aid2617596-728px-Lose-Weight-While-Pregnant-Step-1

آیا رژیم گرفتن در دوران حاملگی تاثیری بر سلامتی جنین میگذارد یا خیر و کاهش وزن مادر تاثیرات منفی برای جنین در بردارد یا خیر؟خانم هایی که تمایل ندارند در این دوران چاقی و چربی زیادی در بدنشان ایجاد شود از چه ترفندهایی می توانند کمک بگیرند

وزن گیری در دوران بارداری
وزن گیری بایستی از طریق رژیم غذایی متعادل از غذاهای متداول که از همه گروه های غذایی انتخـاب شــده باشـــد صورت گیرد. بین ماه سوم بارداری تا زمان زایمان، افزایش وزن جنین سرعت زیادی می گیرد ( حدود 3500 گرم ) بنابراین وزن گیری مناسب مادر در سه ماهه دوم و سوم متضمن سلامت مادر در آینده می باشد.در صورتی که تغذیه مادر باردار در دوران بارداری کافی باشد، افزایش وزن مطلوبی خواهد داشت. این افزایش وزن مربوط به رشد جنین، جفت، رحم، افزایش حجم خون، ذخایر چربی و اندازه پستانها است. توصیه های مربوط به افزایش وزن مطلوب دوران بارداری یکی از اقدامات اساسی در مراقبتهای این دوران است که باید در اولین مراجعه و پس از تائید حاملگی مادر صورت گیرد. زنان باردار در هر شرایط بدنی که باشند ( لاغر ، طبیعی یا چاق ) بایستی افزایش وزن داشته باشند ولی میزان افزایش وزن آنها باید تحت نظر کارکنان بهداشتی یا پزشک کنترل شود.با توجه به وضعیت بدنی مادر یعنی لاغر، طبیعی یا چاق بودن او در ابتدای بارداری و یا قبل از آن میزان افزایش وزن توصیه شده متفاوت است. بطوری که زنان لاغر نیاز به افزایش وزن بیشتر و زنان چاق نیاز به افزایش وزن کمتر دارند.

رژیم غذایی مناسب برای دوران بارداری
تغذیه مادر باردار باید متعادل و متنوع باشد و از کم خوری و پرخوری پرهیز کند. مطلب مهم این است که زن باردار باید بیش از زمانی که حامله نبوده غذا بخورد ولی در ضمن زیر نظر متخصص تغذیه از اضافه وزن بیش از حد جلوگیری شود. هرچند رژیم لاغری در دوران بارداری توصیه نمی شود ولی زیر نظر متخصص تغذیه رفتار های نادرست تغذیه ایی باید شناسایی و اصلاح شده ، آموزش بهبود شیوه زندگی به مادر باردار داده شودو از طریق حذف مواد غذایی ناسالم و جایگزین کردن مواد با کیفیت بالا و با رعایت میزان ، برنامه غذایی مادر تنطیم شود .اصلاح تغذیه مادری که قرار است در آینده الگوی تغذیه ایی خوبی برای فرزندش باشد هم برای سلامت خود مادر و هم برای سلامت فرزندش اجتناب ناپذیر است .
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .

 

 

ارسال شده در 26 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زنان و زایمان , مراقبت های دوران بارداری

پیشنهاد سردبیر

  • برشهایی از نان و پنیر برای صبحانه
  • ردبول نوشیدن ممنوع
  • برای لاغر شدن رژیم غذایی ژاپنی بسیار موثر است
  • هشدار برای مصرف عسل به دیابتی ها
  • تست شخصیت شناسی براساس ذهنیت
  • ابولا در آلمان یک کشته گرفت
  • مبتلا شدن به فرسایش لثه
  • ماههای سرد و رعایت این نکات مهم درباره پوست
  • خانم های یائسه بدانند!
  • روانکاوی افراد راست دست و چپ دست
  • شیرینی و شکلات، عامل افزایش آکنه
  • به صورت طبیعی با سنگ کیسه صفرا مبارزه کنید
  • دلایل به وجود آمدن حس وسواس در کودکان
  • موارد افزایش دهنده ابتلا به سرطان پستان
  • سوء استفاده در زمینه عاطفی
  • محبوبترین ها

  • یک زوج خوشبخت چه رفتارهایی دارند؟
  • امگا 3 و حل مشکلات روحی و روانی
  • آمادگی های لازم برای تمرکز داشتن
  • رازهایی برای مهار کردن احساسات
  • ناملایمات زن و شوهری
  • شبکه های اجتماعی و شدت یافتن استرس در نوجوانان
  • کنار آمدن با استرس در محل کار
  • اهمیت و فواید صحبت کردن والدین با فرزندان
  • بررسی رفتار اعضای یک خانواده سالم
  • تشخیص دیابت نوع 2 و عوارض بیشتر
  • چرا درک ماهیت اختلالات اضطرابی دشوار است؟
  • استرس مربوط به اشتغال و بیماریهایش
  • مسئولیت گریزی در کودکان
  • تصمیم به زندگی مشترک با خودشیفته ها
  • اعتیاد های تکنولوژیک را کنار بگذارید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است