با کمبود این ویتامین 77% ضعیف تر خواهید بود

امروزه کمد داروهای هر خانه ای را که باز کنید قرص های انواع ویتامین ها را میبینید ولی مشکل اغلب ما تنبلیست. قرص ها و دارو ها و مکمل ها را تنها برای همان کمد دارو ها میخریم و وقتی دیگر کار به جای باریک کشید از آن ها مصرف میکنیم. کمبود ویتامین دی در ایران به مرز نگرانی رسیده است و این نشانه ی ضعف بدنی نسل های آینده کشورمان میباشد. در ادامه با ما همراه باشید تا نتیجه آزمایشی در باب کمبود ویتامین دی در اختیارتان قرار دهیم.

پژوهشگران سطح ویتامین D را در خون بیش از ۱۰۰ ورزشکار بررسی کردند. آن‌ها همچنین سرعت دوندگی، ارتفاع و اندازه پرش، وزن و یک تکرار بیشینه (۱RM) این ورزشکاران را نیز آزمایش کردند.
 حدودا یک نفر از هر ۳ نفر از این ورزشکاران با کمبود سطح ویتامین D (کمتر از ۷۲ نانومول در هر لیتر خون) مواجه بود.

پژوهش جدید دانشگاه تولسا نشان می‌دهد عدم دریافت کافی ویتامین D به شکلی جدی بر عملکرد قدرتی و ورزشی افراد اثر می‌گذارد.

برای اینکه بتوانیم حداکثر قدرت را محاسبه نماییم، باید در وهله اول بدانیم حداکثر وزنه‌ای که یک فرد می‌تواند برای تعداد یک بار آن را حرکت دهد چه مقداری است. که به آن یک تکرار بیشینه یا 1RM اطلاق می‌شود.

ورزشکارانی که از کمبود ویتامین D رنج می‌بردند نسبت به افرادی که مقادیر بالاتری از این ویتامین را داشتند، در یک تکرار بیشینه‌ی حرکت اِسکوات به میزان 77 درصد ضعیف‌تر عمل می‌کردند. علاوه بر این مسئله، دوی درجا به میزان 18 درصد آرام‌تر، پرش عمودی به میزان 15 درصد کوتاه‌تر و همچنین پرش افقی این افراد به میزان 80 درصد کوتاه‌تر از آن‌ها بود.

چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟
دکتر ریچل هیلدبراند می‌گوید یکی از تئوری‌های مطرح شده این است که ویتامین D می‌تواند به شکلی موثر به آزاد شدنِ کلسیم از سلول‌های ماهیچه هنگام فرآیند انقباض عضلانی کمک کند.

این عمل می‌تواند منجر به انقباض‌های سریع‌تر و قوی‌تر کمک کند. بدین معنا که شما می‌توانید بیشتر بپرید، سریع‌تر بدوید و یا وزنه سنگین‌تری را بلند کنید.

دکتر براد شوئِنفلد، استادیار رشته علوم تمرینیِ کالج لِمن، نسبت به تاثیر بسزای ویتامین D بر روی قدرت افراد تردید دارد. وی معتقد است که پژوهش مذکور در ابعاد کوچک انجام شده و فقط بر روی ارتباطی بین ویتامین D و قدرت تمرکز کرده است؛ به همین دلیل نمی‌تواند این مسئله را به عنوان علت و معلول پذیرفت.

با این حال، وی می‌گوید که شواهدی وجود دارد که بر اساس آن می‌توان به نقش ویتامین D در قدرت ماهیچه و رشد آن پی برد.

صرفنظر از این مسائل، پژوهش انجام شده در سال 2010 نشان داد که 42 درصد افراد بزرگسال آمریکایی با مشکل کمبود ویتامین D مواجه هستند. بنابراین کاملا توصیه شده تا سطح کافی از این ویتامین را دریافت کنیم.

پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم آمریکا توصیه کرده که روزانه بین 1500 تا 2000 IU ویتامین د مصرف کنیم. به این منظور شما می‌توانید از مواد غذاییِ سرشار از این ویتامین مانند ماهی‌های پرچرب یا شیر تقویت شده استفاده کنید که حدود 100 IU ویتامین د در هر فنجان آن یافت می‌شود. همچنین در صورت نیاز مصرف مکمل‌ها نیز توصیه می‌شود.

ارسال شده در 24 مرداد 1395 توسط writer.m با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • غذا خوردن بدنسازهای حرفه ای چقدر باید باشد؟
  • چند روش برای کنترل کردن میگرن
  • بروکلی را فراموش نکنید
  • پسیانیک درمانی چیست ؟
  • مصرف آنتی بیوتیک و عوارض جانبی آن
  • سرکه سیب جهت تنظیم قند خون
  • اختلال در رشد قد با این نوشیدنی پرطرفدار
  • همه چیز درمورد شیشه شیر مناسب
  • مشکلات جسمی اطفال در پی طلاق والدین
  • با این روشها ماسک ضد جوش درست کنید
  • اندوه و غم را از خود دور سازید
  • آیا قره قروت نیز برای بدن مفید است؟
  • کربوهیدرات‌های بی‌ ارزش عامل یائسگی زودرس
  • بیش فعالی و اهمیت دادن به آن
  • گونه جدید از باطری که قادر است داخل بدن حل شده و جذب آن بشود
  • محبوبترین ها

  • مخفی ترین نشانه های سرطان
  • ارتباط روماتیسم مفصلی با شکستگی استخوان
  • بررسی اجمالی کلسترول بالا
  • ویژگی های منحصر به فرد آلفالیپوئیک اسید
  • نکات کلیدی کوچک ولی بسیار نتیجه بخش برای لاغر شدن
  • ضربه به اوربیت
  • روز مردن افراد مختلف
  • روش بسیار ساده برای رفع خارش گزیدگی حشرات
  • تسکین گزیدگی با حشرات با این روش ها
  • با کم خوری سرماخوردگی زودتر بهبود می یابد
  • مریضی های زنانه بیشتر است یا مردانه
  • تعیین مقدار انرژی مواد غذایی با اسکنر مخصوص
  • کدام باکتریها به درمان بیماری ایدز کمک میکنند
  • از کجا بدانیم فشار خون داریم
  • خواب رفتن راحت و اسوده با این خوراکی ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است