هرزه خواری ناخن‌های قاشقی شکل سوزن سوزن شدن اندام سرگیجه‌های کاذب خستگی همیشگی هنگام فعالیت احساس کسالت عمومی احساس سستی ابتلای مکرر به بیماری‌های ویروسی

 معمولا کم خون شدن در بانوان به وفور دیده می شود این عارضه با برخی نشانه های مهم مانند احساس سردی دائم در دست و پا و سرگیجه و سیاهی رفتن چشمان خود را نشان میدهد فقر آهن می تواند در کم خونی بیماران نقش زیادی ایفا کند

در اکثر بانوان به علت های مختلف مانند عادت ماهانه و … فقر آهن و کم خونی دیده میشود. فقر آهن در اثر کمبود آهن در تغذیه، دفع بیش از حد خون در بلند مدت مانند خونریزی گوارشی و یا سوء جذب آهن بروز می‌کند. اگر کم خونی خفیف باشد پزشک با قرص ها و تجویز مواد غذایی مختلف آن را رفع میکند. در ادامه به صورت پرسش و پاسخ زیر و بم این دو عارضه را برای شما تعریف کرده ایم. با ما همراه باشید.

احساس سستی,خستگی همیشگی هنگام فعالیت و یا احساس کسالت عمومی, سرگیجه‌های کاذب,ابتلای مکرر به بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی, ناخن‌های قاشقی شکل, هرزه خواری, و سوزن سوزن شدن اندام از نشانه‌های کم خونی فقر آهن است.

آیا می‌توان از کم خونی فقر آهن جلوگیری کرد؟
این امکان وجود دارد. شما می‌توانید با افزایش مقدار آهن در رژیم غذایی از ابتلا به این نوع کم خونی جلوگیری کنید.
چگونه می‌توان مقدار آهن در رژیم غذایی را افزایش داد؟
خوردن غذاهای سرشار از آهن از جمله گوشت از راه‌های پیشنهادی است. خوردن گوشت بهتر است با سایر منابع آهن مانند سبزیجات خاص از جمله اسفناج باشد. مصرف قرص ویتامین ث یا غذاهای سرشار از این ویتامین مانند مرکبات و آب میوه‌ها در زمانی که غذاهای آهن دار یا قرص آهن مصرف می‌کنید، جذب آهن را افزایش می‌دهد. به یاد داشته باشید که برخی مواد غذایی از مله قهوه، چای، سفیده تخم مرغ، شیر، فیبر، و پروتئین سویا از جذب آهن جلوگیری می‌کنند. غذاهای سرشار از آهن عبارت‌اند از جگر، غذاهای دریایی، گوشت قرمز، میوه‌های خشک مانند زردآلو، آلو و کشمش، آجیل، لوبیا، سبزیجات برگ سبز مانند کلم بروکلی و اسفناج، غلات کامل و غذاهای غنی شده با آهن از جمله نان‌ها، غلات و حبوبات.
چگونه می‌توان از فقر آهن در دوران بارداری جلوگیری کرد؟
شما همیشه نمی‌توانید از این نوع کم خونی هنگام بارداری جلوگیری کنید اما خوردن غذاهای غنی از آهن می‌تواند کمک کننده باشد. پزشکان پیشنهاد می‌دهند که برای جلوگیری از کم خونی فقر آهن حین بارداری روزانه حداقل 27 میلی گرم آهم مصرف کنید.
چطور از کم خونی فقر آهن در فرزندم جلوگیری کنم؟
میزان آهن مورد نیاز روزانه در گروه سنی 7 تا 12 ماهه، 11 میلی گرم، در سنین 1 تا 3 سالگی 7 میلی گرم، 4 تا 8 سالگی 10 میلی گرم، 9 تا 13 سالگی 8 میلی گرم است، دختران در سن 14 تا 18 سالگی به 15 میلی گرم آهن روزانه و پسران در این رده سنی به 11 میلی گرم آهن نیاز دارند. اگر امکان تغذیه با شیر مادر وجود ندارد باید از شیرخشک های تقویت شده با آهن استفاده کرد، شیر گاو منبع خوبی از آهن برای کودک نیست و در اطفال کمتر از یک سال توصیه نمی‌شود.

سلامانه

5 1000
ارسال شده در 25 مرداد 1395 توسط با موضوع بیماری ها | 392 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • علت چین و چروک پوست در سنین پایین
  • با این غذاها می توانید زود سیر شوید!!
  • هشدارهای جدی در سیکل ماهانه
  • تاثیر استرس و افسردگی بر سندروم متابولیک
  • فایده های مختلف گیاه شاتره
  • تشخیص دیابت نوع با یک روش تشخیصی جدید
  • مواد مغذی مناسب برای اوایل زایمان
  • برای داشتن قلب سالم این 5 مورد را بخاطر داشته باشید
  • محبوبترین ها

  • همه بیماری های آب استخر
  • مقابله با قوز کمر با روش های موثر
  • اهمیت سکوت برای حفظ سلامت مغز
  • مهمترین دلایل احساس درد در سینه بانوان
  • پرهیز از فعالیت شدید پس از غذا
  • چگونه اندازه سینه ها را با روش های طبیعی تغییر دهیم
  • اندر مصائب سرطانی ها
  • تاثیرات مختلف دریافت کلاژن بر بدن
  • رپورتاژ

  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما