misconceptions-about-weight-loss-1

چه روش هایی تضمین کننده لاغری ما هستند و موجب از بین رفتن چاقی مان می شوند اضافه وزن با چه کارهایی قابل برطرف شدن خواهد بود پیشنهادات جالب پزشکی در این باره چیست چه نوع راهکارهایی در این زمینه وجود دارند

خبرهای گاه متناقض درباره روش‌های لاغری باعث شده تصورات اشتباهی درباره مقوله کاهش وزن شکل بگیرد. در این‌جا به سه تصور اشتباه اشاره می‌‌شود.

 

۱- ارتباط بزرگی بشقاب و اضافه وزن
بشقاب کوچکتر انتخاب کنید کمتر خواهید خورد. شنیده‌اید که متخصصان تغذیه این را به عنوان یک حقه روانشناختی ساده برای این‌که کالری کمتری جذب کنید، پیشنهاد می‌کنند. اما یک تحقیق تازه اشاره دارد که بشقاب کوچک‌ واقعاً در رژیم غذایی روزانه‌ نقشی تعیین‌کننده دارد.
براساس این تحقیق وقتی ۸۵ نفر خودشان از بوفه برای خود غذا سرو کردند، آن‌هایی که غذا را در بشقاب‌های بزرگ می‌ریزند نسبت به که کسانی که ظرف‌های کوچک‌تر انتخاب می‌کنند کالری بیشتری مصرف نمی‌کنند. در عوض افرادی که بشقاب‌های بزرگ را بر می‌دارند مایل هستند آن فضای اضافی را با میوه و سبزیجات سالم پر بکنند.
تامارا بوچر، متخصص رفتار مصرف‌کنندگان در زوریخ سوییس و یکی از نویسندگان این تحقیق گفت: «ما نگاه دقیق‌تری به ادبیات موجود انداختیم و متوجه شدیم که آدم‌ها زمانی کالری بیشتر را از ظروف بزگ‌تر مصرف کردند که ظرف،‌ کاسه بود و شخص متوجه غذا خوردن خودش نبوده باشد.»
نتیجه: خانم بوچر می‌گوید اگر تلویزیون تماشا می‌کنید یا جلوی کامپیوتر نشسته‌اید، خوردن بستنی از کاسه، ایده‌ی بدی است. اما اگر دارید برای خودتان شام سرو می‌کنید؟ فضای خالی کنار بشقاب را با  مواد سالم و نه کم‌ارزش پر کنید.

 

۲- هر روز باید خودتان را وزن کنید
‌به بسیاری از افرادی که رژیم غذایی می‌گیرند گفته می‌شود که هر روز وزن‌‌شان را کنترل کنند تا وقت بیشتری را صرف مشکل وزن‌شان کنند. اما تحقیقی که در بریتانیا اشاره دارد که نیازی نیست خیلی زود بدوید بروید یک ترازوی دیجیتال بخیرید. آدم‌هایی که هر روز خود‌شان را وزن می‌کنند بیش از کسانی که به‌طور منظم روی ترازو نمی‌روند، وزن کم نمی‌کنند. اما محققان می‌گویند تمرکز روی خورد و خوراک سالم‌تر و فعالیت فیزیکی مهم‌تر از رقم روی ترازوست.
۳- برای کاهش وزن مصرف کربوهیدارت‌ها را قطع کنید
همه‌ی نان‌ها بد نیستند. یک تیم تحقیقی از اسپانیا عادات خوردن و وزن بیش از ۹ هزار نفر را بررسی کردند. بعد از حدود پنج سال، آن‌ها هیچ ارتباطی بین مصرف نان چندغله و افرایش وزن و چاقی ندیدند. در واقع احتمال افزایش وزن کسانی که اکثر روزهای هفته نان می‌خوردند، نسبت به کسانی که به تناوب نان می‌خوردند، بسیار کم بود. متاسفانه خوردن نان سفید به صورت روزانه فرد را در معرض خطر چاقی و اضافه وزن قرار می‌دهد.

 

ارسال شده در 24 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • 7 دلیل برای این که چرا صورت شما پف کرده است
  • تصاویری از انواع چراغ الکلی
  • ارتباط همسران چه مهارتهایی دارد؟
  • چه اتفاقی می افتد اگر من از بی کفایتی بترسم؟
  • عکس های تخمدان در زنان و دختران
  • راه حل های موثر تغذیه ای مناسب برای تناسب اندام
  • تنظیم خورد و خوراک در جهت مقابله با دیابت
  • زمان حتمی زایمان
  • زایمان در خانه به طور اتفاقی
  • عوامل زن ذلیل شدن
  • آموزش مفاهیم فلسفی به کودک
  • با این 10 علامت، اوتیسم در کودکان را تشخیص دهید
  • خطرات زیاده روی در مصرف بستنی توسط اطفال
  • عفونت ادراری و این روش های درمانی
  • نور مصنوعی در شب و خطر دیابت
  • محبوبترین ها

  • بهبود حساسیت به انسولین با تستوسترون
  • درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 با سه دارو
  • بیماریهای قلبی و عروقی چه ارتباطی با دیابت دارند؟
  • تاثیر دیابت نوع 2 بر آزمون های شناختی
  • بیماری دیابت را با این معجون سبز از بین ببرید
  • مردمک‌ سنج پوشیدنی و تشخیص به موقع بیماری دیابت
  • سوئیچ کنترل اندازه قند خون درمغز و ارتباط آن با دیابت نوع 1 و 2
  • ماست دیابت را فراری میدهد
  • دیابت با حافظه چه میکند؟
  • تنظیم قند و فشار خون با رژیم
  • کاهش مقدار قند خون با دانه انگور
  • آیا فروکتوز عامل ابتلا به بیماری دیابت است؟
  • پوست خشک همراه با دیابت
  • تاثیر انسولین در بیماران آرتریت روماتوئید
  • متعادل نبودن بیوانرژتیک در سلولهای بتا و مبتلا به دیابت نوع 2
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است