مدیریت سطح انسولین کنترل قند خون کاهش مقاومت به انسولین فواید غلات سبوس دار رژیم غذایی

در کل در ارتباط بودن با بیماری قندی دردناک است ولی با کمی رعایت و اشراف داشتن به رژیم غذایی میتوان آن را کنترل کرد. مقاومت به انسولین، شرایطی است که در آن سلول‌های بدن پاسخ مناسبی به انسولین نمی‌دهند و به دنبال آن جذب گلوکز دچار اختلال شده و به طور ثانویه باعث افزایش قند خون می‌شود. ولی شما میتوانید با مصرف خوراکی هایی که در ادامه معرفی میکنیم این عارضه را کنترل کنید.

سبزیجات: سبزیجات کم کالری و کم کربوهیدرات هستند و یک غذای ایده آل برای تمام مردمی محسوب می‌شوند که به دنبال مدیریت قند خون هستند. گزینه‌های سالم برای مدیریت قند خون عبارت‌اند از گوجه فرنگی، اسفناج، سیب زمینی شیرین، خربزه، ذرت و کلم پیچ. در انتخاب نوع کنسرو شده سبزیجات باید نوع کم سدیم آن‌ها را انتخاب کرد.
میوه‌ها: میوه‌هایی که به آرامی قند خون را بالا می‌برند از قبیل سیب، موز، انگور، آلو و هلو مفید هستند. از نوشیدن بیش از حد آّب میوه باید پرهیز کرد چون به شدت قند خون را افزایش می‌دهد.
لبنیات: لبنیات علاوه بر این که کلسیم مورد نیاز برای استخوان‌ها را فراهم می‌کند، نوع کم چربی آن و یا بدون چربی، می‌تواند برای مدیریت قند خون مفید باشد. به یاد داشته باشید که استفاده از شیر یا لبنیات پرچرب خود عاملی برای بدتر شدن مقاومت به انسولین است و آنهم به دلیل وجود چربی‌های اشباع. اگر عدم تحمل لاکتوز را تجربه می‌کنید، می‌توانید از شیر برنج، شیر بادام، شیر سویای غنی شده و … به جای لبنیات استفاده کنید.
غلات سبوس دار: غنی از ویتامین‌ها، فیبر و مواد معدنی است و یک رژیم غذایی دیابت پسند محسوب می‌شود. سعی کنید در انتخاب غلات هنگام خرید، نوع سبوس دار آن‌ها مانند آرد کامل گندم، بلغور ذرت، بلغور جو، برنج قهوه‌ای و … و یا طیف چاودار را انتخاب کنید.
آجیل: آجیل، دانه‌ها و مغزها حاوی چربی‌های سالم، منیزیوم، پروتئین و فیبر است. آجیل و دانه‌ها نیز از کربوهیدرات کمی دارند و برای مدیریت قند خون مفید هستند. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آن‌ها برای سلامت قلب مفید است و بخصوص اسیدهای چرب موجود در دانه کتان و گردو. فقط باید آگاه باشید که نوع کم سدیم و کم قند آجیل را انتخاب کنید.
لوبیا: منبع خوبی از فیبر است که منجر به افزایش آهسته قند خون می‌شود و این یک مزیت دیگر برای افراد مبتلا به مقاومت به انسولین است.

منبع: سلامانه

ارسال شده در 23 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اضافه وزن با قند میوه ها،درست یا غلط؟
  • اطلاعاتی مفید در مورد تخته آشپزخانه
  • اطلاعاتی با ارزش در مورد کرم پودر و آرایش
  • شش راه تقویت تستوسترون به صورت طبیعی
  • ۵ مشکل شکمی که عادی تر از آن هستند که فکر می کنید
  • گلو درد و ورم لوزتین
  • ابتلا به انواع مشکلات قلبی با کم خوابی
  • دلایلی مهم در رابطه با خوردن شام
  • تشخیص تیروئید با استفاده از تب سنج
  • دانستنی های لازم در مورد آمیزش در حاملگی
  • طب سنتی و درمان مشکلات قوای جنسی
  • خانم های باردار با چیزهای سفت شکم تان را نبندید
  • دفع احساس استرس
  • وقتی با عشق شروع میشود و به طلاق عاطفی میرسد
  • پیشگیری از تضعیف نیروی اراده با این روش ها
  • محبوبترین ها

  • مشکلات روابط زناشویی را با طنزدرمان کنید
  • درمان اضطراب اجتماعی با این ماده
  • با این وِزگی خلقی زودتر آلزایمر می گیرید
  • همه چیز در مورد افکار منفی و از بین بردن آن
  • تقویت قوای خلاقانه
  • هنگامیکه زوایای دید زوجین با هم فرق می کنند
  • اقدام در مورد دانش آموزان آسیب پذیر
  • غربالگری هوش کودک با این تست
  • بی توجهی به اطفال و پیامدهای خطرناک آن
  • اگر دنبال هیجان مثبت در زندگی تان هستید بخوانید
  • عشق های بی هدف و درگیری های عاطفی
  • تاثیرات مفید ارتباط مادر و جنین
  • 8 راه برای اینکه هر روز بهتر بنظر برسید
  • کنترل استرس با شست و شوی ظروف
  • کنار گذاشتن شبکه های مجازی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است