back-pain-stretching(1)

اگر از گودشدن کمرتان رنج می برید توصیه می کنیم با برخی حرکات و تمرینات ورزشی در منزل این عارضه را برطرف کنید برخی فعالیت ها به شما در این زمینه کمک زیادی می کنند بهتر است به ورزش روی بیاورید تازودتر این نافرمی و ناهماهنگی در بدنتان را برطرف کنید

 دکتر شجاعی با اشاره به اینکه بهترین حالت برای خوابیدن، به پهلو خوابیدن است، گفت: دمر خوابیدن موجب افزایش گودی کمر می‌شود، اما در صورتی که تمایل دارید بر روی شکم بخوابید، حتما بالشتی زیر شکم خود قرار دهید.

وی با تاکید بر اهمیت درست نشستن در پیشگیری و تشدید گودی کمر گفت: برای درست نشستن، از صندلی مناسب استفاده کنید. این صندلی باید قابلیت تغییر ارتفاع را داشته باشد و پشتی آن نیز قابل تنظیم باشد تا فشارهای وارده بر ناحیه پشت و کمر را کاهش دهد و از گودی کمر جلو گیری کند.

زانوها باید هم‌سطح با مفصل لگن‌تان باشد. باید صاف بنشینید و از لم دادن یا خم شدن بر روی میز کار اجتناب کنید زیرا یکی از دلایل عمده برای ایجاد گودی کمر در افراد لم دادن است. در صورت نیاز برای حمایت کمرتان از یک بالشت کوچک مناسب استفاده کنید.

یکی دیگر از راه های پیشگیری برای گودی کمر این است که کف پاها را باید به طور صاف بر روی زمین بگذارید و در صورت لزوم از زیر پایی مناسب استفاده کنید و هیچگاه پاهایتان را به صورت ضربدری قرار ندهید و یا روی نوک پنجه نگه ندارید.در صورتی‌ که با مانیتور

کامپیوتر کار می‌کنید، باید حداقل فاصله یعنی بین ۲۵ تا ۷۵سانتیمتر را ( بین چشم و صفحه ) رعایت کنید.برای این کار رعایت فاصله‌ای معادل طول بازو کفایت می‌کند.هنگام ایستادن، سعی کنید قفسه سینه به طرف جلو و عضلات شکم جمع باشد.

همچنین از قفل کردن زانوها در حالت ایستاده خودداری شود. وقتی ایستاده‌اید، یک پا را مستقیم روی زمین و دیگری را روی یک پله، چهارپایه و یا هر وسیله مشابه.، در سطحی کمی بالاتر از پای دیگر قرار دهید تا از ابتلا به گودی کمر جلو گیری کنید.

 ایران ناز

 

ارسال شده در 22 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع اخبار پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • چرا بچه ها به حرف تان اهمیتی نمی دهند؟
  • ریزش مویی به نام آلوپسی
  • معرفی آزمایشهایی که نباید صبحانه خورده شود
  • جدی و اورژانسی ترین سردردها
  • برای چاق شدن سالم این 10 غذا را از یاد نبرید
  • تمرینات ورزشی در روزه داری
  • عکس های دماسنج الکترونیکی
  • ورزش کردن چگونه می تواند سطح کلسترول را کنترل کند
  • رونی کلمن در برنامه تمرین سرشانه اسرارش را بیان میکند
  • فاکتور های یک غذای سالم آماده
  • آیا راهی برای دیر سفید شدن مو وجوددارد
  • زونا به سراغ چه افرادی میرود؟
  • پیاده روی موجب تقویت قلب می شود
  • مراقبت از بدن در برابر انواع هپاتیت
  • نکاتی برای افزایش قدرت مغز
  • محبوبترین ها

  • پیشگیری از عوارض سرطان بر روی بدن
  • نکات مهم برای مصرف مجدد روغن باقیمانده
  • علائم هشدار دهنده برای زخم شدن سیستم گوارشی
  • سرطان مهلک نهفته در میوه و سبزیجات
  • اصلاح کلیه با این دانه های مفید
  • بیماران ام اس و ورزش های آبی
  • نشانه های اختلال در عمل کرد کبد
  • گردو غبار و مقابله با عوارض ناشی از آن
  • دلیل حس نکردن بو چیست
  • قرص های ضد بارداری و بیماری های آن ها
  • حقایقی درباره زیاد خوابیدن
  • چیزهایی که درباره میگرن نمیدانستید
  • خطر ابتلا به سرطان با انجام پیوند عضو
  • مراقبت از زخم – درمان، عفونت و عوارض
  • هر آنچه باید درباره آناتومی نخاع بدانیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است