82216949

آیا روی آوردن به ورزش شمشیربازی می تواند به کاهش وزنمان کمک کند تاثیرات مثبت این ورزش روی بدن چگونه است ازجمله مزایای ورزش شمشیربازی افزایش مقاومت بدن و تقیوت قلب و عروق ورزشکاران و علاقه مندان به این رشته ورزشی است

آیا به دنبال یک روش کاملا جدید برای تغییر برنامه ورزشی خود هستید؟ شما می‌توانید برای کاهش وزن خود از کلاس‌های ورزشی مختلف استفاده کنید. اما آیا شمشیر بازی می‌تواند یک تمرین مفید برای شما باشد؟ بیشتر افراد از اینکه شمشیربازی را به عنوان یک تمرین ورزشی خوب و مفید معرفی می‌کنند بسیار متعجب و شگفت زده می‌شوند.

شمشیربازی می‌تواند باعث سوزاندن کالری در بدن شود:

حتما شما هم مسابقات شمشیربازی را در طول بازی‌های المپیک مشاهده کرده اید. زمانی که این ورزش را از طریق تلویزیون دنبال می‌کنید ممکن است به نظر برسد که ورزشکاران کار سختی در پیش ندارند اما واقعیت چنین نیست. به طور متوسط یک خانم ۱۵۰ پوندی(۶۸ کیلوگرمی) در هر ساعت از شمشیربازی حدود ۴۰۰ کالری می‌سوزاند. حتما شگفت زده شدید. بیشتر شمشیربازان در مورد اینکه حرکات شمشیر در طول بازی چقدر سخت و محکم است شگفت زده می‌شوند. البته باید به خاطر داشته باشید که قرار نیست کل ۶۰ دقیقه را در یک مسابقه شرکت کنید پس کالری سوزانده شده کمتر خواهد بود. همانطور که می‌دانید شمشیربازی سه نوع سلاح متفاوت دارد که در طول شمشیربازی از آن‌ها استفاده می‌شود:اپه، فویل و سابر. نوع سلاحی که در این بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد طول هر بازی را مشخص می‌کند. اپه و فویل حاوی سه مسابقه سه دقیقه ای به همراه یک استراحت یک دقیقه ای در بین هر بازی است. شمشیر بازی با سابر بیشتر طول می‌کشد زیرا بر اساس لمس یا امتیازات است.

اگر در ورزش شمشیربازی تازه کار هستید، ممکن است در طول تمرین زمان زیادی را صرف کنید. اما تمرین‌های انجام شده حرکات بدن شما و پمپاژ را بهبود می‌بخشد ، باعث سوزاندن کالری می‌شود و باعث کاهش وزن می‌شود.

مزایای ورزش شمشیربازی برای سلامتی:

علاوه بر سوزاندن کالری، شمشیربازی مزایای دیگری برای سلامتی و تناسب اندام دارد. داگمارا ووزنیک معتقد است که ورزش می‌تواند باعث تقویت سیستم قلبی –عروقی افراد شود و مزیت‌هایی برای حافظه انسان به همراه داشته باشد. او می‌گوید: زیبایی ورزش این است که می‌توانید ان را هر چقدر که دوست داشتید شدیدتر کنید. شما می‌توانید بر روی تکنیک‌های مختلف با محدوده حرکتی محدودتر تمرکز کنید یا به سمت جلو وعقب حرکت کنید. سطح شدت کاملا به خود شما بستگی دارد. مونیکا آکسمیت در این باره می‌گوید: شمشیربازی یک ورزش عالی است. در حالیکه انجام این ورزش بسیار سرگرم کننده است، می‌تواند به سوزاندن کالری‌های بدن و ایجاد مقاومت کمک کند. تمرین‌های قدرتی نیز در این ورزش وجود دارد زیرا شما عضلات پا، بازو و هسته بدن را درگیر می‌کنید.

چگونه شمشیربازی را آغاز کنیم؟

اگر دوست دارید شمشیربازی را برای سوزاندن کالری‌های اضافی بدن، خوش اندام بودن یا تغییر در برنامه ورزشی خود امتحان کنید، می‌توانید از سطح ابتدایی و آغازین شمشیربازی کار خود را آغاز نمایید. برخی از برنامه‌های شمشیربازی برای شرکت کنندگان جوان خواهد بود اما برنامه‌هایی نیز برای بزرگسالان وجود دارد. داگمارا در این باره می‌گوید: شمشیربازی بهترین روش برای تغییر برنامه روزانه است .

شمشیربازی برای کاهش وزن:

اگر دوست دارید شمشیربازی را به عنوان یک برنامه کاهش وزن دنبال کنید، می‌توانید آن را با سایر فعالیت‌های روزانه خود هماهنگ نمایید. بر اساس مطالعات انجام شده، شما باید در هفته ۲۵۰ دقیقه فعالیت فیزیکی متوسط داشته باشید تا بتوانید وزن کم کنید. سعی کنید یک یا دو کلاس شمشیربازی را به برنامه پیاده روی، یوگا یا شنا اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که رژیم غذایی مناسب می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

ارسال شده در 31 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • طریقه منجمد کردن تخم مرغ و لبنیات
  • درباره صدا دادن نفس چه میدانید
  • بر قند خون خوردن کشمش چه فوایدی دارد؟
  • فسفر فراوان ترین ماده معدنی بدن
  • معیارهای تشخیص افسردگی ماژور
  • داروهای خانگی برای صاف و براق شدن موها
  • زندگی با عروس سن بالا
  • مزایای مختلف مصرف میوه خشک
  • امراض مرتبط با عدم نظافت دندانها
  • بررسی کامل لشمانیوز در حیوانات خانگی
  • بی اعتمادی در زنان منجر به بیماری های قلبی می شود
  • در مورد انواع سبک های یادگیری چه می دانید
  • توصیه های غذایی دکتر اوز
  • اطلاعاتی با ارزش در مورد کرم پودر و آرایش
  • مانع پیری پوست صورت خود شوید
  • محبوبترین ها

  • در فصل زمستان چشم ها را چه مدلی آرایش کنیم
  • مثل هالیوودی ها زیبا و جذاب شوید
  • برای درمان خشکی لب این راهکارها را بخوانید
  • شینیون بافت تاج را چگونه درست کنیم+آموزش تصویری
  • در رژیمهای لاغری ریزش مو چه علتی دارد؟
  • بیماری ها و عوارض کاشت ناخن
  • روش استفاده از گیاه آلوئه ورا برای درمان جوش صورت
  • ۶ شیوه سریع و آسان برای رها شدن از دست جوش ها
  • توصیه های مفید برای محافظت موها
  • قبل از انجام تاتو به این مطلب نگاهی بیندازید
  • پوست و گرمای هوا
  • صورتتان را با این کرم پودرها از خستگی دربیاورید
  • اهمیت ویتامین C در حفاظت از پوست
  • در سه دقیقه چگونه آرایشتان را تجدید کنید؟
  • داروهای خانگی طبیعی برای نرم کردن دست
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است