میوه کیوی از دید آزمایشگاه مصرف کیوی با پوست کیوی فواید مصرف کیوی خوردن کیوی

استفاده از کیوی چه تاثیراتی بر سلامتی ما میگذارد و خاصیت های آن برای بدن به چه صورت می باشند برای درمان چه بیماری هایی می توانیم کیوی مصرف کنیم و آبا مصرف آن با پوست ضرری برای بدن دارد یا خیر؟در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت

کیوی یکی از مهمترین میوه‌هایی است که در فصل پاییز در دسترس است و به دلیل محتوای بالای ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

استحکام لثه و کاهش کلسترول، اسید اوریک و تری‌گلیسیرید را از دیگر اثرات مصرف کیوی می باشد
وجود آنزیم‌هایی برای هضم غذا و پروتئین در کیوی، اگر کیوی بعد از غذا مصرف شود می‌تواند به هضم غذا کمک کند.
آنتی اکسیدان موجود در کیوی می تواند از انواع سرطان ها خصوصا سرطان دستگاه گوارش پیشگیری نماید.

دانه‌های سیاه موجود در کیوی ، این دانه‌ها به دلیل فیبر بسیار بالایی که دارند برای افرادی که دچار یبوست هستند نقش ملین دارد و استفاده از آن قبل از خواب می تواند به حرکات دودی دستگاه گوارش کمک کند.

مصرف دو عدد کیوی متوسط در روز معادل یک واحد میوه با 60 کالری انرژی است، البته مصرف زیاد از حد کیوی می‌تواند برای دستگاه گوارش مشکلاتی ایجاد کند.
مصرف کیوی برای کودکان زیر یکسال توصیه نمی‌شود، این میوه ممکن است حساسیت زا باشد.

در طب سنتی کیوی میوه‌ای صفرابر است و به همین دلیل مصرف زیاد آن برای افرادی که سنگ صفرا دارند توصیه نمی‌شود.
مصرف کیوی با پوست ممنوع :

مصرف کیوی با پوست برای دستگاه گوارش مناسب نیست و اگرچه توصیه می شود اکثر میوه‌ها با پوست مصرف شوند، اما این برای میوه‌هایی است که پوست نازک و نرم دارند.

میوه کیوی از دید آزمایشگاه

کیوی منبعی غنی و سرشار از ویتامین C است و مقدار ویتامین C آن از پرتقال نیز بیشتر است.

همچنین دانه‌های سیاه آن حاوی ویتامین D است.

کیوی همچنین دارای ویتامین A ویتامین‌های B۱، B۲، B۳ و سایر ویتامین‌های گروه ب می‌باشد.

کیوی از میوه‌های بسیار کم کالری است. در ۱۰۰ گرم کیوی ۴۷ کالری وجود دارد. و از جهت میزان کالری همردیف زردآلو و نارنگی است.

مقدار پتاسیم آن از موز بیشتر است.

از میزان منیزیم بسیار بالایی نیز برخوردار است و به همین خاطر نیز امکان مبتلا شدن به بعضی از سرطان‌ها و بیمارهای قلبی را کاهش می‌دهد.

همچنین دارای مس، آهن و فسفر است. کیوی میوه‌ای است که مواد غذایی بالا و در صد کالری بسیار پایینی دارد، از اینرو می‌توان آن را در رده میوه‌های بسیار مفید قرار داد.

ارسال شده در 26 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • ترافیک زمینه ساز حمله ی قلبی می شود
  • برای رشد قد ی بچه از کودکی دست به کار شوید
  • فصل تولد وتاثیر آن روی خلق و خو
  • جدایی و مدیریت میل جنسی
  • روان درمانی بین فردی چه نوع درمانی است
  • نکات مثبت و منفی در ورزش برای تمام افراد دیابتی
  • زیبایی بیشتر با کمک شنبلیله
  • تاثیرات مخرب سیگار بر بدن حتی پس از ترک آن!
  • ارزش غذایی آلو برقانی
  • نکات مفید برای شستن ماشین
  • ژنیکوماستی – بزرگ شدن پستان در مرد – علل، درمان
  • با خوردن این ماهی از صرع رهایی پیدا کنید
  • چگونه عمرم را زیاد کنم؟
  • از بین رفتن پوست با اشعه ماوراء بنفش
  • کاهش عضله و اشتباهات رایج آن
  • محبوبترین ها

  • هم عضله داشته باشید و هم چربی ها را از بین ببرید
  • برای پرورش اندام مصرف داروهای پروتئینی چگونه است؟
  • چگونه پس از ورزش به ماهیچه ها استراحت دهیم
  • مفهوم واژه های بکار رفته در دوپینگ
  • آموزش تصویری تمرینات ورزشی برای افزایش ظرفیت ریه قسمت 1
  • ارتباط پیشرفت ناراحتی قلبی و ورزش نکردن
  • چهارعلت بسیار عالی برای اجرای ورزشهای قدرتی‌ خانمها
  • کوچک کردن شکم و ران، با این حرکات ورزشی
  • چرا باید از روغن ماهی استفاده کنیم؟
  • تمرینات ورزشی مخصوص پس از ترک سیگار
  • قوانین مهم برای پیاده روی در هنگام سرما
  • رایج ترین خطاها در بکارگیری دستگاه الپتیکال
  • مخلوط کردن مکملها بمنظور تقویت سطح تستسترون
  • آموزش تصویری لاغر کردن سریع ران پاها قسمت 2
  • آیا بکارگیری استپر برای زانوها مفید است؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است