روش های تأمین آب بدن در تابستان

همانطور که میدانید آب پایه و اساس حیات انسان و کره زمین میباشد و هفتاد درصد از ماهیچه، هشتاد درصد از خون و هشتاد و پنج درصد از مغز ما را آب تشکیل داده است و این به این معناست که وقتی میگوییم بدن کسی با کمبود آب مواجه است یعنی سه بخش حیاتی آن فرد دچار کمبود و ضعف میباشد. در تابستان با بالا رفتن تعریق بدن و هدر رفتن آب بدن تنها خوردن آب کافی نیست؛ برای همین قصد داریم چند روش معرفی کنیم تا با این کمبود مواجه نشوید.

با توجه به توصیهء پزشکان  از آنجا که تامین حجم آب مورد نیاز بدن در طول روز برای حفظ سلامت و بهبود عملکرد بافت ها و اعضای مختلف ضروری است لذا افرادی که عادت به خوردن آب کافی ندارند می توانند برای جبران کم آبی بدن که عامل بسیاری از بیماری ها و ناراحتی های جسمی است برخی از مواد غذایی مفید را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.همه ما می دانیم که ۷۰ درصد از حجم بدن انسان را آب تشکیل می دهد به این ترتیب برای اینکه فعالیت ها و عملکردهای بدن خوب و درست انجام شوند، تامین آب مورد نیاز بدن الزامی است.معمولا مهمترین منابع غذایی مفید برای تامین آب بدن شامل میوه های تازه و آبدار، سبزیجات دارای برگ های پهن و سوپ های آبکی هستند. یکی از بهترین میوه های آبدار هندوانه است.

پس از آن سیب، کیوی، گریپ فروت، توت فرنگی و انواع توت ها منابع مفیدی برای تامین آب بدن هستند. برای جبران کم آبی بدن نیز سبزیجات باید به صورت خام مصرف شوند چون طبخ آنها موجب کاهش حجم آب و رطوبت طبیعی شان می شود.سوپ سبزیجات نیز از مواد غذایی مهم و سودمند برای جبران کم آبی بدن است.

ارسال شده در 27 مرداد 1395 توسط writer.m با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اهدای عضو فرد مرگ مغزی جان سه هموطن در مشهد را نجات داد
  • مراقبت های تغذیه ای برای افراد میانسال
  • اگر نگران رابطه های مجازی همسرتان هستید
  • سودمندی مسكن های غیرمخدر پس از جراحی
  • نوشتن خاطرات روزانه چه کمکی به ما می کند؟
  • روانشناسی افراد بر اساس استاتوس های فیسبوکی
  • اضافه وزن و راه و روش برطرف کردن آن ها
  • بهترین توصیه ها برای نظافت چشم
  • هنر خارق العاده این هنرمند چینی
  • سوپی برای جوش خوردن مجدد شکستگی استخوان
  • عارضه های های ناشی از کاهش سلنیوم بدن
  • بررسی زردی در نوزادان و بزرگسالان
  • رسپی سالاد الویه در طرح متفاوت همراه با آموزش نان مخصوص
  • هورمون ها چه تاثیری بر اضافه وزن دارند(قسمت اول)
  • تعریف اصطلاح قدرت مطلق در ورزش
  • محبوبترین ها

  • به نظر شما بدنسازی قد راه کوتاه می کند؟
  • ورزشهای چند دقیقه ای مخصوص لاغر کردن پهلوها
  • مختصری درباره تربیت‌ بدنی و زیر مجموعه های آن
  • آیا توده های عضلانی اضافی خطر دارد؟
  • چقدر باید ورزش کنیم تا آلزایمر نگیریم
  • دوندگی و پیاده روی و فرق این دو با هم
  • قایقرانان چه رژیم غذایی را در پیش گیرند؟
  • ورزش در کدام اوقات روز تاثیرات مطلوب دارد؟
  • چه ورزشهایی برای خانمها ضرر دارد
  • تمرینات کششی را چگونه باید انجام دهیم
  • بهداشت روانی و ورزش
  • کاهش چربی‌ بدن بدون کاهش حجم عضلانی بخش 1
  • ورزشهای موثر برای ریلکس عضلات گردن و شانه
  • بدون هالتر عضلات سینه بسازید
  • 8 دلیل برای یادگرفتن زومبا
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است