مشاوره زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست

چرا بعضی از انسان ها چاق میشوند؟

 

تغذیه نامناسب و عدم تحرک، شایع ترین علل چاقی میباشند. ولی تنها سبک زندگی نادرست را نمیتوان علت چاقی دانست و گاهی اوقات علت هایی نظیر استرس و اظطراب هم این عارضه ی بزرگ را به وجود می آورند. در ادامه میخواهیم نگاهی به علل مختلف چاقی داشته باشیم و در آخر راهکارهایی برای درمان آن پیشنهاد کنیم، پس با ما همراه باشید.

دلیل این نوع چاقی را به مصرف زیاد مواد غذایی چرب، شیرین و پرکالری نسبت می‌دهند.توصیه: اگر به این نوع از چاقی مبتلا هستید و می‌خواهید وزن کم کنید، تنها راهتان کاهش حجم وعده‌های غذایی و کاهش دریافت شیرینی و چربی است. سعی کنید میزان دریافت مواد غذایی پرکالری از جمله انواع شیرینی‌،

 

 

 

غذاهای سرخ‌شده، برنج و نان سفید را کاهش دهید و در عوض، بیشتر از مواد غذایی فیبردار مثل میوه، سبزیجات، نان سبوس‌دار و غلات کامل استفاده کنید. در عین حال باید در طول روز فعالیت ورزشی داشته باشید تا چربی انباشته‌شده در بدنتان بسوزد، بنابراین 30 دقیقه پیاده‌روی روزانه بهترین ورزش برای شماست.

 

اضطراب، استرس و افسردگی تاثیرات مخربی بر سلامت فرد دارند. افرادی که اضطراب و استرس بالایی دارند، در شرایط خاص برای آرام کردن روانشان به مصرف مواد غذایی به‌ویژه شیرین یا شور روی می‌آورند. متاسفانه این کار تاثیری بر کاهش استرس آنها ندارد و فقط باعث چاقی دور شکم و عوارض ناشی از آن می‌شود.

 

توصیه: اگر فرد پراسترسی هستید، مراقب پرخوری عصبی‌تان باشید. به جای خوردن، بهتر است جایگزین‌های دیگری برای آرامش خود بیابید. به‌عنوان مثال، ورزش می‌تواند میزان اضطراب و استرستان را کاهش دهد و در عین حال تاثیر منفی بر سلامتتان ندارد و حتی به کاهش وزنتان کمک بیشتری می‌کند.

 

 

 

برخی ورزش‌ها مانند یوگا هم می‌تواند استرس شما را کاهش دهد. مطمئن باشید با کاهش استرس و رفع پرخوری عصبی به‌تدریج وزنتان کم خواهد شد.وقتی میزان مصرف انرژی از دریافت آن کمتر باشد، مازاد کالری مصرفی در بدن به شکل چربی ذخیره می‌شود. اگر دچار این نوع چاقی هستید،

 

گرفتن رژیم‌های سخت غذایی هیچ فایده‌ای ندارد. این کار تنها سلامتتان را به خطر می‌اندازد و به محض قطع رژیم وزن کم‌شده 2 برابر بازخواهد گشت.توصیه: سعی کنید میزان دریافت مواد غذایی روزانه خود را به حد متعادل برسانید و کنار آن ورزش هوازی مثل پیاده‌روی،

 

دو، ایروبیک یا شنا انجام دهید تا میزان سوخت‌وساز بدنتان افزایش پیدا کند.متابولیسم آتروژنیک یعنی متابولیسمی که در آن همه چیز به شکل چربی در بدن ذخیره می‌شود. در این نوع چاقی، فرد معمولا از ورم معده گله‌مند است. شکم مبتلایان به این چاقی به نسبت بزرگ و کلسترول خونشان بالاست.

 

 

 

توصیه: برای لاغر شدن و خلاصی از این نوع اضافه وزن، مراقب مواد غذایی دریافتی‌تان باشید. نه‌‌تنها به خاطر ظاهرتان بلکه به خاطر سلامت و طول عمرتان مواد غذایی پرچرب و شیرین مصرف نکنید تا کلسترول خونتان پایین بیاید. به علاوه، در حد متوسط ورزش کنید و الکل ننوشید.اگر مبتلا به این نوع چاقی هستید، یعنی احتمالا نوعی مشکل جریان خون دارید که می‌تواند ژنتیکی باشد.

 

افراد مبتلا به این نوع چاقی پاهای متورمی دارند و احساس سنگینی در پا می‌کنند.توصیه: گرفتن رژیم غذایی بی‌فایده است. ورزش می‌تواند تا حدی به رفع سنگینی پاهایتان کمک کند. پیاده‌روی برای شما بهترین ورزش است. در ضمن، به جای استفاده از آسانسور از پله بالا و پایین بروید.این نوع چاقی در خانم‌ها و در دوران نوجوانی و یائسگی شایع‌تر است. افراد مبتلا، میزان گلوتن بیشتری در برنامه غذایی روزانه‌شان دریافت می‌کنند.

 

گلوتن پروتئینی است که در گندم، جو و چاودار یافت می‌شود.توصیه: برای پیشگیری از بروز این نوع چاقی، باید ساعات نشستن خود را کم کنید و در عین حال لازم است به متخصص تغذیه مراجعه کنید تا با توجه به نوع مواد غذایی و میزان دریافت گلوتن، میزان واحد مورد نیاز روزانه را برایتان مشخص کند.دکتر حسین ایمانی، متخصص تغذیه و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران

 

5 1000
ارسال شده در 26 مرداد 1395 توسط با موضوع پزشکی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x