مشاوره زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)

whole-grain-bread

چه نوع غلاتی به افرادی که قصد لاغری دارند کمک می کنند این گروه غذایی حاوی چه املاحی برای بدن ما هستند برای کم کردن وزن چگونه باید از این خوراکی ها استفاده کنیم فیبر موجود در آن ها چگونه بر چربی های بدنمان تاثیر خواهد گذاشت؟

افرادی که از غلات سبوس دار به صورت روزانه استفاده می‌کنند، کمتر از سایر افراد چاق شده‌اند. البته به یاد داشته باشید که تنها به خاطر سبوس دار بودن نباید بیش از حد از آن استفاده کنید. کربوهیدرات‌هایی وجود دارد که می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. در این مقاله  قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

کاهش وزن و لاغری با برنج قهوه‌ای دانه متوسط

برنج قهوه‌ای ساده معمولا هیچ نمکی ندارد و دارای مواد معدنی و فیبر بسیاری است. تقریبا بیشتر متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند برنج قهوه‌ای را به صورت روزانه مصرف کنید.

ارزش تغذیه‌ای: یک پیمانه برنج قهوه‌ای پخته شده حاوی ۲۱۸ کالری، ۴ گرم فیبر، ۵ گرم پروتئین، ۲ گرم چربی، ۴۶ گرم کربوهیدرات ،۱۰۷ درصد منیزیم و ۱۵ درصد ویتامین B6 است.

با استفاده از یک پیمانه برنج قهوه‌ای برای صبحانه شما می‌توانید تا وعده غذایی بعدی سیر باشید و وزن خود را به خوبی کم کنید.

کاهش وزن و لاغری با کینوا

کینوا دوبرابر برنج قهوه‌ای پروتئین دارد (این ماده یکی از غذاهایی است که برای کاهش وزن بسیار توصیه می‌شود). پروتئین موجود در کینوا حاوی مجموعه‌ای کامل از شاخه‌های زنجیره‌ای و اسیدهای آمینه ضروری است و همین امر موجب می‌شود این ماده یک تولید کننده عالی عضله و بافت باشد.همه پروتئین‌ها و فیبرهای موجود در آن (به همراه یک چربی سالم و کمی کربوهیدارت) تاثیر بسیار کمی بر روی قند خون شما خواهد داشت. طعم نرم و خوشمزه کینوا باعث شده است که همه افراد بتوانند به آسانی از آن استفاده کنند. شما می‌توانید این ماده را همانند برنج و در عرض ۱۵ دقیقه بپزید.

ارزش تغذیه‌ای: یک پیمانه کینوای پخته شده حاوی ۲۲۲ کالری، ۵ گرم فیبر، ۸ گرم پروتئین، ۴ گرم چربی، ۳۹ گرم کربوهیدارت، ۵۸ درصد منگنز ،۳۰ درصد منیزیم و ۱۹ درصد فولات است.

تقریبا بیش از ۲۰ روش مختلف برای خوردن کینوا وجود دارد. شما می‌توانید برای صبحانه، نهار، شام، دسر یا به عنوان تنقلات از کینوا استفاده کنید و به سادگی از وزن خود بکاهید.

کاهش وزن و لاغری با جوی پرک

جوی پرک یک ماده عالی است و بسیار سریع می‌پزد. زمان پخت آن تقریبا ۵ دقیقه است. جوی پرک یکی از مواد عالی و سرشار از فیبر محسوب می‌شود. این ماده خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، افزایش فشار خون و دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد و پروتئین مورد نیاز برای ساخت عضله را تامین می‌کند. تنها باید مراقب قندی که در جوی پرک طعم‌دار وجود دارد باشید. سعی کنید از جوی پرک ساده استفاده کنید و در صورت نیاز آن را میوه‌های مختلف شیرین نمایید.

ارزش تغذیه‌ای: یک پیمانه جوی پرک پخته شده با آب، ۱۶۶ کالری، ۴ گرم فیبر، ۶ گرم پروتئین، ۴ گرم چربی، ۳۲ گرم کربوهیدرات، ۶۸ درصد منگنز و ۱۸ درصد سلنیوم دارد.

کاهش وزن و لاغری با جوی دو سر خرد شده

این نوع جو معمولا توسط دستگاه‌های مخصوصی خرد می‌شود. برای پخت جوی دو سر خرد شده باید یک شب قبل آن را خیس کنید و روز بعد یک ساعت بپزید. آنزیم‌هایی که در دستگاه گوارش شما قرار دارند به زمان بیشتری برای نفوذ به جوی دو سر خرد شده نیاز خواهند داشت. همین امر موجب می‌شود فرآیند دریافت گلوکز کمتر شود. بنابراین مصرف این نوع جو برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند بیشتر توصیه می‌شود.

ارزش تغذیه‌ای: یک پیمانه جوی دو سر خرد شده پخته نشده، ۳۰۰ کالری، ۸ گرم فیبر، ۱۰ گرم پروتئین، ۵ گرم چربی، ۵۴ گرم کربوهیدارت، ۲۷ درصد منیزیم و ۴ درصد پتاسیم دارد.

کاهش وزن و لاغری با موسلی

منشا و خاستگاه اصلی موسلی سوئیس است. موسلی یک ترکیب قدرتمند فیبر و پروتئین از جوی پرک، میوه‌های خشک شده و آجیل است. اگرچه یک پیمانه از موسلی ۳۰۰ کالری دارد اما وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار در آن، باعث شده است که این ماده یک وعده غذایی سالم محسوب شود.

ارزش تغذیه‌ای: یک پیمانه موسلی، ۲۸۹ کالری، ۶ گرم فیبر، ۸ گرم پروتئین، ۴ گرم چربی، ۶۶ گرم کربوهیدارت، ۵۲ درصد ویتامین B6، ۵۲ درصد ویتامین B12 و ۳۱ درصد ویتامین E دارد.

کاهش وزن و لاغری با گرانولا

گرانولا سرشار از مواد مغذی است. شما می‌توانید از این ماده برای کاهش وزن خود استفاده کنید. البته برای اینکه گرانولای سالم‌تری داشته باشید بهتر است طرز تهیه آن را در منزل یاد بگیرید.

ارزش تغذیه‌ای: یک پیمانه گرانولا، ۵۹۷ کالری، ۱۱ گرم فیبر، ۱۸ گرم پروتئین، ۲۹ گرم چربی،۶۵ گرم کربوهیدرات،۲۴۷ درصد منگنز، ۶۸ درصد ویتامین E و ۶۵ درصد فسفر دارد.

کاهش وزن و لاغری با جو

جو تنها برای پختن سوپ نیست. نتایج تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که اگر جو برای صبحانه مصرف شود، محتوای فیبری آن می‌تواند شما را سیرتر نگه دارد.

ارزش تغذیه‌ای: یک پیمانه جوی پخته شده، ۱۹۳ کالری، ۶ گرم فیبر، ۴ گرم پروتئین، ۱ گرم چربی، ۴۴ گرم کربوهیدرات، ۲۰ درصد منگنز ، ۱۹ درصد سلنیوم و ۱۶ درصد نیاسین دارد.

کاهش وزن و لاغری با گندم خراسان(کاموت)

گندم خراسان هم خانواده گندم دوروم است. بیشتر متخصصان گندم خراسان را جایگزین خوبی برای برنج قهوه‌ای می‌دانند. گندم خراسان دارای اسید‌های چرب سالم‌تری است . همچنین این ماده ۴۰ درصد بیشتر از گندم معمولی پروتئین دارد.

ارزش تغذیه‌ای: یک پیمانه گندم خراسان پخته شده حاوی ۲۵۱ کالری، ۷ گرم فیبر، ۱۱ گرم پروتئین، ۲ گرم چربی، ۵۲ گرم کربوهیدارت، ۲۴ درصد نیاسین، ۱۴ درصد تیامین است.

کاهش وزن و لاغری با تف

این ماده یکی از بهترین غلات بدون گلوتن است و همین امر موجب شده است افرادی که به بیماری سلیاک مبتلا هستند از آن برای پخت نان استفاده کنند.

ارزش تغذیه‌ای: یک پیمانه تف پخته شده ۲۵۵ کالری، ۱۰ گرم فیبر، ۱۰ گرم پروتئین، ۲ گرم چربی، ۵۰ گرم کربوهیدرات و ۳۱ درصد تیامین دارد.

کاهش وزن و لاغری با فارو

این ماده تقریبا دو برابر برنج قهوه‌ای فیبر و پروتئین دارد. فارو سرشار از کلسیم و آهن است. طعم و بافت بی نظیر آن باعث شده بیشتر افراد عاشق مصرف فارو باشند. شما می‌توانید از دستورهای پخت مختلفی برای تهیه و آماده سازی فارو استفاده کنید.

ارزش تغذیه‌ای: نصف پیمانه فاروی پخته شده، ۱۰۰ کالری، ۴ گرم فیبر، ۴ گرم پروتئین، ۱ گرم چربی، ۲۶ گرم کربوهیدرات دارد.

کاهش وزن و لاغری با گندم سیاه

گندم سیاه حاوی ۳ گرم فیبر و ۴ گرم پروتئنی است و مواد معدنی زیادی دارد.

ارزش تغذیه‌ای: ۲۸ گرم گندم سیاه، ۹۶ کالری، ۳ گرم فیبر، ۴ گرم پروتئین، ۱ گرم چربی، ۲۰ گرم کربوهیدرات، ۱۸ درصد منگنز، ۱۵ درصد مس، ۱۶ درصد منیزیم دارد.

کاهش وزن و لاغری با ارزن

این دانه آسیایی دارای پروتئین زیادی است و عاری از گلوتن می‌باشد. این ماده همچنین غنی از ویتامین B، کلسیم و آهن است.

ارزش تغذیه‌ای: ۲۸ گرم ارزن، ۱۰۶ کالری، ۲ گرم فیبر، ۳ گرم پروتئین، ۱ گرم چربی، ۲۰ گرم کربوهیدرات، ۲۳ درصد منگنز، ۱۰ درصد مس و ۵ درصد ویتامین است.

کاهش وزن و لاغری با بلغور

این ماده در غذاهای خاورمیانه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و سرشار از فیبر و مواد معدنی است. همچنین این ماده جایگزین عالی برای برنج یا کوسکوس محسوب می‌شود.

ارزش تغذیه‌ای: ۲۸ گرم بلغور، ۹۶ کالری، ۵ گرم فیبر، ۳ گرم پروتئین، ۲۱ گرم کربوهیدرات، ۴۳ درصد منگنز و ۱۱ درصد منیزیم دارد.

کاهش وزن و لاغری با آرد ذرت (سبوس دار، زرد)

آرد ذرت از ذرت خشک تهیه می‌شود. این ماده همانند گندم یا سایر غلات دارای مواد مغذی بسیاری است. آرد ذرت سرشار از منیزیم، سلنیم و تیامین است.

ارزش تغذیه‌ای: ۲۸ گرم آرد ذرت حاوی ۱۰۱ کالری، ۲ گرم فیبر، ۲ گرم پروتئین، ۱ گرم چربی، ۲۲ گرم کربوهیدرات، ۹ درصد منیزیم ، ۷ درصد تیامین و ۶ درصد سلنیوم است.

 

5 1000
ارسال شده در 25 مرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • با استفاده از این گیاه افسردگی را به زانو در بیاورید
  • تاثیرگذار بودن کرم های ضد سلولیت،درست یا غلط؟
  • چرا خوردن میوه روزانه انسان را سالم نگه میدارد؟
  • نگاه کردن به تلویزیون سبب ابتلا به دیابت می شود
  • زنان صاحب کسب و کار از این 5 اشتباه مدیریتی دوری کنند
  • شیوه های آسان برای جلوگیری از چاق شدن
  • برای اولین بار جراحی برداشتن غده به روش بسته
  • علت واگذاری تحقیق بر کروموزوم Y به ایران
  • محبوبترین ها

  • آجیل چه خاصیت هایی برای بدن دارد؟
  • درمان ناباروری در مردان با روش جدید
  • روزه و باروری
  • ارتباط محصولات کلر دار با نازایی
  • درمان ناباروری با روش IVF چیست؟
  • چرا حفظ توانایی باروری در مبتلایان به سرطان اهمیت دارد؟
  • ناباروری و ابتلا به سرطان سینه
  • افزایش شانس باروری با این فرمول‌های غذایی خاص
  • رپورتاژ

  • استحکام وسلامت استخوان فک= نجات دندان های لق
  • مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر سید سعید هاشمی
  • معرفی دندانپزشکی دکتر منیره السادات تهرانی
  • زیبایی و جوانسازی پوست در کلینیک یکتا
  • خدمات جراحی دهان و فک دکتر مجید صالح
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x