ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید

ویتامین های مفید ویتامین K ویتامین D ویتامین C ویتامین B9 ویتامین B6 ویتامین A

چه ویتامین هایی برای خانم ها ضروری و مهمتر هستند دریافت چه املاح معدنی برای خانم ها حیاتی است و می تواند بدن ان ها را در مقابل بیماری ها مقاوم کند 7 مورد از بهترین ویتامین ها و پروتئین های سالم و مفید برای زنان را همراه با منابع دریافت آن ها در ادامه معرفی می کنیم

حفظ سلامتی بدن برای همه انسان ها کاری سخت است و نیازمند مراقبت است. اما این مساله برای زنان حساس تر و پیچیده تر است.

بدن زن به گونه ای طراحی شده است که باید از بیش از یک زندگی پشتیبانی کند. بنابراین این سخت افزار پیچیده نیاز به مراقبت های ویژه و پیچیده نیز دارد.

دراین مطلب در نت نوشت به شما ۷ ویتامین ضروری که برای سلامتی بدن زنان ضروری هستند را به شما معرفی خواهیم کرد تا با این ویتامین ها از معرض بسیاری از خطرات تهدید کننده سلامتی بدن زنان دور بمانید!

۱ – ویتامین A

بدن زنان با سرعت بیشتری نسبت به مردان پیر می شود. شاید تعجب کنید اما دانشمندان می گویند که بدن زنان ۱۵ سال پیرتر از مردان هم سن آن هاست! درست شنیدید….۱۵ سال!!!!

بدن زنان ۱۵ سال پیرتر از مردان هم سن آن هاست!

علت پیر شدن سلول های بدن اکسیداسیون رادیکال های آزاد در بدن است. ویتامین A این پروسه را معکوس کرده و همین امر موجب درخشان شدن پوست، بیشتر شدن بینایی و … می شود.

ویتامین A در این مواد غذایی یافت می شود:

هویج
طالبی
کدو حلوایی
گوجه فرنگی
تخم مرغ
جگر
شیر

۲ – ویتامین B6

کمبود ویتامین B6 در زنان باردار موجب ایجاد تهوع های صبحگاهی می شود. وجود ویتامین B6 در بدن زنان باعث توسعه مغز و سیستم عصبی جنین می شود.

در نت نوشت درباره درمان میگرن صحبت کرده ایم! ویتامین B6 یکی دیگر از درمان های میگرن در زنان است. به هر حال زنان بیش از مردان دچار میگرن می شوند!

هنوز نحوه کارکرد ویتامین B6 در بدن انسان به درستی کشف نشده است اما آن چه که مشخص است این است که این ویتامین در بدن باعث متابولیسم پروتئین و کربوهیدرات ها می شود.

همچنین باعث تشکیل سلوهای جدید قرمز خون، آنتی بادی ها و انتقال دهنده های عصبی می شود.

برای دریافت ویتامین B6 می توانید یا از مکمل های حاوی این ویتامین استفاده کنید و هم این ویتامین در مواد غذایی همچون ماهی، برنج، جگر و پسته یافت می شود.

۳ – ویتامین B9

اگر قصد باردار شدن دارید حتما از وجود مقادیر کافی ویتامین B9 در بدن تان مطمئن شوید. ویتامین B9 یک ویتامین حیاتی برای بدن زنان است.

وجود ویتامین B9 در بدن نه تنها باردار شدن را راحت تر می کند، بلکه از بروز نقص های جنینی و سقط جنین جلوگیری کرده و روند رشد نوزاد را بهبود می بخشد.

همچنین ویتامین B9 بروز بیماری های کشنده قلبی را درزنان کاهش می دهد.

مکمل های ویتامین ب کمپلکس که به صورت تزریقی و خوراکی وجود دارد نیاز بدن به این ویتامین را تامین می کند. همچنین در مواد غذایی همچون سبوس گندم، حبوبات، صدف، ماهی قزل آلا این ویتامین را می توان یافت.

۴ – ویتامین C

از فواید ویتامین C برای بدن انسان قبل تر هم گفته ایم. این مطلب را حتما بخوانید!

خام های عزیز! اگر می خواهید موهایی سالم و نرم داشته باشید اجازه دهید که ویتامین C به برنامه غذایی تان راه پیدا کند.

ویتامین C باعث ساخت کلاژن در بدن شده و همچنین از کاهش سطح آهن در بدن خانم ها (بیشتر خانم ها کمبود آهن دارند!) جلوگیری می کند.

کمبود آهن موجب ریزش مو در زنان می شود.

فقر آهن را جدی بگیرید.

این ویتامین خوشمزه و دوستداشتنی در مرکباتی مانند پرتقال، توت فرنگی، کلم بروکلی و فلفل به میزان فراوانی وجود دارد.

۵ – ویتامین D

اگر از آن دسته از خانم هایی باشید که سندروم پیش از قاعدگی را به هر صورتی تجربه کرده باشید حتما می دانید که یکی از بدترین حالات برای یک زن همین PMS معروف است.

بسیاری از پزشکان معتقدند که سندروم پیش از قاعدگی در ۷۵ درصد زنان وجود دارد و علت آن می تواند کمبود کلسیم و ویتامین D باشد.

هیچ کدام از علائم سندروم پیش از قاعدگی مانند احساس خستگی، افسردگی، تحریک پذیری، نوسانات خلقی که همگی سیگنال های عدم تعادل هورمونی در بدن زن هستند، نمی توانند در برابر این ماده مغذی ایستادگی کنند!

این ویتامین را در بدن هم از طریق مصرف مکمل و هم از طریق مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین نظیر ماهی تن، ماهی قزل آلا، پنیر، زرده تخم مرغ، آب پرتقال و فراورده های لبنی می توانید تامین کنید.

۶ – ویتامین K

زن بودن مساوی است با خطر پوکی و شکستگی استخوان!

ویتامین K بهتر از داروی دیگری به این خطر که بعد از یائسگی در زنان بسیار جدی تر هم می شود، پایان می دهد.

این ویتامین را در کلم پیچ، اسفناج، خربزه و برگ چغندر می توانید بیابید!

5 1000
ارسال شده در 24 مرداد 1395 توسط با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • بررسی عارضه ویتیلیگو
  • حضور والدین و تشویش فرزندان
  • چطوری کمتر مطالعه کنیم ولی همه چیز را زود یاد بگیریم
  • کاهش وزن با این قوانین صبحانه ای
  • داروی فشار خون ، حافظه هراسان و وحشت زده را پاک می کند
  • مناسب ترین شیوه صرف شیر کدام است؟
  • آلرژی پوستی نسبت به این مواد غذایی
  • کم نکردن وزن و این عوامل مهم
  • محبوبترین ها

  • خطاهای رایج و معمول در تمیز کردن خانه
  • داشتن شکم تخت بدون ورزش،چگونه؟
  • نوروز بهانه ای برای آشتی با طبیعت
  • تشکیل زندگی مشترک در کنار خانواده همسر
  • با هسته پرتقال و لیمو سبزه عید درست کنید
  • آیا درباره زنخدان اطلاعات کافی دارید؟
  • چالش های شما بعد از رسیدن به وزن دلخواه
  • مقابله با عوارض جانبی انواع عطرها
  • رپورتاژ

  • خدمات جراحی لیزر و عروق دکتر محمدی توفیق
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • ایمپلنت بهترین روش برای کاشت دندان و زیبایی صورت
  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر نوروزعلی
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x