مرتب میوه بخورید و احساس شادی کنید
میوه و سبزیجات یکی از نعمت های خداوند روی زمین هستند که اگر بیمار باشید درمانتان میکنند و اگر ناراحت باشید برای شما محرک شادی هستند. باید به طور مرتب و منظم از میوه و سبزیجات استفاده کرد. تحقیقات دانشگاه وارویک انگلیس و دانشگاه کوئینزلند استرالیا نشان می دهد مصرف منظم و مستمر میوه و سبزیجات می تواند به طور قابل توجهی احساس شادی افراد را افزایش دهد. در ادامه نتیجه این تحقیقات را برای شما شرح میدهیم. با ما همراه باشید.

 این مطالعه که به زودی در مجله American Journal of Public Health منتشر می شود، اولین بررسی علمی در خصوص سلامت روانی حاصل از مصرف میوه و سبزیجات است.
محققان دریافتند افرادی که مصرف روزانه میوه و سبزی را از صفر به 8 واحد رساندند، در طول 24 ماه به چنان سطحی از احساس رضایتمندی و شادی رسیدند که با شادی حاصل از تغییر وضعیت از بیکاری به اشتغال برابر بود.
در این مطالعه که تفاوت درآمدها و شرایط زندگی افراد نیز مورد توجه بود، وضعیت بیش از 12 هزار نفر به صورت اتفاقی پیگیری شد. این افراد مصرف تمام مواد غذایی مصرفی خود را به صورت روزانه ثبت می کردند و همچنین میزان خشنودی آنها اندازه گیری می شد. محققان پس از گذشت دو سال از ارتقای وضعیت رژیم غذایی شرکت کنندگان در این مطالعه، متوجه بهبود قابل توجه وضعیت روانی آنها شدند.
به گزارش دکتر سلام به نقل از ایرنا، به باور پژوهشگران، مصرف میوه و سبزیجات، سریعتر از اثرگذاری روی سلامت جسم انسان، موجب افزایش شادی می شود. به واقع برای حفظ سلامت جسم از قبیل پیشگیری از ابتلا به سرطان، افراد باید سال های متمادی رژیم غذایی سالم داشته باشند، در حالی که بهبود وضعیت روانی و احساس رضایتمندی به واسطه مصرف میوه و سبزیجات، زودتر محقق می شود
منبع: ایرنا

ارسال شده در 20 مرداد 1395 توسط writer.m با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • معرفی سه سرگرمی برای افزایش آی کیو
  • ضعف عضلانی – علائم، تشخیص، درمان
  • پند و اندرزهای دوران نامزدی
  • ارتباط امراض قندی و تنهایی
  • در چه مواقعی آنتی بیوتیک کارساز است؟
  • از سیب چگونه چیپس درست کنیم ( آموزش تصویری)
  • بیشترین نوع بیماری های چشمی در ایران چیست؟
  • ریشه یابی کابوس
  • بیماری هایی که تا به حال به گوشتان نخورده اند
  • نکات مهم قبل از سوراخ کردن گوش
  • 4 حرکت معجزه اسا برای کوچک کردن شکمتان
  • آسیب های گرما در طول مسافرت
  • نوشیدنی موز و دارچین برای درمان بیخوابی
  • مهمترین کارها پس از ترک کردن سیگار
  • درباره ایروبیک و بدنسازی با وزنه این اشتباهات را نکنید
  • محبوبترین ها

  • کاهش وزن سریع تر با این ورزش ها
  • ورزش ماهیچه ای برای باریک تر بنظر رسیدن ا ندام
  • آموزش تصویری ورزش چربی سوز درمنزل
  • حرکت ساق پا ایستاده با دستگاه را چگونه انجام دهیم
  • تغییرات مهم در نحوه دویدن
  • با دستگاه حرکت جلو بازو را چگونه انجام دهیم
  • ورزش های استقامتی و این توصیه ها
  • رموز ورزش پای فیل هیث
  • آموزش تصویری ورزش برای خانمهای بالای 40 سال
  • بهترین شیوه برای داشتن پاهای حجیم
  • بـهتـریـن فعالیتهایی که باعث سوختن چربی می شوند
  • قبل از مسابقه ی ورزشی چه بخوریم؟
  • خود ارضایی بر تناسب اندام انسان چه تاثیری دارد؟
  • بعد از ورزش چند کالری می سوزانیم
  • در بین دفعات تمرین ریکاوری چه نقشی دارد؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است