aid19958-728px-Build-Muscle-Step-2-Version-2

برای تقویت عضلاتتان و پرورش آن ها راهنمایی های ورزشی جالبی داریم با در پیش گرفتن آن ها و استفاده از موادغذایی حاوی پروتئین مطمئن باشید به زودی به نتیجه خواهید رسید توصیه های ما را در این زمینه بخوانید

معمولا افراد تصور می‌کنند که بدون وزنه و دستگاه نمی‌توان ماهیچه‌ها را پرورش داد، در حالی که تمرینات و ورزش‌های مختلف می‌توانند به افراد کمک کنند که بدون کمک دستگاه و وزنه عضلات خود را پرورش دهند.

یکی از موارد اصلی که باعث رشد ماهیچه‌ها می‌شود مقاومت است. در باشگاه‌ها مقاومت و تحمل فشار وزنه، دمبل و دستگاه‌ها باعث پرورش ماهیچه‌ها می‌شود، اما بدن این توانایی را دارد که با کمک وزن خود نیز عضلات را پرورش دهد.

برنامه‌های زیر می‌تواند برای پرورش عضلات بدون وزنه و دستگاه مناسب باشد:

– ۳ دور دراز و نشست تا آنجا که می‌توانید و ۶۰ ثانیه استراحت بین هر دور. ابتدا سعی کنید آرام‌تر شروع کنید و کم‌کم شدت ورزش را افزایش دهید.

– ۳ دور شنای سوئدی تا آنجا که می‌توانید و ۶۰ ثانیه استراحت بین هر دور.

– ۳ دور حرکت لانگ تا آنجا که می‌توانید و ۶۰ ثانیه استراحت بین هر دور مطمئن شوید که این حرکت را درست انجام می‌دهید. می‌توانید بعد از مدتی از اجسامی که کمی وزن دارند مانند بطری آب که از شن پر شده نیز استفاده کنید.

– انجام ۳ دور حرکت کرانچ ۶ تا ۱۲ بار و ۶۰ ثانیه استراحت بین هر دور. در این حرکت گردن شما نباید خم شود، سعی کنید درست نقطه‌های در بالای سر خود نگاه کنید. انجام این برنامه دو تا سه بار در هفته‌ می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد.

– تغذیه نیز در پرورش عضلات موثر است. عضلات از پروتئین تشکیل شده‌اند. هنگامی که شروع به ورزش می‌کنید باید پروتئین لازم را دریافت کنید. اگر پروتئین مصرف نکنید، عضلات نیز رشدی نخواهند داشت. لازم نیست که حتما از پودر پروتئین استفاده کنید.

ارسال شده در 24 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • حضور والدین و تشویش فرزندان
  • کمک لیزر برای مشکلات پوستی
  • افزایش قد در سن هفده سالگی
  • اگر میخواهید استرس نگیرید شکلات نخورید
  • تمایز میان مصرف و سوء مصرف دارو
  • چهار قدم تا بالا رفتن عزت نفس
  • انواع پروتز دندانی و ایمپلنت را بهتر بشناسید
  • مصرف عسل برای بیماران قلبی
  • کشف هدف جدید در ساخت واکسن ضد تصلب شریانی
  • همه چیز درباره استعفا و آداب و رسوم آن
  • افراد مضر در زندگی شما
  • چک لیستی از خاصیت میگو
  • بیش فعالی و مشکلات رشد با این تنقلات
  • تردمیل را روشن نکنید!
  • مشکلات اطفال در مسافرت
  • محبوبترین ها

  • برای افزایش قد این مراحل را جدی بگیرید
  • مهمترین امتیازات یک مهد از نظر روانشناسان
  • آبله مرغان بیماری حاد فوق العاده مسری
  • آسیب های شیشه شیر برای دندان ها
  • نکات پر اهمیت در بزرگ کردن فرزند
  • تغذیه مناسب و تاثیر آن بر یادگیری کودک
  • تیزهوش ها اینگونه اند
  • با این روش فرزندی مسئولیت پذیر تربیت کنید
  • سردرد بچه ؛ تسکین و درمان
  • علائم نگران کننده برای صدمه به جمجمه نوزاد
  • توصیه های روانشناسان برای رفع مشکلات روحی خردسالان
  • اصول تربیت یک فرزند اجتماعی
  • راههای درمانی مفید برای خرخر کردن خردسالان
  • کودکان از چه زمانی شروع به ترسیدن میکنند
  • ژله خوراکی محبوب اطفال
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است