برخی فعالیت های ورزشی در کالری سوزی نقش زیادی دارند بهتر است زمانی که در حال خوردن پیتزا و فست فود و ساندویچ های سرشاز ار چربی و کالری هستید به فکر چربی سوزی آن ها نیز باشید در ادامه فعالیت های ورزشی مهم و تاثیرگذار برای سوزاندن کالری ناشی از فست فود را آورده ایم

خوردن خوراکی در گام اول کار آسانی است اما هنگامی که اضافه وزن، چاقی و انواع بیماری های مزمن به وجود می آید آب کردن حتی یک گرم از آنها کار سخت و دشواری است.

بسیاری از کالری هایی که به صورت ناخواسته جذب بدن می شوند برای آب شدن نیاز به فعالیت بدنی شدید دارند، در یک مقایسه جالب کارشناسان تغذیه میزان ورزش مورد نیاز برای سوزاندن کالری بدن را متناسب با ورزش های المپیکی به افراد نشان داده اند.
به طور مثال یک همبرگر به همراه سیب زمینی سرخ کرده در حدود 480 کالری انرژی دارد که یک فرد بالغ با وزن حدود 70 کیلو گرم نیاز به انجام بیش از 30 دقیقه دو در مسابقات المپیک و یا انجام ورزش بوکس و یا قایقرانی برای سوزاندن این میزان کالری دارد.
خوردن تنها چهار عدد بیسکوئیت شکلاتی کافی است تا نیاز به شنا در سطح مسابقات المپیک برای سوزاندن کالری آن پیدا شود و برای سوزاندن این حجم کالری نیاز به حرکات تند و قدرتی بازو، شانه و قفسه سینه است.
براساس جدیدترین تحقیقات انجام 12 ساعت ورزش در هفته می تواند ضامن سلامتی و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان، بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سکته مغزی و حمله قلبی شود.
تنها نوشیدن یک میلک شیک خوشمزه حدود 350 کالری انرژی وارد بدن می کند که برای از بین بردن کالری آن بیش از 30 دقیقه انجام شدید بازی فوتبال مورد نیاز است.
یک برش از کیک شکلاتی خوش طعم و لذیذ حدود 350 کالری انرژی دارد که ورزشکاران رشته های واترپلو و چوگان حدود 30 دقیقه بازی فشرده انجام می دهند تا این حجم را بسوزانند.
یک چیز برگر دوبل که خوراکی مورد علاقه طرفداران فست فود در جهان است حدود 448 کالری انرژی دارد که میزان آن با یک چهارم انرژی روزانه مورد نیاز افراد برابر است و ورزشکاران رشته بوکس سنگین وزن 30 دقیقه مسابقه انجام می دهند تا آن را بسوزانند.
اکثر مردم نوشیدن یک الی دو فنجان قهوه در روز را برای احساس تازگی ، لذت بردن از طعم و رفع خستگی بسیار مطلوب می دانند اما در هردو فنجان قهوه حدود 360 کالری انرژی وجود دارد و براساس تخمین کارشناسان حدود 30 دقیقه مسابقه رزمی جودو برای سوزاندن کالری دو فنجان قهوه معمولی نیاز است.
کارشناسان میزان کالری که در هر مسابقه ورزشی توسط بدن ورزشکار می سوزد را اندازه گیری کرده اند و این نتایج در ژورنال آمریکایی “College of Sports Medicine” به چاپ رسیده است.
کارشناسان به افراد توصیه می کنند برای حفظ سلامت و تناسب اندام به میزان کالری مواد غذایی که در طول روز می خورند توجه کافی داشته باشند و متناسب با آن به انجام ورزش و فعالیت بدنی بپردازند.
 
 باشگاه خبرنگاران

#
5 1000
ارسال شده در 24 مرداد 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • با این مواد غذایی گیاهی احتمال بروز سرطان سینه را به حداقل برسانید
  • میان وعده های جالب و مغذی برای اطفال
  • هر آنچه درمورد گلوکوم (آب سیاه) باید بدانید
  • فاکتورهای آسیب رسان به روح و روان
  • عوارض مرگبار مصرف انواع مواد شوینده
  • در ترمیم زخم دیابتی گیرنده اختصاصی نالترکسون چه تاثیری دارد؟
  • نگاهی کلی به علل مصرف و فواید استفاده از پروبیوتیک ها
  • برای کاهش مشکل موخوره این ۶ ماسک طبیعی را یاد بگیرید
  • محبوبترین ها

  • مکمل های زیبایی تان را بشناسید
  • ۵ راه فرار از خشک شدن پوست در زمستان
  • پیری زود رس پوست و دلایل آن
  • مواردی که آرایشگران هرگز به مشتریان نمی گویند
  • آشنایی با بخور دادن صورت
  • زیبایی دردناک یعنی، تزریق بی دلیل ژل و بوتاکس
  • ناخن شکسته و چگونگی ترمیم آن
  • حقایقی درباره ی تزریق چربی در صورت
  • رپورتاژ

  • خدمات دندانپزشکی پیشرفته توسط دکتر فرهت مجید فر
  • کلینیک فوق تخصصی آندوسکوپی وکولونسکوپی بدون درد
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • خدمات جراحی لیزر و عروق دکتر محمدی توفیق
  • معرفی تمام محصولات سان‌سی در نمایشگاه بین‌المللی (25 تا 28 اردیبهشت‌ماه)
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما