گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
جراحی زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
جراحی زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

hand-holding-scoop-of-whey-protein-powder

یک فرد ورزشکار برای افزایش توان عضلانی خود نیاز به مصرف مکمل های ورزشی دارد این مکمل ها باعث افزایش حجم عضلات آن ها و بالابردن نیروی جسمی این افراد خواهد شد برنامه های غذایی به همراه این مکمل ها برای تقویت عضلات این افراد تنظیم می شوند

 نیازهای تغذیه‌ای در ورزشکاران به استثنای افزایش نیاز به انرژی، ویتامین‌های گروه B، برخی املاح و پروتئین، مشابه با افراد غیر ورزشکار می‌باشد.

دکتر محمد حضوری

 

نیازهای تغذیه‌ای در ورزشکاران به استثنای افزایش نیاز به انرژی، ویتامین‌های گروه B، برخی املاح و پروتئین، مشابه با افراد غیر ورزشکار می‌باشد. با انجام فعالیت ورزشی همراه با افزایش توده عضلانی و هیپرتروفی عضلات، نیاز به پروتئین افزایش می‌یابد. علاوه بر این با افزایش شدت فعالیت ورزشی، فیبرهای عضلانی دچار آسیب و یا تحلیل شده و برای ترمیم آن‌ها نیاز به پروتئین افزایش می‌یابد.

البته در بخش قابل توجهی از ورزشکاران، این افزایش نیاز به پروتئین، به سادگی از برنامه غذایی فرد تامین شده و نیازی به مصرف مکمل وجود نخواهد داشت. به عنوان مثال میزان پروتئین توصیه شده در اغلب ورزشکاران حدود 1/7 – 1/2 گرم به ازا‌ی کیلوگرم وزن بدن می‌باشد.

بدان معنی که یک ورزشکار 70 کیلوگرمی روزانه می‌باید حدود 119 – 84 گرم پروتئین مصرف کند. حال اگر نیاز به انرژی یا انرژی دریافتی او روزانه حدود 5000 – 4000 کیلوکالری باشد و او تنها 10 درصد این انرژی را از پروتئین تامین کند، روزانه حدود 125 – 100 گرم پروتئین دریافت کرده است که بیش از میزان توصیه شده برای او می‌باشد.

اما در برخی افراد به دلیل شرایط خاص ورزشی (شدت تمرین بسیار زیاد، برنامه تمرینات فشرده و یا مسابقات متوالی یا رعایت برنامه غذایی خاص) تحت نظر متخصص می‌توان با استفاده از مکمل‌های پروتئینی تامین نیازهای فرد را تسهیل کرد. به عنوان مثال در صورتی که ورزشکار فوق روزانه 2000 کیلوکالری انرژی دریافت کند (به عنوان مثال برای کاهش وزن)، در چنین شرایطی با در نظر داشتن تامین10 درصد انرژی روزانه از پروتئین، او روزانه تنها 50 گرم پروتئین دریافت کرده که کمتر از میزان مورد نیاز او می‌باشد.

در چنین شرایطی است که بدن این فرد برای تامین پروتئین مورد نیاز خود ممکن است اقدام به تجزیه ذخایر پروتئینی کرده و توده عضلات و فیبرهای عضلانی که با تمرینات طاقت فرسا تخصص یافته‌اند را برای تامین نیاز به انرژی تحلیل ببرد.

نیاز به پروتئین

اگرچه در افراد عادی نیاز به پروتئین در حدود 8/0 گرم به ازای کیلوگرم وزن بدن می‌باشد، اما پروتئین مورد نیاز در ورزشکاران بیش از افراد عادی است. این میزان افزایش نیاز به میزان مصرف پروتئین طی ورزش بستگی دارد. مصرف پروتئین طی ورزش و پس از آن به عوامل متعددی نظیر سن، جنس، شدت ورزش، طول مدت ورزش، مصرف انرژی و دسترسی به کربوهیدرات‌ها بستگی دارد.

 نیاز به پروتئین در ورزشکاران استقامتی

بررسی‌ها نشانگر افزایش اکسیده شدن و تجزیه پروتئین طی فعالیت‌های استقامتی هستند. این یافته‌ها و بررسی تعادل ازته در بدن این گروه ورزشکاران دلایلی مستند را برای افزایش میزان پروتئین مورد نیاز این ورزشکاران فراهم کرده است. بر اساس مطالعات انجام شده، یک ورزشکار رشته‌های استقامتی باید به ازای کیلوگرم وزن بدن خود 2/1 تا 4/1 گرم پروتئین مصرف کند.

فراموش نباید کرد که این میزان دریافت پروتئین در صورتی که فرد مقادیر کافی از کربوهیدرات دریافت کرده باشد، می‌تواند تامین کننده نیاز وی باشد. در غیر این صورت، بخشی از این پروتئین دریافتی برای تامین انرژی به مصرف رسیده و در واقع نیاز به پروتئین در فرد به مقادیری بیش از این افزایش خواهد یافت.

انواع مکمل‌های پروتئینی

در حال حاضر مهم‌ترین ترکیبات پروتئینی موجود در مکمل‌ها، عبارتند از پروتئین‌های لبنیات شامل پروتئین Whey (یا آب پنیر) و کازئین، پروتئین سفیده تخم مرغ (آلبومین) و پروتئین گیاهی سویا.  پروتئین Whey برای عضله سازی مناسب است و بنابراین بهترین انتخاب در دوران بدنسازی و افزایش وزن و توده عضلانی می‌باشد.

پروتئین کازئین اگرچه پروتئین دیرهضمی است، اما در پیشگیری از تحلیل عضلات موثر می‌باشد، بنابراین محصولات دارای مقادیر قابل توجه این پروتئین را می‌توان در شب هنگام پس از مسابقات و یا دوران نزدیک به رقابت ورزشی که فرد قصد تامین نیاز به پروتئین خود را داشته و نمی‌خواهد عضله سازی کند، توصیه کرد.

پروتئین آلبومین تخم مرغ بهترین پروتئین موجود در برنامه غذایی است، اما به دلیل طعم نامطلوب میزان مصرف آن در برنامه غذایی روزانه و نیز در ترکیب مکمل‌های پروتئینی محدود است. علاوه بر این سفیده تخم مرغ خام دارای نوعی پروتئین است که از جذب ویتامین بیوتین (نوعی از ویتامین‌های گروه B) جلوگیری می‌کند.

اگرچه محتوای آمینواسیدهای پروتئین سویا همانند پروتئین‌های آلبومین، Whey و یا کازئین نیست، اما با دارا بودن ترکیبات ارزشمند نظیر ایزوفلاون‌ها می‌تواند از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری کرده و یا عوارض آنها را کاهش دهد…

 

 

5 1000
ارسال شده در 27 مرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تابستان و این نوشیدنی های خوشمزه
  • کند شدن روند پارکینسون با مصرف داروهای ضد افسردگی
  • تاثیر جوانه گندم بر سلامتی انسان
  • کارهایی که میتوان با این پودر قهوه ای انجام داد
  • با توجه به گروه خونی کدام رژیم های غذایی مناسب شما هستند؟
  • اگر درد شکمی دارید این کار را نکنید
  • خوردنی های سالم برای 40 ساله ها
  • نوشیدن بیش از حد چای سبز مفید است یا مضر؟
  • محبوبترین ها

  • 10 خاصیت شگفت انگیز ساقه کرفس
  • 8 خاصیت طلایی مصرف بذر کتان برای حفظ سلامتی
  • طب سنتی درباره افزایش فشار خون چه راهکارهایی نشان میدهد؟
  • آبمیوه ای برای مبارزه با آلرژی
  • نوشیدنی سبز برای بیماران دیابتی
  • درمان بی خوابی با استفاده از گیاهان دارویی
  • از بین بردن مواد سمی با آب کلم
  • 10 گیاهی که به جنگ سرطان می روند
  • رپورتاژ

  • ارائه بهترین خدمات دندانپزشکی در کلینیک رویال
  • ویواتیون، کوک سلامتی
  • ترک سیگار با جدیدترین روش توسط دکتر احیایی
  • تی آر ایکس TRX ورزش برای تمام فصول
  • کبد چرب خود را با گیاه ماریتیغال درمان کنید
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی