قدرت بینایی روش تقویت قدرت بینایی تقویت بینایی بیماری های چشمی آسیب های چشمی

چشم نعمت بزرگیست که خداوند به انسان هدیه داده ولی بعضی از آدم ها قدر این نعمت بزرگ را نمیدانند و با رفتار ها و عادات نامناسب به بینایی خود ضربه وارد میکنند. امروزه با آمدن تلفن های همراه هوشمند و گجت های مختلف چشم هر آدمی در معرض آسیب است بنابراین اگر دوست داریم چشمی سالم و پر قدرت داشته باشیم باید راهی پیدا کرد تا این آسیب ها را خنثی کند. در ادامه ما این راه را طی چند روش به شما نشان میدهیم.

  • دوبار در هفته ماهی بخورید.

ماهی یک منبع غنی از اسیدهای چرب امگا۳ است که سندروم خشکی چشم را کاهش می دهد. اگر نمی توانید مزه ی ماهی را تحمل کنید مکمل های روغن ماهی را امتحان کنید.

  • پیازهای قرمز را انتخاب کنید.

در مقایسه با انواع دیگر پیازها بیشتر با پیاز قرمز غذا بپزید . پیازهای قرمز حاوی مقدار بیشتری کوئرستین و آنتی اکسیدان هستند که به نظر می رسد در برابر آب مروارید از چشم مراقبت می کنند.

  • محافظ چشم استفاده کنید.

وقتی از خانه خارج می شوید عینک دودی بزنید تا نه تنها مانع تابش ناملایم خورشید شوید ،بلکه از چشم هایتان در برابر تاثیرات خشک کننده ای که باد بر چشم هایتان می گذارد محافظت کنید.

  • چشم هایتان را تمیز نگه دارید.

 

راهکارهای سریع برای بینایی بهتر

آرایش چشم هایتان را هر شب پاک کنید . این کار مانع از حل شدن تکه های کوچک آرایش در چشم هایتان می شود و قرنیه ی چشم هایتان دیگر به هیچ وجه نمی خارند.

  • حوله ی خود را به کسی قرض ندهید.

قرض دادن حوله تان به دیگران ابتلا به عفونت های چشمی که ورم متحمه (قرمزی چشم) می شود را تضمین می کند.

  • نور خورشید را سد کنید.

علاوه بر اینکه عینک آفتابی می زنید یک کلاه آفتابی بزرگ و یا کلاه لبه دار ، بر سر خود بگذارید. کلاهی که لبه های پهن دارد می تواند تقریبا۵۰ درصد تشعشات و پرتوهایی که ممکن است از بالای عینک آفتابی به چشم هایتان وارد شود را کاهش دهد.

  • دوبار در هفته اسفناج بخورید.
  • به چشم هایتان استراحت بدهید.

در ۳۰ دقیقه در هنگام کار یا مطالعه زنگ هشدار بگذارید . این کار را برای یادآوری انجام دهید و پس از آن به مدت ۳۰ ثانیه از محل فاصله بگیرید تا از خستگی و فرسودگی چشمهایتان جلوگیری کنید.

5 1000
ارسال شده در 23 مرداد 1395 توسط با موضوع چشم و چشم پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • حفاظت بدن در برابر سرب با مصرف ویتامین سی
  • مناسبترین ادویه های جایگزین نمک
  • نوشیدن الکل و عوارض جانبی آن
  • اصول هفت گانه تغذیه درورزش از زبان کوین لورون
  • پر کردن خلا عاطفی میان زوجین
  • راهکار جدید برای کاهش تمایل فرد به سیگار
  • پیشگیری از دیابت با نداشتن اضافه وزن
  • هرگز با ساعت زنگ دار بیدار نشوید
  • محبوبترین ها

  • کیفیت هوای تهران بار دیگر مرز آلودگی را پشت سر گذاشت
  • سرطان با این علائم ناچیز
  • شکاف بین دکتر و بیمار در پیشگیری از سرطان
  • پرمشقت ترین حوزه ها ی تخصص پزشکی
  • کار کردن با وسایل الکترونیکی هنگام شب ممنوع
  • آپدیت بدن طی 72 ساعت روزه داری
  • ضربه مغزی شدن اطفال با پرت کردن آنها به سقف
  • اگر پس از افطار تپش قلب میگیرید
  • رپورتاژ

  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر نوروزعلی
  • مرجع فروش انواع ویلچر, ویلچر برقی, واکر, عصا
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • کلینیک دندانپزشکی تخصصی دکتر حاجی زاده
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما