داروهای پیشگیری کننده پوکی استخوان جلوگیری از پوکی استخوان تخریب استخوان پیشگیری از تخریب استخوان X اوستئوپروزیس پیشگیری از پوکی استخوان
برای مقابله با پوکی استخوان از برخی راه حل های موثر می توانید کمک بگیرید تا بتوانید مانع این عارضه شوید پیشگیری از پوک شدن استخوان ها بهترین راه حل برای مراقبت از آن  هاست می توانید با دریافت املاح و موادمعدنی موثر مانع ایجاد اختلال در استخوان هایتان شوید

پوکی استخوان آنقدر سخت است که برخی حتی توانایی تکان خوردن هم ندارند. به مانند هر بیماری و مشکل دیگری، برای آن‌که از دست این مشکل نیز به دور باشید، بهتر است از همین حالا پیشگیری را آغاز کنید.

 پوکی استخوان یکی از مشکلاتی است که ۸ میلیون نفر در دنیا به آن دچار هستند و هر روز را با سختی به شب می‌رسانند. این بیماری آنقدر سخت است که برخی حتی توانایی تکان خوردن هم ندارند. به مانند هر بیماری و مشکل دیگری، برای آن‌که از دست این مشکل نیز به دور باشید، بهتر است از همین حالا پیشگیری را آغاز کنید.

افسردگی را دریابید

محققان به ارتباطی بین افسردگی و کاهش تراکم استخوان دست یافتند. به عنوان نمونه، تراکم توده استخوانی در خانم‌هایی با تاریخچه افسردگی ماژور، کمتر و سطوح هورمون کورتیزول که با از دست دادن استخوان مرتبط است، در آن‌ها بیشتر است. اگر شما در حال حاضر از نظر افسردگی تحت معالجه هستید، از پزشک خود در خصوص نیاز به انجام تست BMD سوال کنید.

وزن سالم داشته باشید

وزن پایین‌تر از ۵/۵۷ کیلوگرم یا داشتن توده بدنی زیر ۲۱، عامل خطرساز برای پوکی استخوان محسوب می‌شود. از دست دادن وزن در دوران یائسگی، احتمال کاهش توده استخوان را افزایش می‌دهد. از مصرف غذاهایی که از نظر کالری در حد بسیار پایینی هستند یا از غذاهایی که فاقد همه گروه‌های غذایی است، اجتناب کنید.

ورزش کنید

دست کم به مدت ۳۰ دقیقه از فعالیت‌های ورزشی قوی‌کننده استخوان در اکثر روزها بهره‌مند شوید. این فعالیت‌ها شامل ورزش‌های تحمل وزن، همانند دویدن یا پیاده‌روی سریع و ورزش‌های استقامتی هستند.

ویتامین D

خورشید، منبعی که همیشه صبح‌ها برای سلامت بخشیدن به جان ما از پشت کوه‌ها سر بلند می‌کند را هیچ‌وقت دست کم نگیرید، چرا که می‌تواند اولین راه داروی پوکی استخوان باشد. پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که افراد بین ۱ تا ۱۰۰ سال نیاز دارند تا روزانه حداقل ۲۰ دقیقه در معرض خورشید باشند. ویتامین D که از این چشمه نور ساطع می‌شود، برای استخوان‌ها حکم دارو را دارد.

پروتئین

گوشت قرمز و ماهی و لوبیا را هیچ‌وقت فراموش نکنید، چرا که بخش اعظم قوای بدن از همین چند خوراکی ساده گرفته می‌شود و باید همیشه آن را در سبد خوراکی خود قرار دهید. این خوراکی‌های خوشمزه، حاوی میزان زیادی پروتئین هستند که از جمله مهم‌ترین عناصر ساخت استخوان‌های فولادی‌اند. ۷۷ گرم پروتئین به صورت روزانه، همیشه توسط پزشکان توصیه شده است.

کلسیم

مهم‌ترین عنصری که برای یک استخوان فولادی باید در نظر داشته باشید، کلسیم است که می‌تواند یک استخوان تو خالی را به محکمی آهن کند. کلسیم را از لبنیات و از طریق شیر و ماست، وارد بدنتان کنید تا دیگر هیچ‌گاه دچار پوکی استخوان نشوید. روزانه حداقل هزار میلی‌گرم کلسیم برای بدن نیاز است.

چگالی

در صورتی که استخوان‌دردهای زیادی می‌گیرد و احتمال آن را می‌دهید که بلایی سر خودتان آورده‌اید، حتما به پزشک مراجعه کنید. گرفتن آزمایش DXA برای به‌دست‌آوردن میزان چگالی استخوان‌ها برای افرادی که استخوان درد دارند لازم است. پزشکان از روی این آزمایش می‌توانند میزان سلامت استخوان‌ها را تشخیص دهند.

پیشینه

برخی مواقع، مشکلاتی که برای استخوان‌ها به وجود می‌آید، ریشه در پیشینه افراد دارد. برای مثال، اولین نکته‌ای که ممکن است هر فردی را به خود دچار کند، سابقه پوکی استخوان در فامیل است.

مشرق

5 1000
ارسال شده در 24 مرداد 1395 توسط با موضوع بیماری ها | 307 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • وقتی سرماخوردگی کودک خطرناک می شود
  • دگرگونی به خاطر رابطه احساسی
  • تاثیر دمنوش اسطوخودوس در تسکین اعصاب و تقویت دستگاه گوارش
  • صحبت با تلفن همراه بیشتر از یک دقیقه ممنوع!
  • برای بالا بردن قدرت و استحکام سرشانه‌ها اینها را بدانید
  • چگونه با مدل بینی شخصیت شناسی کنیم
  • سرخود کلسیم استفاده کردن ممنوع
  • کاهش وزن، تنها با ورزش کردن، میسر نیست
  • محبوبترین ها

  • در تسکین آرتریت روماتوئید یوگا چقدر تاثیر گذار است؟
  • نور در سالن های ورزشی
  • حرکات بدنسازی و درد مچ دست
  • تاثیرات فیزیوتراپی پیش از تعویض مفصل ران یا زانو
  • ورزش چگونه قند خون بیماران دیابتی نوع دوم را کنترل می کند؟
  • تاثیر وزن کفش بر کیفیت دویدن
  • به دست آوردن سلامت و تناسب اندام زنانه با این کارها
  • حرکات روزانه برای کسانیکه به باشگاه نمی روند
  • رپورتاژ

  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • پوستی به لطافت و درخشندگی ابریشم
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما