detox-body

اگر تمایل به سم زدایی از بدنتان دارید باید در خورد و خوراکتان تغییراتی ایجاد کنید  و سعی کنید از موادطبیعی موثر در این زمینه کمک بگیرید برخی خوردنی ها مانند گوشت قرمز ،موادغذایی کافئین دار و شیرینی های مصنوعی را نیز ترک کنید

قبل از اینکه بخواهیدیک رژیم غذایی مرتبط با سم زدایی را آغاز کنید، باید نکات زیر را به خاطر داشته باشید.

  1. به رژیم غذایی خود وقت بدهید:

بر اساس گفته برخی از پزشکان طب سنتی،به سرعت وارد برنامه پاکسازی و سم زدایی شدن می‌تواند منجر به سردرد، نفخ یا یبوست شود. برای اینکه بتوانید این نشانه‌ها را کمتر کنید، آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که سه الی چهار روز قبل از آغاز سم زدایی،به آرامی چند مورد از غذاها همچون قهوه، الکل، شکر، گندم، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، اسیدهای چرب ترانس،غذاهای آماده را از رژیم غذایی خود حذف کنید. برخی از افراد مصرف پروتئین‌های حیوانی همچون گوشت گاو را نیز محدود می‌کنند. سعی کنید بیشتر از سبزیجات خام، سالاد یا سبزیجات آب پز استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در این زمان از شر غذاها یا نوشیدنی‌هایی که باعث تحریک اشتهای شما می‌شوند خلاص شوید.برنامه غذایی خود را برای یک هفته آماده کنید و زمانی را برای خرید از فروشگاه اختصاص دهید. اگر به طور طبیعی از محصولات ارگانیک استفاده نمی‌کنید به دنبال خرید این نوع محصولات باشید. اگر نمی‌توانید تمامی محصولات را به صورت طبیعی و ارگانیک تهیه کنید، میوه و سبزیجات را به درستی بشویید تا از شر میکروب‌ها و سایر مواد آلودهو شیمیایی خلاص شوید. اگر در حال انجام پاکسازی و سم زدایی از بدن خود هستید، یک منوی ساده را انتخاب کنید. اگر قصد دارید پاکسازی را تنها از طریق نوشیدنی‌ها انجام دهید، محصولات و بطری‌ها را آماده کنید.

  1. جلوگیری از بروز نشانه‌های مصرف نکردن کافئین:

اگر از نوشیدنی‌های کافئین دار به صورت منظم استفاده می‌کنید، ممکن است با نشانه‌هایی همچون سردرد، خستگی و سایر نشانه‌های مصرف نکردن کافئین مواجه شوید.برای جلوگیری از بروز این نشانه‌ها بهتر است نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • مصرف کافئین خود را به طور تدریجی کم کنید.
  • سعی کنید قهوه را با سایر نوشیدنی‌ها جایگزین کنید. به عنوان مثال، سعی کنید یک لیوان نوشیدنی کم کافئین مصرف نمایید.
  • از نوشیدنی‌هایی استفاده کنید که کافئین کمتری دارد. به عنوان مثال می‌توانید از چای سبز، چای سفید یا چای اولانگ استفاده کنید.
  • اگر دوست داشتید می‌توانید از نوشیدنی‌های گیاهی بدون کافئین استفاده نمایید.
  1. آب بیشتری بنوشید:

بدن شما برای انجام پاکسازی و سم زدایی به آب بیشتری نیاز دارد. نوشیدن آب بیشتر به نگهداری آب بدن کمک می‌کند وممکن است به دفع سموم از بدن نیز کمک کند. بنابراین مطمئن شوید که حداقل هشت لیوان آب سالم در روز می‌نوشید. همچنین سعی کنید یک لیوان آب ولرم یا آب به همراه لیموی تازه بنوشید.

  1. برای سم زدایی موفق از ابزارهای مناسب استفاده کنید:

برخی از تمرین‌ها می‌تواند به پاکسازی سموم از بدن در طول این رژیم به شما کمک کند. به عنوان مثال لایه برداری از پوست با یک برس قبل از دوش گرفتن عالی خواهد بود. برایبهبود آرامش در طول پاکسازی، سعی کنید اسانس‌هایی را برای اضافه کردن به حمام خود یا ماساژ بخرید. روغن اسطوخودوس برای رهایی از سردردهای ناشی از مصرف نکردن کافئین مفید خواهد بود.

  1. باید بدانید که چه چیزهایی را قطع نکنید:

داروهای تجویزی از طرف پزشک رادر طول رژیم پاکسازی خود قطع نکنید. مصرف نکردن برخی از داروهای خاص ممکن است عوارض جدیبه همراه داشته باشد یا حتی زندگی فرد را تهدید نماید.

هشدار: مطالبی که در این مقاله بیان شد تنها برای آگاهی افراد است و نباید جایگزین درمان‌های پزشکی شود.بهتر است قبل از آغاز هر نوع رژیمی با پزشک خود مشورت نمایید.توصیه‌های پزشکی را در این مورد جدی بگیرید و سعی کنید به دقت آن را دنبال نمایید.

ارسال شده در 31 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع بهداشت و ارتقاء سلامت

پیشنهاد سردبیر

  • آیا اضطراب می تواند باعث بی خوابی شود؟
  • قرص؛ خوردنی که خوراکی نیست!
  • لاغر شدن با عدس،درست یا غلط؟
  • راهکارهای ضد فراموشی
  • آجیل ها همیشه باعث چاقی نمی شوند
  • چیپس متفاوت و سالم برای خردسالان
  • در زمان استراحت عضلاتتان را بکشید
  • چگونگی واکنش دستگاه تنفس در مقابل عفونتها
  • خوراکی های ممنوعه برای بیماران MS
  • مضرات مواد پلاستیکی بر سلامت انسان
  • برتری نان سنگک بر دیگر نان ها
  • از بین رفتن افسردگی با ایروبیک
  • علت و مکانیسم برنزه شدن پوست در اثر نور خورشید چیست؟
  • جلوگیری ازمشکلات متداول چشم در تابستان
  • سفیدی دندان با خمیردندان نارگیلی
  • محبوبترین ها

  • استحکام بیشتر دندانها با این خوراکی
  • سلامت جسمی و ارتباط با دهان و دندان
  • تهدید ابتلا به آلزایمر با وسایل دندانپزشکی
  • پیشگیری از تخریب دندانها با رعایت این موارد
  • چه بخوریم تا لثه ها سالم بمانند
  • تا عید لبخندتان را تازه کنید
  • چرا مراقبت از دهان و دندان اینقدر اهمیت دارد؟
  • نسخه های جدید برای این مشکلات دندانی
  • جویدن و مشکلات گوارشی
  • برای سالم ماندن دندان ها توصیه های دکتر اوز را بخوانید
  • علت بد مزگی بزاق در چیست
  • هرآنچه درباره دندان عقل باید بدانید
  • پر کردن دندان خطری ندارد
  • اصول استفاده از محافظ دهانی ورزشی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است