How-to-get-rid-of-obesity

چگونه قادر خواهیم بود چاقی در ناحیه دست و پا را از بین ببریم چه روش هایی به ما در این زمینه کمک خواهند کرد چه توصیه هایی لازم است در این باره در نظر بگیریم پیشنهادات جالب و موثر  ورزشی در این زمینه را در ادامه مطلب برایتان آورده ایم افزایش سلولیت در ابرخی اندام ها باعث بدفرم شدن دنتان خواهد شد

چربی، یک بافت نرم است که در اندام خوش‌ترکیب جای زیادی ندارد. عضله صاف و استوار می‌باشد و می‌تواند به اندام‌های بدن شکل دهد و آن‌ها را سفت سازد. اگر عضلات به اندازه کافی چربی را نگهداری نکنند، چربی‌ها روی هم جمع می‌شوند و تبدیل به سلولیت می‌گردند. در این مطلب ورزشهایی برای ایجاد تعادل بین چربی و عضله ارائه شده است.

 

سلولیت، توده چربی قدیمی است. سلولیت با افزایش سن بوجود می‌آید. هر چه قدر سنمان بیشتر می‌شود، پوست نازک‌تر می‌شود.

برخی افراد به طور ژنتیکی فاقد سلولیت می‌باشند. برخی دیگر، چون ورزش را به طور مرتب انجام می‌دهند، سلولیت ندارند. برای از بین بردن سلولیت، به یک روش درمانی اکتفا نکنید، بلکه باید با استفاده از ماساژ، یوگا، ورزش و رژیم غذایی سلولیت را از بین ببرید.

ماساژ

ماساژ، یکی از درمان‌های سلولیت می‌باشد. با ماساژ دادن، ابتدا فشاری به عمق پوست وارد می‌آید که تجمع سلولیت را می‌شکند. بعد، گردش خون را بهبود می‌بخشد. در آخر، باعث تخلیه مایع لنفاوی می‌گردد. مایع لنفاوی، سموم و مواد زائد را از بدن دور می‌کند. این اثرات را بعد از چند هفته در اندام خود خواهید دید.

یوگا

یوگا باعث می‌شود که جریان خون و جریان لنفاوی بهبود یابند و به کاهش سلولیت کمک می‌کند.

ورزش‌هایی مفید

حدود یک چهارم وزن بدن ما، عضلات می‌باشند. اگر عضلاتتان کوچک و چربی بدنتان زیاد باشد، سلولیت به وجود می‌آید. بنابراین برای کاهش سلولیت، باید در مناطقی که سلولیت وجود دارد، عضله سازی بیشتر و مقدار چربی کمتر شود.

بهتر است برای از بین بردن سلولیت، سه بار در هفته و هر بار به مدت ۴۰ دقیقه ورزش کنید. حدود ۲۰ دقیقه ورزش‌های قدرتی (۵ ورزش بالا تنه و ۵ ورزش پایین تنه) و ۲۰ دقیقه راه رفتن با تردمیل باعث می‌شود سرعت ضربان قلبتان روی ۷۰ تا ۸۰ درصد بایستد. باید این ورزش‌ها را ۳ بار در هفته تکرار کنید تا سلولیت از بین برود.

به طور کلی، ورزش باعث افزایش جریان خون، افزایش پمپاژ کردن خون، افزایش عضله سازی، افزایش سوختن کالری و کاهش سلولیت می‌گردد.

ورزش‌های قلبی برای افرادی که دارای سلولیت هستند، بسیار مفید می‌باشند. این ورزش‌ها باعث افزایش ضربان قلب و افزایش متابولیسم یا سوخت و ساز بدن و افزایش جریان خون می‌گردند

چگونه بفهمیم که عضله خسته شده است؟

خستگی عضلات باعث رشد عضلات می‌شود. لذا ورزش‌های فشرده‌ای که باعث خستگی عضلات می‌شوند، برای رشد عضلات مفیدترند. این به آن معنا است که، آنقدر عضله شما خسته شده که دیگر نمی‌توانید آن ورزش را دوباره انجام دهید.

تمرین کوتاه مدت (که بیشتر از ۳۰ دقیقه نباشد) مجموعه‌ای از تمرینات شدید است که باعث خستگی عضلات می‌شود. تمرین شدید، می‌تواند تعداد زیادی از ماهیچه‌ها را فعال کند.

چرا باید در حین ورزش استراحت کرد؟

استراحت کردن و تغذیه مناسب در بین ورزش‌ها، فعال کردن بدن را به دنبال خواهد داشت. عضلات در موقع استراحت، رشد می‌کنند و ترمیم می‌شوند.

برای بازیابی عضلات، در روز بعد از تمرین، غذای سالم خورید و خواب و استراحت کافی داشته باشید. دو روز پشت هم ورزش نکنید و بگذارید یک روز بگذرد و بعد دوباره ورزش کنید.

افرادی که در بازوهای خود سلولیت دارند، چه کنند؟

معمولا به این افراد توصیه می‌شود وزنه بلند کنند. اما باید به طور صحیح، وزنه را بالا و پایین برد تا صدمه‌ای به بدن وارد نشود. صحیح بلند کردن وزنه باعث عملکرد بهتر عضلات و جلوگیری از بروز صدمات می‌گردد.

صحیح بلند کردن وزنه یعنی به آرامی پایین و بالا بردن وزنه. به طور کلی باید وزنه را ۳ دقیقه بالا و ۳ دقیقه پایین نگه داشت.

خانم‌ها باید بدانند که چون در بدن آن‌ها، هورمون تستوسترون کمتر از بدن مردان است، با بلند کردن وزنه، عضلاتشان محکم می‌شود و اندام آن‌ها مانند اندام مردان نمی‌شود.

اما همه افراد وزنه برداری را دوست ندارند. پس اگر می‌خواهید از شر سلولیت‌های خود خلاص شوید، ورزش پیلاتس نیز به شما کمک خواهد کرد.

یک نوع ورزش برای از بین بردن سلولیت بازو

بنشینید. وزنه را به دست بگیرید. پشتتان صاف باشد. بازو را بالا ببرید (عضله دو سر بازو کنار گوش باید باشد) و سپس به آرامی دمبل را از پشت سر خود پایین بیاورید. در این ورزش، فقط باید بازو حرکت کند.

وقتی دمبل را بالا می‌برید، ۳ ثانیه مکث کنید و هنگامی که دمبل را پایین می‌آورید نیز ۳ ثانیه مکث کنید. ۸ تا ۱۵ بار این ورزش را برای هر دو دست انجام دهید. ۳ بار در هفته این ورزش را تکرار کنید.

افرادی که در پاهای خود سلولیت دارند، چه کنند؟

توده عضلانی به همراه لایه چربی زیر پوست، پا‌ها را محکم می‌کند. به افراد دارای سلولیت در پا‌ها توصیه می‌شود که ورزش‌های لگن، پا و باسن را انجام دهند.

اسکوات (squat)، لانژ (lunges) و ورزش‌های ایزومتریک از بهترین ورزش‌ها برای از بین بردن سلولیت پا می‌باشند.

ورزش اسکوات

بایستید و پا‌ها را از هم باز کنید. شکم خود را تو دهید. زانوهای خود را خم کنید. ۱۰ تا ۱۵ بار در روز اسکوات را انجام دهید.

ورزش لانژ

بایستید. پای راست خود را جلو بگذارید و خم کنید. ران پای راست باید موازی زمین باشد. بعد پای خود را صاف کنید و با پای دیگر این ورزش را تکرار کنید. ۱۰ تا ۱۵ بار در روز این ورزش را برای هر دو پا انجام دهید.

ورزش ایزومتریک

این ورزش را می‌توانید در حین نشستن و یا ایستادن برای آن اندامی که دارای سلولیت است، انجام دهید. این ورزش‌ها را با مکث ۳۰ ثانیه‌ای انجام دهید. برای نمونه چند ورزش را در تصویر بالا می‌توانید ببینید.

رژیم غذایی

وعده‌های غذایی اصلی را حذف نکنید. غذای شما باید بیشتر دارای میوه‌ها، سبزیجات، ماهی، گوشت بدون چربی، مرغ، آجیل و غذاهای دارای فیبر باشد.

برای از بین بردن سلولیت این روش‌ها را انجام دهید:

– آب زیادی بنوشید. آب باعث دفع مواد سمی بدن می‌شود.

– میوه، آب میوه، سبزی یا آب سبزی مصرف کنید. این مواد غذایی برای افزایش آنتی اکسیدان‌های بدن، افزایش مقدار ریز مغذی‌ها و همینطور برای بیرون ریختن مواد سمی از بدن بسیار مفیدند.

– کپسول روغن ماهی و یا منابع غذایی امگا ۳ مصرف کنید، از قبیل: ماهی، گردو، تخم کتان و غیره.

– مصرف نمک را کاهش دهید. نمک زیاد در غذا باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود. بنابراین نمی‌توان مواد سمی را از بدن دفع کرد.

– شیرین کننده‌ها و شیرینی‌ها را مصرف نکنید. شیرین کننده‌ها و شیرینی‌ها دارای موادی هستند که موجب تداخل در عملکرد مغز می‌گردند و گرسنگی را ایجاد می‌کنند.

– گوشت مصرف کنید. گوشت باعث سیر شدن و عضله سازی می‌گردد.

ارسال شده در 22 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • 12 روش برای مقابله با علائم پیش از دیابت
  • فایده های بی نظیر مصرف محصولات لبنی
  • رفع سردرد با مایعات
  • با جودوسر خارش را درمان کنید
  • بدون آرایش زیبا بمانید
  • دورانداختن غذای مانده
  • واریس و رفع آن به کمک ورزش
  • اهمیت مراقبت از روح و روان کودک
  • فواید گوشت گوسفند و بز
  • تشکیل زندگی مشترک در کنار خانواده همسر
  • پربازدیدترین و محبوب ترین سایت پزشکی و سلامت کشور
  • اگر پس از افطار تپش قلب میگیرید
  • علل و عوامل گریه ناگهانی
  • سوپ سبزیجات سرشار از ویتامین
  • همه چیز درباره بیرون زدگی شست پا
  • محبوبترین ها

  • آسیب به استخوان ها با این موارد تغذیه ای
  • از بین بردن مشکلات زانو
  • تاثیرات مفید تقویت روحیه برای ترمیم مفاصل
  • روشی سنتی و درمانی مناسب برای ماساژ پا
  • کارمندان مبتلا به آرتریت روماتوئید
  • بررسی فواید درمانی ماساژ کف پا
  • سوز و سرما و دردهای مفاصل
  • عوامل آسیب رسان به به زانوها
  • صحبت های متخصص ارتوپد درباره عارضه های مچ دست
  • با این حرکات ورزشی برای همیشه از کمردرد خلاص شوید
  • پوکی استخوان و کوتاه شدن قد
  • اعتیاد به نشستن به صورت طولانی پشت میز
  • آسیب به بدن با استفاده از موبایل
  • خطرات آسیب دیدگی سر اطفال
  • کفش پاشنه دار و بیماری زایی آن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است