foods-that-cause-headaches

برخی مواد غذایی به تنهایی می توانند باعث تشدید سردردتان شوند بهتر است مراقب عوارض آن ها باشید و اجازه ندهید سلامتی تان را در خطر بیندازند در مواقع سردرد هرگز از این خوردنی ها استفاده نکنید و اجازه ندهید این عارضه تبدیل به میگرن های مزمن شود

اگر سه روز در هفته و هر بار 40 دقیقه ورزش های منظم قلبی را انجام دهید، همانند داروها باعث کاهش تعداد و شدت حملات میگرنی خواهد شد

 

 

اگر زیاد سردرد میگیرید و مدام این عارضه شما را عذاب می دهد توصیه می کنیم از برخی ترفندهای خوراکی و برخی فعالیت های موثر کمک بگیرید و از حادشدن این قبیل سردردها پیشگیری کنید برخی محرک ها می توانند سردردتان را تشدید کنند آن ها را بشناسید و از آن ها دوری کنید

مشخصه میگرن مزمن عبارت است از حملات سردرد با خصوصیات میگرن، در حداقل 15 روز در ماه به مدت حداقل سه ماه، به شرط آن که این سردرد مزمن به علت مصرف بیش از حد داروهای مسکن برای درمان میگرن حاد نباشد.
، میگرن اگرچه یک اختلال ناتوان کننده است و بر کیفیت زندگی تاثیر منفی می گذارد اما شما می توانید با ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی فعال، مدیریت و کنترل بهتر علائم این عارضه را تجربه کنید. البته همیشه مشاوره با پزشک متخصص برای کنترل بهتر علائم میگرن ضروری است و حتی در صورت عود علائم باید با مراکز فوریت های پزشکی در تماس بود:

آگاهی از محرک ها: تاثیرات میگرن روی همه مبتلایان یکسان نیست و به طور قابل توجهی از فردی به فرد دیگر می تواند متفاوت باشد. درک این که کدام محرک در شما باعث شروع و تشدید علائم میگرن می شود، در کنترل بهتر آن نقش کلیدی دارد. محرک های رایج میگرن عبارتند از: استرس عاطفی، قاعدگی، تغییرات هورمونی در زنان، پرش از وعده های غذایی، تغییرات آب و هوا، خواب نامنظم، بوهای تند، چراغ ها و دیگر محرکات بصری، صداهای ناگهانی، دود، ورزش بیش از حد و …

اجتناب از غذاهای محرک: در افرادی که مستعد میگرن هستند یک سری غذاها وجود دارند که اغلب سبب تحریک سردرد می شوند، از قبیل:

محصولات لبنی پرچرب

شکلات

تخم مرغ

مرکبات

گوشت

بادام زمینی

گوجه فرنگی

پیاز

ذرت

گندم ( به شکل نان، پاستا و…)

همچنین برخی از نوشیدنی ها و افزودنی ها ممکن است از بدترین محرک ها برای تشدید میگرن باشند از جمله: نوشیدنی های الکلی، کافئین از جمله قهوه و چای و کولا، مونوسدیم گلوتامات، آسپارتام (نوعی شیرین کننده مصنوعی) و نیتریت ها.

بهبود کیفیت خواب: کمبود خواب و میگرن با هم ارتباط دارند، بنابراین:

هنگامی که در بستر هستید، موزیک گوش ندهید و کتاب نخوانید.

4 ساعت قبل از خواب، چیزی نخورید و 2 ساعت قبل از خواب، چیزی ننوشید.

شب، سر ساعت معینی به رختخواب روید و 8 ساعت خواب شبانه داشته باشید.

استفاده از مکمل ها: بنا بر مطالعات، استفاده از مکمل ویتامین ب 2 یا ریبوفلاوین به میزان 400 میلی گرم در روز به طور قابل توجهی باعث کاهش حملات میگرن می شود. کوانزیم کیوتن نیز از جمله مکمل های دیگر برای پیشگیری از حملات میگرنی است. البته قبل از استفاده از این مکمل ها حتما با پزشک مشورت کنید.

ورزش منظم: ورزش منظم می تواند تعداد و شدت حملات میگرنی را کم کند. اگر سه روز در هفته و هر بار 40 دقیقه ورزش های منظم قلبی را انجام دهید، همانند داروها باعث کاهش تعداد و شدت حملات میگرنی خواهد شد. راه رفتن روی تردمیل، نمونه ای از ورزش های قلبی است.

کنترل استرس: بسیاری از افرادی از طریق کنترل استرس می توانند سردرد و میگرن خود را درمان کنند. اگرچه نمی توان وقایع پراسترس زندگی را حذف کرد اما امکان تغییر در نحوه برخورد با این وقایع وجود دارد. تکنیک هایی مثل مدیتیشن، ماساژ و یوگا از جمله روش هایی هستند که می توانند به کنترل استرس کمک موثری کنند.

داروها: داروهای غیر استروئیدی و ضد التهابی، مثل آسپرین و ایبوبروفن برای درمان بسیاری از سردردها مفید است. اما از مصرف بیش از حد و طولانی مدت این داروها باید اجتناب کرد زیرا استفاده دراز مدت آنها نتیجه عکس دارد. برای درمان سردردهای میگرنی متوالی بهتر است به پزشک مراجعه کنید. هر نوع سردرد غیر معمولی و شدید که بیش از دو سه روز ادامه دارد باید توسط پزشک متخصص بررسی شود. همچنین اگر الگوی سردرد دچار تغییر شده و یا محرک جدیدی برای سردرد ایجاد شده به پزشک اطلاع دهید. چنانچه به همراه سردرد علائمی نظیر دوبینی، گیجی و منگی، سفتی گردن و تب بروز کرده سریعا به پزشک مراجعه کنید.

 

ارسال شده در 22 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • شنیدن صدای موسیقی و پیشگیری از حمله صرع
  • دستور متخصصین درباره سونوگرافی سه بعدی
  • سقط جنین به وسیله واکسن آنفلوآنزا
  • برای درمان بیماری قلبی درافراد دیابتی ارجحیت روش CABGنسبت به PIC
  • فواید و خواص داروئی ریشه بهمن
  • افراد خشمگین را بیشتر بشناسید
  • 25 خطای بچه گانه زن و شوهرها
  • واژه ساندویچ به چه معناست
  • چطوری دربچه ها برای ورزش انگیزه بوجود آوریم
  • مضرات سس ها و چاشنی های مختلف
  • توصیه های مهم پیرامون مصرف دیفن هیدرامین
  • بیماریهای قلبی و عروقی چه ارتباطی با دیابت دارند؟
  • راهنمایی والدین برای تربیت فرزندی مطیع
  • چه تعداد ایرانی درگیر بیماری دیابت هستند
  • پیامدها و عوارض استرس داشتن در محل کار
  • محبوبترین ها

  • پیامدهای افسرده شدن در این فصل
  • درباره ترک سیگاراین نکات عالی را بدانید
  • طلاق زرد در خانواده های ایرانی
  • چه ارتباطی بین چپ دست بودن و بیماری اسکیزوفرنی وجود دارد؟
  • به مقصود نرسیدن و پرخاشگری
  • هرآنچه باید درباره گرسنگی احساسی‌ بدانیم
  • چندگونگی یادگیری
  • موانع احساس شادی در زندگی
  • آیا رنگ نارنجی بعنوان انتخاب رنگ لباس خوب است؟
  • زندگی یک فرد خوش گذران
  • آسیب های مختلف فضای مجازی روی نوجوانان
  • تاثیر اختلالات خواب در عدم رضایت از زندگی
  • عوامل تشدید کننده کاهش اعتماد به نفس یک نوجوان
  • تغییر صفات درونی و شخصیتی افراد
  • ۸ روش برای متوقف کردن احساس گناه تمام وقت
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است