ورزش در منزل نرمش های سبک حرکات ورزشی برنامه ورزشی

نرمش و ورزش های سبک وقتی به طور روزانه و مکرر انجام میشوند به شدت در سلامت روح و جسم تاثیر گذار اند. در زندگی های پر سرعت امروزی که کسی وقت باشگاه رفتن و ورزش کردن را ندارد، نرمش های سبک که میتوان آن ها را در منزل هم انجام داد خیلی کارآمد میباشند. در ادامه میخواهیم چهار حرکت ورزشی را به شما معرفی کنیم که میتوانید روزانه آن ها را در منزل انجام دهید.

حرکت شماره یک

بدین منظور سرپا بایستید و پاها را کنار هم قرار دهید و دست ها را به حالت ضربدری روبه روی سینه قرار دهید. زانوها را خم کنید طوری که ران ها با زمین موازی شوند.یک قدم به راست بردارید و زانوها را از هم جدا کنید و دستتانرا باز کنید  سریع بلند شوید؛ حرکت را در جهت مخالف تکرار کنید تا یک حرکت کامل شود. این حرکت را سه سری و در هر سری ۸ بار تکرار کنید.شما با انجام این حرکت، می توانید عضلات پشت، سرینی و پاها را تقویت کنید .

 

حرکت شماره دو

در حالت ایستاده قرار بگیرید و دست ها را کنار بدن نگه دارید. بپرید و پاها را به دو طرف و تا جایی که می توانید باز کنید، پس از فرود، دست راست را به زمین بزنید و دست چپ را بالا و پشت سر ببرید .به حالت اولیه بپرید و پاها را کنار هم قرار دهید. حرکت را در جهت مخالف تکرار کنید تا حرکت کامل شود. حرکت را دو سری و در هر سری، ۲۰ بار تکرار کنید.انجام این حرکت، عضلات سرینی و چهار سر ران را تقویت می کند.

 

حرکت شماره سه

در حالت ایستاده قرار بگیرید و دست ها را کنار بدن نگه دارید. با پای راست یک قدم به راست بردارید و همزمان قوزک را به طرف بیرون بچرخانید و دست ها را تا شانه ها بالا بیاورید و وزن بدن را روی باسن راست بیاندازید پای راست را به به جای خود بازگردانید. حرکت را به سمت چپ تکرار کنید تا حرکت کامل شود. این حرکت را سه سری و در هر سری ۱۰ بار تکرار کنید.این حرکت، عضلات داخلی و خارجی ران را تقویت می کند.

 

حرکت شماره چهار

پاها را به اندازه ی عرض باسن باز کنید، دست ها را کنار بدن نگه دارید. دست ها را به طرف سقف، بالا ببرید و سپس، پای چپ را تا جایی که می توانید به بالا پرتاب کنید و همزمان، دست ها را پایین بیندازید حرکت را با پای راست تکرار کنید تا حرکت کامل شود. این حرکت را دو سری و در هر سری، ۲۰ بار تکرار کنید.این حرکت، شانه ها، عضلات مرکزی، سرینی و همسترینگ را تقویت می کند.

5 1000
ارسال شده در 27 مرداد 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • افسردگی ناشی از استفاده برخی خوراکی ها
  • چگونه پیر به نظر نرسیم
  • تاثیر مولتی ویتامین در آلرژی اطفال
  • کاهش شیر مادر و چاره آن
  • شیوه نوین درمان برای عرق
  • هشدار! مراقب تخلفات در عطاری ها و طب سنتی باشید
  • برای تقویت حافظه چیکار کنیم؟
  • خوردنیهایی که به انسان شادی و نشاط میدهد
  • محبوبترین ها

  • دوری از سرطان معده با سیب زمینی خوردن
  • راهکارهای تغذیه ای مفید برای تقویت ذهن
  • مصرف کره بادام زمینی به چه کسانی توصیه می‌شود
  • چرا انسان به امگا 3 نیازدارد
  • میوه را در ماه رمضان جایگزین نان کنید
  • غذا هایی که خوردن آنها باعث کاهش وزن می شود
  • ژنتیک را تنها عامل چاقی نباید دانست
  • آیا بادام واقعا قدرت مغز را افزایش می دهد؟
  • رپورتاژ

  • کلینیک ارتودنسی دکتر گوگانی
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • شامپوهای ضد ریزش و رویش مجدد مو حاوی کافئین
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما