چهار حرکت ورزشی برای خوش اندام شدن

نرمش و ورزش های سبک وقتی به طور روزانه و مکرر انجام میشوند به شدت در سلامت روح و جسم تاثیر گذار اند. در زندگی های پر سرعت امروزی که کسی وقت باشگاه رفتن و ورزش کردن را ندارد، نرمش های سبک که میتوان آن ها را در منزل هم انجام داد خیلی کارآمد میباشند. در ادامه میخواهیم چهار حرکت ورزشی را به شما معرفی کنیم که میتوانید روزانه آن ها را در منزل انجام دهید.

حرکت شماره یک

بدین منظور سرپا بایستید و پاها را کنار هم قرار دهید و دست ها را به حالت ضربدری روبه روی سینه قرار دهید. زانوها را خم کنید طوری که ران ها با زمین موازی شوند.یک قدم به راست بردارید و زانوها را از هم جدا کنید و دستتانرا باز کنید  سریع بلند شوید؛ حرکت را در جهت مخالف تکرار کنید تا یک حرکت کامل شود. این حرکت را سه سری و در هر سری ۸ بار تکرار کنید.شما با انجام این حرکت، می توانید عضلات پشت، سرینی و پاها را تقویت کنید .

 

حرکت شماره دو

در حالت ایستاده قرار بگیرید و دست ها را کنار بدن نگه دارید. بپرید و پاها را به دو طرف و تا جایی که می توانید باز کنید، پس از فرود، دست راست را به زمین بزنید و دست چپ را بالا و پشت سر ببرید .به حالت اولیه بپرید و پاها را کنار هم قرار دهید. حرکت را در جهت مخالف تکرار کنید تا حرکت کامل شود. حرکت را دو سری و در هر سری، ۲۰ بار تکرار کنید.انجام این حرکت، عضلات سرینی و چهار سر ران را تقویت می کند.

 

حرکت شماره سه

در حالت ایستاده قرار بگیرید و دست ها را کنار بدن نگه دارید. با پای راست یک قدم به راست بردارید و همزمان قوزک را به طرف بیرون بچرخانید و دست ها را تا شانه ها بالا بیاورید و وزن بدن را روی باسن راست بیاندازید پای راست را به به جای خود بازگردانید. حرکت را به سمت چپ تکرار کنید تا حرکت کامل شود. این حرکت را سه سری و در هر سری ۱۰ بار تکرار کنید.این حرکت، عضلات داخلی و خارجی ران را تقویت می کند.

 

حرکت شماره چهار

پاها را به اندازه ی عرض باسن باز کنید، دست ها را کنار بدن نگه دارید. دست ها را به طرف سقف، بالا ببرید و سپس، پای چپ را تا جایی که می توانید به بالا پرتاب کنید و همزمان، دست ها را پایین بیندازید حرکت را با پای راست تکرار کنید تا حرکت کامل شود. این حرکت را دو سری و در هر سری، ۲۰ بار تکرار کنید.این حرکت، شانه ها، عضلات مرکزی، سرینی و همسترینگ را تقویت می کند.

ارسال شده در 27 مرداد 1395 توسط writer.m با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • عوارض مصرف مواد غذایی سرخ شده
  • داروهای خانگی برای بریدگی های جزئی و خراشها
  • خواندن احساسات افراد مختلف
  • رسیدگی به اتاق خواب
  • طبخ تخم مرغ به روشی دیگر
  • برخی از نکاتی که بعد از عمل بینی باید رعایت کرد
  • باز کردن گچ دست علی رضا بیرانوند
  • کمک روحی اطرافیان به افراد مضطرب
  • مصرف تربچه و تقویت سیستم ایمنی بدن
  • درمورد گیاه افدرا چه می دانید
  • شباهت ها وتفاوت های میان یائسگی و اختلال در تیروئید
  • روشهایی برای کاهش اضطراب در کودکان
  • قند و گوشت قرمز به یک اندازه باعث چاقی میشوند
  • 7 علت کلسترول بالا
  • آخر شب ها مراقب خورد و خوراک خود باشید
  • محبوبترین ها

  • آیا تخم مرغ لاغر کننده است؟
  • آسیب های ناشی از استفاده مکرر از گوشت قرمز
  • خورد و خوراک افراد تنها
  • سویا بهترین تنظیم کننده هورمون زنانه
  • برای عروس شدن چگونه مانکن شویم
  • تا بحال همبرگر به این رنگ دیده بودید؟
  • درباره‌ کاهش وزن این مطالب دروغ هستند
  • خاصیت های تغذیه ای پوست سیب‌زمینی
  • مسکنی طبیعی برای عصبانی ها
  • خوردن حبوبات و لاغری سریعتر
  • نوشیدنی های مفید و انرژی زا
  • عارضه های کلسترول برای بدن
  • 10 خاصیت بی نظیر موز
  • ایجاد حساسیت برای برخی رده های سنی
  • 9 ماده غذایی که سبب ایجاد بوی بد در شما می شوند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است