7_valuable_life_lessons_the_pain_of_grief_can_teaches_us
گاهی اوقات درددل کردن می تواند شما را سبک کند اما قادر نیست از میزان افسردگی و ناراحتی تان بکاهد صحبت با اطرافیان کمی از بار مشکلات فکری تان کم خواهد کرد روانشناسان معتقدند اتفاقات غم انگیز در بروز مشکلات روحی در افراد مختلف نقش زیادی دارند اما بازگویی این اتفاقات و مشکلات نمی تواند در رفع افسردگی کمکی کند

یک روان‌شناس گفت: برخلاف تصور عموم، یادآوری خاطرات ناخوشایند گذشته و مطرح کردن آن به خصوص با افراد بی‌تجربه، نه تنها از شدت غم نمی‌کاهد بلکه موجب تثبیت و افزایش شدت افسردگی می‌شود.
لیلا بابامرادی  اظهار کرد: گوش کردن و درد دل با دیگران از ارزش‌های انسانی زیادی برخوردار است ولی بر خلاف ظاهر امر، نمی‌تواند تاثیر چشمگیری در رفع عواطف منفی و آزاردهنده داشته باشد؛ چراکه متاسفانه هر کسی نمی‌تواند در برابر افراد افسرده راهکارهای کارشناسی و کاربردی بدهد و بسیاری از ما صرفا شنونده هستیم. علاوه بر این، محققان معتقدند که بیان متعدد دلایل ناراحتی، بر تشدید آن دامن می‌زند و حتی ممکن است عمق موضوع را پررنگ‌تر از واقعیت جلوه دهد.
این روان‌شناس ادامه داد: علاوه بر این، برخی از روی دلسوزی سعی می‌کنند که افراد افسرده را با توسل به زور به انجام کارهای متفاوت مجبور کنند و به عبارتی، او را از حال و هوای خود خارج کنند؛ در حالی که چنین اقداماتی نه تنها هیچ تاثیری در بهبود حال فرد غمگین ندارد، بلکه ممکن است او را رنجورتر و جمع‌گریزتر کند. از این‌رو، مراجعه به مشاور و روانشناس، اساسی‌ترین گام برای درمان غم‌های طولانی‌مدت و ریشه‌دار است.
وی با تاکید بر این‌که افسردگی و یادآوری دایمی اتفاقات غمگین، می‌تواند عواطف منفی را به همه اعضای خانواده سرایت دهد، افزود: بسیاری از ما تصور می‌کنیم با دردل کردن‌های مکرر می‌توانیم خود را تخلیه کنیم؛ در حالی که اگر راهنمایی‌های غلط دریافت کنیم، به تدریج غصه‌خوردن به شکل عادت در می‌آید و بخشی از شخصیت‌مان می‌شود. البته انکار و سرکوب غم نیز زمینه را برای بروز انواع بیماری‌های روحی فراهم می‌کند؛ به همین‌خاطر، باید بعد از پذیرش آن‌چه برایمان رخ داده، درد را به دست درمانگران مجرب بسپاریم.
بابامرادی خاطرنشان کرد: متاسفانه اکثر مردم به محض این‌که غمگین می‌شوند دست و پای خود را گم می‌کنند و نمی‌توانند با آن مواجه شوند. به همین‌خاطر برای رفع آن به انواع و اقسام راهکارها متوسل می‌شوند تا به هر طریقی که شده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن پایان دهند. گویی اصلا حق غمگین شدن ندارند و باید از آن فرار کنند.
این روان‌شناس تصریح کرد: هرچه میزان آگاهی ما از دلایل افسردگی‌مان بیشتر باشد و راحت‌تر با این موضوع برخورد کنیم، همچنین هر چه ارتباط خود را با افراد با تجربه بیشتر کنیم، زودتر می‌توانیم رنج خود را درمان کنیم. در ضمن کمتر مورد شماتت اطرافیان قرار می‌گیریم.

 

ایسنا

ارسال شده در 23 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • سرکه سیب جهت تنظیم قند خون
  • عواملی که می تواند آسم شما را شدت ببخشد
  • بررسی فواید زایمان طبیعی
  • تهدیدات مختلف برای سلامت پوست افراد شاغل
  • عشق ورزی بیش از حد والدین به فرزندشان
  • درباره رژیم غذایی کربوهیدرات کم چه میدانید؟
  • اسهال و کارکرد روده
  • دانستنی هایی در رابطه با انواع بی قراری
  • با این روش، با موخوره و گره خوردن مو خداحافظی کنید
  • هماهنگی خانمها با تغییرات روابط عاطفی‌
  • بهداشت روانی و ورزش
  • اهدای سلول های بنیادی خونساز با چه شرایطی همراه است؟
  • میکروبی ترین وسایل خانه
  • ویتامین های نشاط آور
  • ممنوعیت شستشوی دندان در این مواقع
  • محبوبترین ها

  • آسیب به مینای دندان با این نوع خوابیدن
  • معجون سرکه و عسل برای دندان
  • روش مدرن شکستن سنگ های بزاقی
  • ماندگار کردن شفافیت دندان
  • اصول مسواک کردن کودک
  • خراب شدن دندان کودک با شیر دادن شبانه به آن
  • به خاطر دندان هایتان شکلات مصرف کنید
  • به دست آوردن زیباترین لبخند با این روش ها
  • اثرات مخرب دیابت بر دندان ها
  • جنجال این خبر دندانپزشکی!
  • چگونه در منزل بطریق ساده دندانها را سفید کنیم
  • جوانه زدن دندان های اولیه
  • دندان های حساس و این توصیه ها
  • هرآنچه درباره ی ارتودنسی باید بدانید
  • چرا دندان‌هایمان را به هم می سائیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است