ورزش در منزل نرمش های سبک حرکات ورزشی برنامه ورزشی

نرمش و ورزش های سبک وقتی به طور روزانه و مکرر انجام میشوند به شدت در سلامت روح و جسم تاثیر گذار اند. در زندگی های پر سرعت امروزی که کسی وقت باشگاه رفتن و ورزش کردن را ندارد، نرمش های سبک که میتوان آن ها را در منزل هم انجام داد خیلی کارآمد میباشند. در ادامه میخواهیم چهار حرکت ورزشی را به شما معرفی کنیم که میتوانید روزانه آن ها را در منزل انجام دهید.

حرکت شماره یک

بدین منظور سرپا بایستید و پاها را کنار هم قرار دهید و دست ها را به حالت ضربدری روبه روی سینه قرار دهید. زانوها را خم کنید طوری که ران ها با زمین موازی شوند.یک قدم به راست بردارید و زانوها را از هم جدا کنید و دستتانرا باز کنید  سریع بلند شوید؛ حرکت را در جهت مخالف تکرار کنید تا یک حرکت کامل شود. این حرکت را سه سری و در هر سری ۸ بار تکرار کنید.شما با انجام این حرکت، می توانید عضلات پشت، سرینی و پاها را تقویت کنید .

 

حرکت شماره دو

در حالت ایستاده قرار بگیرید و دست ها را کنار بدن نگه دارید. بپرید و پاها را به دو طرف و تا جایی که می توانید باز کنید، پس از فرود، دست راست را به زمین بزنید و دست چپ را بالا و پشت سر ببرید .به حالت اولیه بپرید و پاها را کنار هم قرار دهید. حرکت را در جهت مخالف تکرار کنید تا حرکت کامل شود. حرکت را دو سری و در هر سری، ۲۰ بار تکرار کنید.انجام این حرکت، عضلات سرینی و چهار سر ران را تقویت می کند.

 

حرکت شماره سه

در حالت ایستاده قرار بگیرید و دست ها را کنار بدن نگه دارید. با پای راست یک قدم به راست بردارید و همزمان قوزک را به طرف بیرون بچرخانید و دست ها را تا شانه ها بالا بیاورید و وزن بدن را روی باسن راست بیاندازید پای راست را به به جای خود بازگردانید. حرکت را به سمت چپ تکرار کنید تا حرکت کامل شود. این حرکت را سه سری و در هر سری ۱۰ بار تکرار کنید.این حرکت، عضلات داخلی و خارجی ران را تقویت می کند.

 

حرکت شماره چهار

پاها را به اندازه ی عرض باسن باز کنید، دست ها را کنار بدن نگه دارید. دست ها را به طرف سقف، بالا ببرید و سپس، پای چپ را تا جایی که می توانید به بالا پرتاب کنید و همزمان، دست ها را پایین بیندازید حرکت را با پای راست تکرار کنید تا حرکت کامل شود. این حرکت را دو سری و در هر سری، ۲۰ بار تکرار کنید.این حرکت، شانه ها، عضلات مرکزی، سرینی و همسترینگ را تقویت می کند.

ارسال شده در 27 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • وقتی پیر میشویم چه تغییراتی درصورت ایجاد میشود؟
  • همه چیز در مورد تکامل شخصیت تا 18 سالگی
  • ازدواج با پرخورها ممنوع!
  • تاثیرات مرگ آور استرس
  • راه حل هایی برای کم کردن مشکلات خانوادگی
  • افزایش وزن در اثر مشکلات بدخوابی
  • در بین دفعات تمرین ریکاوری چه نقشی دارد؟
  • برطرف کردن طاسی و کچلی
  • داروخانه بهترین محل برای تهیه وسایل ارایش
  • عوامل تاثیرگذار بر زبان گشودن کودک
  • سوراخ کردن گوش با این روش اشتباه است
  • مروری بر ابعاد مختلف سونوگرافی
  • دسر چنگالی ساده و آسان
  • پیشگیری از ایجاد کپک در یخچال
  • فاکتورهای مهم برای تهیه لباس برای خردسالان
  • محبوبترین ها

  • کمک روحی به اطفال مصیبت دیده و داغدار
  • چرا فرزندم غذا نمی خورد؟
  • اضطراب برای رفتن به کلاس اول
  • علت انواع سرفه های کودکان و راه های درمان آن
  • همه مشکلات اطفال با دستشویی رفتن
  • ویتامین های مخصوص خردسالان بالای دو سال
  • ارزش خواب خردسالان
  • اسمارت سوینگ مدرن ترین نوع گهواره هوشمند
  • آنتی بیوتیک برای عفونت در گوش میانی اطفال
  • راهنمای تصویری دندان درآوردن کودک
  • کودکان در این سن ،خشم و عصبانیت را می فهمند
  • حیوان خانگی دوست اطفال
  • جراحی چاقی اطفال
  • مراقبت از کودک در برابر آسیب در ورزش
  • مهدکودک یا استخدام پرستارکدامیک خوب است؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است