به شما نشان میدهیم.

۱- در مکان راحتی( نه روی یک صندلی خیلی نرم ) صاف بنشینید و کف پاها را روی زمین قرار دهید.

۲- دست خود را به آرامی روی شکم و دقیقا زیر قفسه سینه قرار دهید.

۳- برای تنفس آماده اید؟ شکم را منبسط کنید، از طریق بینی هوا را داخل ببرید. در صورتی که این کار را درست انجام دهید، احساس خواهید کرد دستتان کمی جا به جا می شود.

۴- نفس را حبس نکنید. کمی دهان را باز کنید. به تدریج اجازه دهید شکمتان منقبض شود، به آرامی هوا را از طریق دهان خارج کنید.

۵- این مراحل را چند دقیقه تکرار کنید. سعی کنید به چیز خاصی فکر نکنید. اگر افکار سرگردان به ذهنتان وارد شدند، اجازه دهید همانطور خارج شوند. سعی نکنید استرس را به زور از بدنتان دور کنید فقط اجازه دهید خودش خارج شود.

۶- این تمرین را هر روز چند دقیقه تکرار کنید. در هربار نشستن تقریبا تا ۵ یا ۱۰ دقیقه تمرین کنید.

۷- روزی یک بار این کار را انجام دهید. اگر مسئله ای به شما استرس وارد کرد، چند دقیقه نفس عمیق بکشید تا احساس آرامش کنید

 

ارسال شده در 20 مرداد 1395 توسط writer.m با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • نکاتی در رابطه با مضرات خوردن کنسرو
  • مواد تغذیه ای برای مقابله با ابتلا به ام اس
  • محلولهای غذایی بیمارستانی دارای فرمول دارویی هستند
  • پیشگیری از تیرگی مغز در دوران یائسگی
  • مکمل کلسیم بخوریم یا شیر؟
  • سیگار مضر است! چه معمولی چه الکترونیک
  • انگل در بدن و پیشگیری از ایجاد آن
  • حساسیت پوستی با آشپزی
  • متادون چيست؟
  • مطالبی راجع به ظروف مسی
  • دلایلی برای اینکه شما فراموشکار هستید و آلزایمر ندارید
  • هشدار بدن با کرختی دست و پا
  • نکات ریز برای حمام بردن کاسکو
  • پیشی گرفتن اضافه وزن بر لاغری
  • ۵ ماده غذایی که برای سلامت پوست بد است
  • محبوبترین ها

  • چگونه احساسات مثبت منجر به سلامتی بهتر می شود
  • با ارزش ترین میوه های تابستانی
  • معرفی غذاهایی که از بروز جوش در صورت جلوگیری میکند
  • عصرانه خوب است ، اما عصرانه داریم تا عصرانه
  • بررسی کالری فندق
  • همه چیز درباره نودل‌های فوری
  • 2 راهکار معجزه گر برای از بین بردن بوی بد دهان
  • چه نوع مواد غذایی برای قلب ما انسانها مفید می باشد؟
  • هله‌هوله‌ هایی مغذی و کم کالری
  • آماده سازی ذهن برای کاهش وزن قسمت 1
  • زیاد به رستوران نروید چاقهای عزیز
  • خوبست این خوردنی ها با هم خورده شود
  • خاصیت عناب را باهم مرور میکنیم
  • برنامه رژیمی گیاهی برای از بین بردن چربی خون
  • آیا با تغذیه مناسب می شود میگرن را درمان کرد؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است