مشاوره زیبایی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

هضم نامناسب غذا هضم غذا هضم بهتر غذا عدم توجه به غذا در زمان خوردن استرس و تنش در زمان صرف غذا اختلالات گوارشی

برای هضم بهتر غذا چه شرایطی لازم است در نظر بگیریم چه روش هایی به ما در این زمینه کمک می کنند بهتر است در زمان غذاخوردن از استرس و اضطراب دوری کنید و زمان و مکان مناسبی را انتخاب کنید تا غذایتان بهتر جذب و هضم شود

 به گفته یک کارشناس ارشد علوم بهداشتی در تغذیه، بسیاری از مشکلات گوارشی که برای افراد ایجاد می‌شود، ناشی از رعایت نکردن آداب غذا خوردن است که با رعایت چند اصل ساده، پیش و پس از خوردن غذا می‌توان آنها را رفع کرد تا روند هضم غذا بهتر انجام گیرد.

سیده زهرا حسینی افزود: ۵ دقیقه پیاده روی سبُک، پیش از شروع غذا می تواند دستگاه گوارش را برای پذیرش غذا آماده کند و عدم وجود استرس و تنش در زمان صرف غذا کمک می کند تا هضم بهتری داشته باشید.

به گفته او، قبل از خوردن غذا باید روی رنگ و بوی آن تمرکز کنیم و آن را در نور مناسب، خوب ببینیم و از خوردنش لذت ببریم. یکی از عواملی که نقش مهمی در پرخوری و به دنبال آن هضم نامناسب غذا دارد، عدم توجه به غذا در زمان خوردن آن است. میل کردن غذا در حال تماشای تلویزیون نیز از جمله عواملی محسوب می‌شود که توجه را از غذا خوردن و تمرکز ذهن بر آن سلب می کند.

حسینی، ضمن اشاره به اینکه برای صرف غذا باید فرصت کافی در نظر گرفته شود گفت: غذا را باید با سرعت کم خورد و بخوبی آن را جوید. مصرف مایعات همزمان با غذا نیز باعث رقیق شدن آنزیم های گوارشی می شود و هضم را با اختلال مواجهه می کند.

به توصیه او، بهترین زمان مصرف مایعات، نیم ساعت قبل از غذا و یا ۲ ساعت بعد از آن است و فقط افرادی که حرارت بدنی بالایی دارند بهتر است در انتهای غذا مقدار کمی آب بنوشند تا عطش شان برطرف شود.

این کارشناس ارشد علوم بهداشتی تغذیه، بیان کرد: غذا بهتر است در حجم کم و دفعات بیشتر مورد استفاده قرار گیرد و مقدار مصرف آن در هر وعده باید در حدی باشد که همیشه یک سوم حجم معده، خالی از غذا بماند، زیرا با ترشح آنزیم های گوارشی و شروع عمل هضم، حجم غذا افزایش می یابد و در صورتی که غذا حجم معده را پر کرده باشد می تواند مشکلات گوارشی متعددی را به دنبال داشته باشد.

حسینی افزود: مواد غذایی به لحاظ کیفیت و ساختار با هم متفاوتند و بنابراین، زمان و شرایط هضم آنها نیز متفاوت خواهد بود. زمانی که غذاهای مختلف بخصوص در مهمانی ها با هم مورد استفاده قرار گیرند، بدن در هضم آنها دچار مشکل می‌شود و در نتیجه اختلالات گوارشی در افراد پیش می‌آید. از این رو بهتر است در هر وعده غذایی تنها از یک نوع غذا استفاده شود و حتی بین غذاهای خام مانند سالاد و سایر غذاهای پخته نیز ۲۰ دقیقه فاصله باشد.

او با اشاره به اینکه زود خوردن شام می تواند به بهبود هضم کمک کند اظهار کرد: حتما باید فاصله شام تا خواب حداقل ۳ ساعت در نظر گرفته شود تا در هضم غذا و همین طور خواب، اختلالی ایجاد نشود.

سلامت آنلاین

5 1000
ارسال شده در 29 مرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x