back-pain-stretching(1)

اگر از گودشدن کمرتان رنج می برید توصیه می کنیم با برخی حرکات و تمرینات ورزشی در منزل این عارضه را برطرف کنید برخی فعالیت ها به شما در این زمینه کمک زیادی می کنند بهتر است به ورزش روی بیاورید تازودتر این نافرمی و ناهماهنگی در بدنتان را برطرف کنید

 دکتر شجاعی با اشاره به اینکه بهترین حالت برای خوابیدن، به پهلو خوابیدن است، گفت: دمر خوابیدن موجب افزایش گودی کمر می‌شود، اما در صورتی که تمایل دارید بر روی شکم بخوابید، حتما بالشتی زیر شکم خود قرار دهید.

وی با تاکید بر اهمیت درست نشستن در پیشگیری و تشدید گودی کمر گفت: برای درست نشستن، از صندلی مناسب استفاده کنید. این صندلی باید قابلیت تغییر ارتفاع را داشته باشد و پشتی آن نیز قابل تنظیم باشد تا فشارهای وارده بر ناحیه پشت و کمر را کاهش دهد و از گودی کمر جلو گیری کند.

زانوها باید هم‌سطح با مفصل لگن‌تان باشد. باید صاف بنشینید و از لم دادن یا خم شدن بر روی میز کار اجتناب کنید زیرا یکی از دلایل عمده برای ایجاد گودی کمر در افراد لم دادن است. در صورت نیاز برای حمایت کمرتان از یک بالشت کوچک مناسب استفاده کنید.

یکی دیگر از راه های پیشگیری برای گودی کمر این است که کف پاها را باید به طور صاف بر روی زمین بگذارید و در صورت لزوم از زیر پایی مناسب استفاده کنید و هیچگاه پاهایتان را به صورت ضربدری قرار ندهید و یا روی نوک پنجه نگه ندارید.در صورتی‌ که با مانیتور

کامپیوتر کار می‌کنید، باید حداقل فاصله یعنی بین ۲۵ تا ۷۵سانتیمتر را ( بین چشم و صفحه ) رعایت کنید.برای این کار رعایت فاصله‌ای معادل طول بازو کفایت می‌کند.هنگام ایستادن، سعی کنید قفسه سینه به طرف جلو و عضلات شکم جمع باشد.

همچنین از قفل کردن زانوها در حالت ایستاده خودداری شود. وقتی ایستاده‌اید، یک پا را مستقیم روی زمین و دیگری را روی یک پله، چهارپایه و یا هر وسیله مشابه.، در سطحی کمی بالاتر از پای دیگر قرار دهید تا از ابتلا به گودی کمر جلو گیری کنید.

 ایران ناز

 

ارسال شده در 22 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع اخبار پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • روشی تازه برای افزایش تمایل به غذا در بچه ها
  • آلرژی بهاری و این داروهای سنتی
  • عوارض ناشی از مصرف غذاهای کم نمک
  • آمار جدید تلفات بر اثر دود کردن سیگار
  • 5 عمل مهمی که باید بعد از ترک سیگار انجام دهید
  • سهم اجزای مختلف صورت در زیبایی چهره
  • راهی برای بالا بردن اعتماد به نفس کودک
  • اینگونه دویدن سبب چاقی می شود
  • سیاه ماندن حوالی چشم
  • سرطان روده بزرگ را با این نان از خود دور کنید
  • کنترل قند خون با این آبمیوه
  • از کجا بدانیم کدام مردان خیانتکار هستند؟
  • توصیه هایی برای عارضه دیسک در گردن
  • باور های غلط درباره کاهش وزن
  • راهی برای کمک به حرف زدن کودک
  • محبوبترین ها

  • همه چیز درباره دیابت در کودکان
  • همه چیز در مورد رابطه پدر و فرزند
  • اصول شیردهی به نوزاد، در بدو تولد (بخش اول)
  • راهنمای کامل آموزش دستشویی رفتن بچه ها
  • اتاق نوزاد باید چگونه باشد
  • آموزش قدردانی به فرزند
  • کمک روحی به اطفال مصیبت دیده و داغدار
  • تکلم اطفال از کی آغاز می شود
  • در اطفال آلرژی غذایی چگونه بوجود می آید؟
  • صدای غیر معمول نوزاد در زمان گریه
  • فرق بین پوشک و کهنه نخی برای بچه
  • منع مصرف شیرگاو برای نوزادان
  • چه تنبیه هایی نادرست است
  • اختلال خواب نوزاد بعلت رفلاکس معده
  • علت لبخند نوزادان پس از تولد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است