4981377_606
برخی فعالیت های ورزشی در کالری سوزی نقش زیادی دارند بهتر است زمانی که در حال خوردن پیتزا و فست فود و ساندویچ های سرشاز ار چربی و کالری هستید به فکر چربی سوزی آن ها نیز باشید در ادامه فعالیت های ورزشی مهم و تاثیرگذار برای سوزاندن کالری ناشی از فست فود را آورده ایم

خوردن خوراکی در گام اول کار آسانی است اما هنگامی که اضافه وزن، چاقی و انواع بیماری های مزمن به وجود می آید آب کردن حتی یک گرم از آنها کار سخت و دشواری است.

بسیاری از کالری هایی که به صورت ناخواسته جذب بدن می شوند برای آب شدن نیاز به فعالیت بدنی شدید دارند، در یک مقایسه جالب کارشناسان تغذیه میزان ورزش مورد نیاز برای سوزاندن کالری بدن را متناسب با ورزش های المپیکی به افراد نشان داده اند.
به طور مثال یک همبرگر به همراه سیب زمینی سرخ کرده در حدود 480 کالری انرژی دارد که یک فرد بالغ با وزن حدود 70 کیلو گرم نیاز به انجام بیش از 30 دقیقه دو در مسابقات المپیک و یا انجام ورزش بوکس و یا قایقرانی برای سوزاندن این میزان کالری دارد.
خوردن تنها چهار عدد بیسکوئیت شکلاتی کافی است تا نیاز به شنا در سطح مسابقات المپیک برای سوزاندن کالری آن پیدا شود و برای سوزاندن این حجم کالری نیاز به حرکات تند و قدرتی بازو، شانه و قفسه سینه است.
براساس جدیدترین تحقیقات انجام 12 ساعت ورزش در هفته می تواند ضامن سلامتی و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان، بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سکته مغزی و حمله قلبی شود.
تنها نوشیدن یک میلک شیک خوشمزه حدود 350 کالری انرژی وارد بدن می کند که برای از بین بردن کالری آن بیش از 30 دقیقه انجام شدید بازی فوتبال مورد نیاز است.
یک برش از کیک شکلاتی خوش طعم و لذیذ حدود 350 کالری انرژی دارد که ورزشکاران رشته های واترپلو و چوگان حدود 30 دقیقه بازی فشرده انجام می دهند تا این حجم را بسوزانند.
یک چیز برگر دوبل که خوراکی مورد علاقه طرفداران فست فود در جهان است حدود 448 کالری انرژی دارد که میزان آن با یک چهارم انرژی روزانه مورد نیاز افراد برابر است و ورزشکاران رشته بوکس سنگین وزن 30 دقیقه مسابقه انجام می دهند تا آن را بسوزانند.
اکثر مردم نوشیدن یک الی دو فنجان قهوه در روز را برای احساس تازگی ، لذت بردن از طعم و رفع خستگی بسیار مطلوب می دانند اما در هردو فنجان قهوه حدود 360 کالری انرژی وجود دارد و براساس تخمین کارشناسان حدود 30 دقیقه مسابقه رزمی جودو برای سوزاندن کالری دو فنجان قهوه معمولی نیاز است.
کارشناسان میزان کالری که در هر مسابقه ورزشی توسط بدن ورزشکار می سوزد را اندازه گیری کرده اند و این نتایج در ژورنال آمریکایی “College of Sports Medicine” به چاپ رسیده است.
کارشناسان به افراد توصیه می کنند برای حفظ سلامت و تناسب اندام به میزان کالری مواد غذایی که در طول روز می خورند توجه کافی داشته باشند و متناسب با آن به انجام ورزش و فعالیت بدنی بپردازند.
 4981381_558 4981383_310 4981384_167
 باشگاه خبرنگاران

#
ارسال شده در 24 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • 10 مورد از خاصیت های باوردنکردی پیاز
  • استرسی که رابطه زناشویی را بهم می ریزد
  • توصیه های درباره لباس ورزشی پلاستیکی
  • علت و عوامل خطر مری بارت
  • چرا میوه ها و سبزیها رنگ های مختلفی دارند؟
  • بی حالی و ضعف در حاملگی
  • تمیز کردن سموم بدن فقط با یک لیوان نوشیدنی
  • برای جوان سازی پوست، از این چهار دمنوش غافل نشوید
  • علائم هشدار دهنده کمبود پتاسیم + معرفی بهترین منابع
  • خواص دارویی توت فرنگی
  • لباس هوشمندی که می تواند به دنیای اینترنت متصل شود+ تصاویر
  • چقدرپیاده روی کنیم تا اختلالات تنفسی بهبود یابد
  • بوبيرون موثرترين داروي از بين بردن اعتياد در بيماران شيزوفرني
  • شادکردن فرزند با برخی روش ها
  • رازآلود ترین بیماری خطرناک دنیا
  • محبوبترین ها

  • پیامدهای شنیدن صدا از شکم
  • علل خستگی را بشناسید
  • سفتی و خشکی شانه نشانه چه بیماری است؟
  • درباره نادرترین سندرم دنیا چه می دانید
  • درباره پانکراتیت حاد بیشتر بدانید
  • آیا عرق بیش از حد نشانه بیماری است؟
  • چه چیزی باعث مننژیت می شود؟
  • هر آنچه باید درباره سرطان کولورکتال بدانید
  • پیدا کردن ریشه و علت آلزایمر
  • انگل و هشدارهای مهم برای آن
  • عوامل انتقال دهنده ویروس سرماخوردگی
  • پیشگیری از انواع سرطان ها با این روش ها
  • هشدار آپاندیسیت برای بدن با این نشانه ها
  • شرح مختصری راجع به انواع درمانهای بیماری آسم
  • افزایش سایز شکم به خاطر بیماری
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است