چند روش برای داشتن بینایی بهتر

چشم نعمت بزرگیست که خداوند به انسان هدیه داده ولی بعضی از آدم ها قدر این نعمت بزرگ را نمیدانند و با رفتار ها و عادات نامناسب به بینایی خود ضربه وارد میکنند. امروزه با آمدن تلفن های همراه هوشمند و گجت های مختلف چشم هر آدمی در معرض آسیب است بنابراین اگر دوست داریم چشمی سالم و پر قدرت داشته باشیم باید راهی پیدا کرد تا این آسیب ها را خنثی کند. در ادامه ما این راه را طی چند روش به شما نشان میدهیم.

  • دوبار در هفته ماهی بخورید.

ماهی یک منبع غنی از اسیدهای چرب امگا۳ است که سندروم خشکی چشم را کاهش می دهد. اگر نمی توانید مزه ی ماهی را تحمل کنید مکمل های روغن ماهی را امتحان کنید.

  • پیازهای قرمز را انتخاب کنید.

در مقایسه با انواع دیگر پیازها بیشتر با پیاز قرمز غذا بپزید . پیازهای قرمز حاوی مقدار بیشتری کوئرستین و آنتی اکسیدان هستند که به نظر می رسد در برابر آب مروارید از چشم مراقبت می کنند.

  • محافظ چشم استفاده کنید.

وقتی از خانه خارج می شوید عینک دودی بزنید تا نه تنها مانع تابش ناملایم خورشید شوید ،بلکه از چشم هایتان در برابر تاثیرات خشک کننده ای که باد بر چشم هایتان می گذارد محافظت کنید.

  • چشم هایتان را تمیز نگه دارید.

 

راهکارهای سریع برای بینایی بهتر

آرایش چشم هایتان را هر شب پاک کنید . این کار مانع از حل شدن تکه های کوچک آرایش در چشم هایتان می شود و قرنیه ی چشم هایتان دیگر به هیچ وجه نمی خارند.

  • حوله ی خود را به کسی قرض ندهید.

قرض دادن حوله تان به دیگران ابتلا به عفونت های چشمی که ورم متحمه (قرمزی چشم) می شود را تضمین می کند.

  • نور خورشید را سد کنید.

علاوه بر اینکه عینک آفتابی می زنید یک کلاه آفتابی بزرگ و یا کلاه لبه دار ، بر سر خود بگذارید. کلاهی که لبه های پهن دارد می تواند تقریبا۵۰ درصد تشعشات و پرتوهایی که ممکن است از بالای عینک آفتابی به چشم هایتان وارد شود را کاهش دهد.

  • دوبار در هفته اسفناج بخورید.
  • به چشم هایتان استراحت بدهید.

در ۳۰ دقیقه در هنگام کار یا مطالعه زنگ هشدار بگذارید . این کار را برای یادآوری انجام دهید و پس از آن به مدت ۳۰ ثانیه از محل فاصله بگیرید تا از خستگی و فرسودگی چشمهایتان جلوگیری کنید.

ارسال شده در 23 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع چشم و چشم پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • فایل PDF برای آشنایی کامل با ویروس ابولا
  • آسیب های خوردن هات داگ برای سلامتی
  • از دندانهای کودک خود مراقبت کنید
  • پیشگیری از سرطان خون با شیر مادر
  • استرس عامل چاقی!
  • رابطه مستقیم دیابت و نابینایی
  • جان کودکانتان با خوردن همبرگر به خطر می افتد
  • پیشگیری از کم وزن شدن نوزاد
  • مغزتان را با خواب کوتاه مدت پیر نکنید
  • عطسه در خواب نشانه سرما خوردگی نوزاد
  • جالب ترین و طبیعی ترین پروتز مصنوعی دنیا
  • سرد شدن اندام ها
  • توضیحاتی در زمینه مصرف چای
  • دانستنی های مهم پیرامون رژیم مدیترانه ای
  • ناراحت هستید ؟ عسل بخورید
  • محبوبترین ها

  • 7 دلیل برای اینکه چای بهتر از قهوه است
  • اصول تغذیه در اولین روزهای بارداری
  • چرا خوردن یک عدد سیب در روز شما را از دکتر بی نیاز می کند؟
  • معرفی فراورده های زمستانی برای از بین بردن سموم بدن
  • خوب بخورید تا به لاغری برسید
  • بررسی فواید دو ماده شیرین ، شیره و عسل
  • سیر و یک دنیا خاصیت
  • نشانه های مسمومیت غذایی با کنسرو و راه پیشگیری از آن
  • چرا انسان به امگا 3 نیازدارد
  • تناسب اندام بهتر با این روش ها
  • تاثیر دمای زیاد بر سرطان زا شدن غذای گوشتی
  • آجیل ها همیشه باعث چاقی نمی شوند
  • آیا غذاها میتوانند سرطانزا باشند؟
  • 4 خواص باورنکردنی خردل که از آن بی خبرید
  • خطاهای رایج و معمول تغذیه ای ایرانی ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است