common-supplements-guide-for-women-01-pg-full

چه ویتامین هایی برای خانم ها ضروری و مهمتر هستند دریافت چه املاح معدنی برای خانم ها حیاتی است و می تواند بدن ان ها را در مقابل بیماری ها مقاوم کند 7 مورد از بهترین ویتامین ها و پروتئین های سالم و مفید برای زنان را همراه با منابع دریافت آن ها در ادامه معرفی می کنیم

حفظ سلامتی بدن برای همه انسان ها کاری سخت است و نیازمند مراقبت است. اما این مساله برای زنان حساس تر و پیچیده تر است.

بدن زن به گونه ای طراحی شده است که باید از بیش از یک زندگی پشتیبانی کند. بنابراین این سخت افزار پیچیده نیاز به مراقبت های ویژه و پیچیده نیز دارد.

دراین مطلب در نت نوشت به شما ۷ ویتامین ضروری که برای سلامتی بدن زنان ضروری هستند را به شما معرفی خواهیم کرد تا با این ویتامین ها از معرض بسیاری از خطرات تهدید کننده سلامتی بدن زنان دور بمانید!

۱ – ویتامین A

بدن زنان با سرعت بیشتری نسبت به مردان پیر می شود. شاید تعجب کنید اما دانشمندان می گویند که بدن زنان ۱۵ سال پیرتر از مردان هم سن آن هاست! درست شنیدید….۱۵ سال!!!!

بدن زنان ۱۵ سال پیرتر از مردان هم سن آن هاست!

علت پیر شدن سلول های بدن اکسیداسیون رادیکال های آزاد در بدن است. ویتامین A این پروسه را معکوس کرده و همین امر موجب درخشان شدن پوست، بیشتر شدن بینایی و … می شود.

ویتامین A در این مواد غذایی یافت می شود:

هویج
طالبی
کدو حلوایی
گوجه فرنگی
تخم مرغ
جگر
شیر

۲ – ویتامین B6

کمبود ویتامین B6 در زنان باردار موجب ایجاد تهوع های صبحگاهی می شود. وجود ویتامین B6 در بدن زنان باعث توسعه مغز و سیستم عصبی جنین می شود.

در نت نوشت درباره درمان میگرن صحبت کرده ایم! ویتامین B6 یکی دیگر از درمان های میگرن در زنان است. به هر حال زنان بیش از مردان دچار میگرن می شوند!

هنوز نحوه کارکرد ویتامین B6 در بدن انسان به درستی کشف نشده است اما آن چه که مشخص است این است که این ویتامین در بدن باعث متابولیسم پروتئین و کربوهیدرات ها می شود.

همچنین باعث تشکیل سلوهای جدید قرمز خون، آنتی بادی ها و انتقال دهنده های عصبی می شود.

برای دریافت ویتامین B6 می توانید یا از مکمل های حاوی این ویتامین استفاده کنید و هم این ویتامین در مواد غذایی همچون ماهی، برنج، جگر و پسته یافت می شود.

۳ – ویتامین B9

اگر قصد باردار شدن دارید حتما از وجود مقادیر کافی ویتامین B9 در بدن تان مطمئن شوید. ویتامین B9 یک ویتامین حیاتی برای بدن زنان است.

وجود ویتامین B9 در بدن نه تنها باردار شدن را راحت تر می کند، بلکه از بروز نقص های جنینی و سقط جنین جلوگیری کرده و روند رشد نوزاد را بهبود می بخشد.

همچنین ویتامین B9 بروز بیماری های کشنده قلبی را درزنان کاهش می دهد.

مکمل های ویتامین ب کمپلکس که به صورت تزریقی و خوراکی وجود دارد نیاز بدن به این ویتامین را تامین می کند. همچنین در مواد غذایی همچون سبوس گندم، حبوبات، صدف، ماهی قزل آلا این ویتامین را می توان یافت.

۴ – ویتامین C

از فواید ویتامین C برای بدن انسان قبل تر هم گفته ایم. این مطلب را حتما بخوانید!

خام های عزیز! اگر می خواهید موهایی سالم و نرم داشته باشید اجازه دهید که ویتامین C به برنامه غذایی تان راه پیدا کند.

ویتامین C باعث ساخت کلاژن در بدن شده و همچنین از کاهش سطح آهن در بدن خانم ها (بیشتر خانم ها کمبود آهن دارند!) جلوگیری می کند.

کمبود آهن موجب ریزش مو در زنان می شود.

فقر آهن را جدی بگیرید.

این ویتامین خوشمزه و دوستداشتنی در مرکباتی مانند پرتقال، توت فرنگی، کلم بروکلی و فلفل به میزان فراوانی وجود دارد.

۵ – ویتامین D

اگر از آن دسته از خانم هایی باشید که سندروم پیش از قاعدگی را به هر صورتی تجربه کرده باشید حتما می دانید که یکی از بدترین حالات برای یک زن همین PMS معروف است.

بسیاری از پزشکان معتقدند که سندروم پیش از قاعدگی در ۷۵ درصد زنان وجود دارد و علت آن می تواند کمبود کلسیم و ویتامین D باشد.

هیچ کدام از علائم سندروم پیش از قاعدگی مانند احساس خستگی، افسردگی، تحریک پذیری، نوسانات خلقی که همگی سیگنال های عدم تعادل هورمونی در بدن زن هستند، نمی توانند در برابر این ماده مغذی ایستادگی کنند!

این ویتامین را در بدن هم از طریق مصرف مکمل و هم از طریق مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین نظیر ماهی تن، ماهی قزل آلا، پنیر، زرده تخم مرغ، آب پرتقال و فراورده های لبنی می توانید تامین کنید.

۶ – ویتامین K

زن بودن مساوی است با خطر پوکی و شکستگی استخوان!

ویتامین K بهتر از داروی دیگری به این خطر که بعد از یائسگی در زنان بسیار جدی تر هم می شود، پایان می دهد.

این ویتامین را در کلم پیچ، اسفناج، خربزه و برگ چغندر می توانید بیابید!

ارسال شده در 24 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • درمان خانگی برای سردرد را باهم مرور میکنیم
  • ماهی سوخاری مخصوص کودکان
  • دسر خامه ای آلبالو
  • سرخود سراغ این مکمل نروید
  • رشته خطایی با مربای آلبالو
  • کسب مهارت و یادگیری فوت و فن گفت و گو
  • آیا گیاه کینوا را می شناسید
  • مطلبی در مورد شاغل شدن نسل جدید
  • ویژگیهای توجه کننده در روانشناسی
  • خشکی پوست و مرطوب کننده‌‌ها
  • یک خوشه انگور ، یک دنیا خواص
  • دمنوش بابونه و بهار نارنج چه فایده ای دارد+طرز تهیه
  • پیشگیری از آسیب رساندن به کلیه
  • تابستان و این نوشیدنی های خوشمزه
  • همه چیز درباره ی دفع بیش از اندازه پروتئین
  • محبوبترین ها

  • خوشبو شدن ماشین لباسشویی
  • مصرف کلسیوم ممکن است به زوال عقل ختم شود
  • هرآنچه درباره تخم مرغ شنیده اید
  • راه حل هایی مختص کم خواب ها
  • اصول رابطه با جنس مخالف
  • روشهای استراحت
  • پاکسازی ریه در خانه
  • پیشگیری از گریه کردن نوزاد با فشار دادن این نقاط
  • فواید حضور در فضای سبز برای افراد مختلف
  • شارژر نمکی برای تلفن همراه
  • تعیین آینده و سرنوشت زندگی با این سوالات
  • تغییر وزن پس از ازدواج
  • افراط در تزریقات
  • ازدواج با فامیل نزدیک
  • همه مضرات خانه تکانی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است