از خوردن بیش از حد آب میوه، خودداری کنید

معمولا تابستان با برنامه های ورزشی و رژیم های غذایی شروع میشود تا در پایان آن توانسته باشیم چند کیلویی وزن کم کنیم، ولی مسئله ای وجود دارد آن هم در مورد مصرف آبمیوه ها در رژیم های غذاییست. همانطور که میدانید تابستان پر است از میوه های رنگارنگ و خوشمزه و خوردن آبمیوه در روزهای گرم برای افرادی که رژیم دارند بسیار خوشایند است؛ اما باید بگوییم، طبق تحقیقاتی، کارشناسان دریافتند که زیاده روی کردن در مصرف آبمیوه ممکن است باعث بروز بیماری های خطرناک شود.

گفتنی است، آبمیوه طبیعی با وجود کمک به کم کردن وزن و جذب مواد مغذی توسط بدن می تواند در دراز مدت باعث ابتلا به سردرد، بروز خستگی و سرگیجه، از دست رفتن حجم عضلات، بروز مشکلات کبدی و کاهش باروری در بانوان شود.

بسیاری از افراد اکنون در جهان برای کاهش وزن و درمان اختلالاتی چون آسم و یا پسوریازیس از آبمیوه به میزان زیاد در رژیم غذایی روزانه خود استفاده می کنند.

از جمله مزایای آبمیوه و یا ترکیب میوه ها می توان کاهش چین و چروک، آبرسانی و لطافت پوست را نام برد.

کارشناسان به خانم های باردار و یا افرادی که به خاطر مشکلات کلیوی تحت دیالیز قرار دارند توصیه می کنند از مصرف آبمیوه به میزان زیاد خودداری کنند زیرا ممکن است بیماری آنها تشدید شود و یا در زنان باردار رشد جنین دچار اختلال شود.

یک تحقیق در سال ۲۰۰۴ میلادی نشان داده است که مصرف بالای آب پرتقال می تواند باعث تنگی عروق خونی و بروز سردردهای میگرنی در افراد شود، مرکبات می تواند منجر به کاهش سطح منیزیم بدن شود که محرکی قوی برای عود سردردهای میگرنی در افراد است.

به گفته کارشناسان مصرف بیش از اندازه مرکبات می تواند باعث خستگی شدید، تحریک پذیری و بروز یبوست در افراد شود.

کارشناسان به افراد توصیه می کنند در کنار مصرف آبمیوه حتماً به میزان کافی از کربوهیدرات ها و نیز پروتئین کم چرب در وعده های غذایی روزانه خود استفاده کنند تا علاوه بر حفظ سلامت از تناسب اندام منحصربفرد برخوردار شوند

ارسال شده در 26 مرداد 1395 توسط writer.m با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • دوره های مختلف افسردگی
  • مربای کدو حلوایی و آناناس
  • داروی پوكی استخوان مانع رشد سرطان سینه می شود
  • علل مختلف ایجاد درد جلوی ساق
  • کم شدن تعداد گلبولهای سفید خون | لکوپنی و نوتروپنی
  • چگونه با آناناس ماهیچه ی صورت را تقویت کنیم؟
  • تاثیر بازی های رایانه ای در سنین بالا
  • هشدار! خطر مرگ در اثر ابتلا به سرخک
  • هورمون رشد و نحوه کارکرد آن
  • واکنش های مختلف مغز در پی استفاده از گوشی همراه
  • افزایش اختلالات اسکلتی و عضلانی با تغییر سبک زندگی
  • باکتری های خوب و این فواید
  • خاصیت های بی شمار کرنبری
  • لاغری به مقدار شگفت انگیز با عصاره سیب زمینی
  • نکات مهم برای آماده کردن ترشی با بادمجان
  • محبوبترین ها

  • انرژی و پروتئین مورد نیاز برای دوره سالمندی
  • اصول و نحوه مراقبت از استخوان ها
  • غذا دقیقا چه کاری در بدن انجام می دهد
  • شام خود را مدیترانه ای کند
  • اثرات منفی نوشیدنی های انرژی زا بر قدرت بدنی ورزشکاران
  • تاثیر برخی مواد خوراکی بر اخلاق
  • مکمل های کاهنده مضرات گوشت قرمز
  • معضل چاقی در میان مردم نقاط مختلف دنیا
  • وقتی گوشت چرخ‌کرده‌ صنعتی بو می دهد
  • چاقی خود را با این روش به سادگی درمان کنید
  • کدام مواد غذایی باعث کاهش عرق می شود
  • در مسافرت های بهاری از این مواد استفاده کنید
  • خواص جادویی روغن گردو
  • بالاخره شیر برای بدن مفید است یا مضر
  • سیب زمینی سرخ کرده بخورید ولی با این روش طبخ
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است