معرفی خوراکی های چربی سوز

بد نیست در ازدحام این همه غذای پر چرب ایرانی در برنامه غذایی خود ،مخصوصا رژیم های لاغری، غذاهای چربی سوز وجود داشته باشند چراکه وجود این غذاها هم کمک میکنند وزن کم کنید، هم در آسان شدن ورزش و نتیجه گیری بهتر مؤثر اند. در ادامه لیست کوتاهی از این خوراکی های فوق العاده در اختیار شما قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

لیست برخی از غذاهای چربی سوز:

 

 

کنگر فرنگی

کنگر فرنگی، یکی از بهترین مواد غذایی است که وجود دارد، این ماده حاوی اینولین است که یک نوع کربوهیدرات میباشد که نشان داده شده است که هورمون گرسنگی گرلین را کاهش میدهد.

 

 

فلفل قرمز

فلفل قرمز، بدن را حرارت میدهد و تصور میشود که سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد. فلفل قرمز دارای اثر مشابه است و هر دوی ادویه جات و ترشیجات برخی از غذاهایی هستند که باعث تقویت قوای جنسی را افزایش میدهند، بنابراین مقداری بیشتری از آن را به غذای خود اضافه نمایید.

 

 

دارچین

با توجه به USDA، مصرف مقدار کمی بصورت یک چهارم قاشق چای خوری دارچین با مواد غذایی به بدن کمک میکند تا 20 بار سریعتر شکر را بسوزاند و سطح قند خون را کاهش دهد. این به معنی کاهش سریع تر وزن است.

 

 

زنجبیل

یک روش طبیعی برای کاهش بیماری کم تحرکی است، زنجبیل همچنین باعث افزایش احساس سیری میشود، بنابراین شما به احتمال زیاد اگر صبح زنجبیل مصرف کنید ٬ تا اواسط بعد از ظهر احساس گرسنگی نمی کنید.

 

 

جلبک دریایی

موادی که در جلبک دریایی است به ما کمک میکنند تا وزنی که بصورت آلژینات است را کاهش دهیم که در خطوط دیواره های سیستم گوارشی جذب میشوند و از عبور چربی در رژیم غذایی جلوگیری میکنند. طعم این ماده غذایی سالم را با اضافه کردن آن به سالاد، ادویه های کاری یا بر روی مواد غذایی مانند چیپس ها مطبوع مینماید.

 

 

چای

کافئین موجود در چای باعث تحریک تولید حرارت میشود، این فرآیند بیوشیمیایی است که توسط آن چربی در بدن سوزانده میشود که به منظور تولید انرژی است. چای همچنین حاوی آنتی اکسیدان به نام EGCG (اپیگالوکتشین گالات) است که کمک میکند تا چربی سوزی انجام شود.

 

 

سرکه

شیوه های بسیاری برای استفاده از سرکه وجود دارد، این ماده نه تنها یکی از کارآمدترین وکم قیمترین محصولات خانگی است، بلکه سرکه همچنین کمک میکند که سطح قند خون پایین باشد، این ماده به سوزاندن چربی در تمام طول روز کمک خواهد نمود.

ارسال شده در 24 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • به صورت ایستاده درس بخوانید
  • 7 گام برام آرام کردن دردهای مزمن
  • انجام کارهای شخصی توسط خردسالان
  • بر کاهش وزن طرز تقکر چه تاثیراتی دارد؟
  • زمینه سازهای عدم تعهد در زناشویی
  • سوپ رشته و زردچوبه
  • انواع و اقسام کراتین را بشناسید
  • دانستنی هایی درباره ارزش تغذیه ای شیر A1 با A2
  • مفهوم روانشناسی اختلال خود ترحمی
  • آبله مرغان بیماری حاد فوق العاده مسری
  • عواقب رژیمی که در آن کربوهیدرات حذف می شود
  • نیاز به پروتئین در مادران شیرده
  • ارتباط وجود مو در گوش افراد سالمند و ابتلا به بیماری قلبی
  • جایگزین کردن قرص آسپرین با این خوراکی
  • عادت به مصرف مسکن و این پیامدها
  • محبوبترین ها

  • تاثیرات مختلف دریافت کلاژن بر بدن
  • از پر شدن کیسه کلستومی چگونه آگاه میشوید
  • کاهش کلسترول با تزریق دوبار آمپول در سال
  • تفاوت میان میکاپ چرب و درخشان
  • نجات جان بیماران قلبی با این وسیله
  • گیاهان خانگی و جلوگیری از سرطان
  • برای حرکت انسانهای معلول وسیله ای اختراع شد+ تصاویر
  • از دید علمی طول مژه ها چقدر باید باشد؟
  • فرمول طبیعی کاهش ریز مو
  • واقعیتهایی درباره مصرف داروهای خواب آور
  • پیشگیری از بروز مشکلات روده با نور خورشید
  • چند ترفند برای ترک عادت های بد بهداشتی
  • بر ساعت بیولوژیک بدن غذاها چه تاثیری دارند
  • برآمدگی کوچکی در کنار قرنیه چشم بعد ازجراحی
  • نکات مهم برای شب سیزده بدر
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است