کلینیک دندانپزشکی فرجام کلینیک تندیس

نشانه خستگی در ورزش علائم خستگی ریکاوری بعد از ورزش خطرات زیاد ورزش کردن آسیب های ورزشی

هدف از زندگی، شادی و کیف کردن است و لازمه ی زندگی شاد ورزش میباشد. اما از قدیم به ما گوشزد شده که حتی عبادت بیش از حد هم ضرر دارد چه برسد به ورزش. بعضی از افراد معتاد ورزش هستند و هر کار میکنند نمیتوانند از سطح ورزش خود را به تعادل برسانند، همانطور که میدانید بین ورزش و ورزش بیش از اندزه تفاوت هاییست که خود ورزشکار در طولانی مدت متوجه آن میشود. در ادامه با ما همراه باشید تا با این علائم سطح ورزش خود را در تعادل نگهدارید.

بین ورزش، و ورزش بیش از اندازه، یک خط خیلی نازک فرق است. ما به شما کمک خواهیم کرد تا بدانید برای داشتن آینده‌ای بهتر و سالم‌تر، کدام سمت این خط برای قدم برداشتن صحیح است.

بیشتر احساس خستگی می‌کنید تا احساس شادابی

یکی از اصلی‌ترین دلایل برای ورزش کردن، جدای از تناسب اندام، این است که برای گذراندن پیچ و تاب‌های زندگی و چسبیدن به برنامه‌های مراقبتی‌تان، پر انرژی بمانید.

اما اگر پس از ورزش تمام روز احساس خستگی شما را در بر می‌گیرد، باید برنامه‌تان را بررسی و دوباره طراحی کنید تا با نیازهای بدنی شما متناسب شود.

با ورزش بیش از اندازه، بدنتان به شما اخطار داده و به مقدار مناسبی استراحت، اعلام نیاز می‌کند.

خواب کم یا در کل بی‌خوابی

اگر در کل روز خوابالو هستید، و یا اگر بعد از یک تمرین سخت و خسته کننده خوابتان نمی‌برد، احتمالش وجود دارد که بخاطر ورزش بیش از اندازه باشد.

ناهماهنگی هورمونی

یکی از جدی‌ترین عوارض جانبی ورزش بیش از اندازه، ایجاد ناهماهنگی هورمونی است. اگر بیشتر مواقع احساس می‌کنید حال خوشی ندارید یا اگر عادت ماهیانه‌ی شما نامنظم شده است، ممکن است ایراد از روتین ورزشی‌تان باشد.

در حالیکه ورزش کردن به اندازه‌ی متعادل، کمک می‌کند تا سیستم ایمنی بدنتان سالم و قوی بماند، ورزش بیش از اندازه آنرا بهم خواهد ریخت، و باعث خستگی زیاد و ضعف سیستم ایمنی بدنتان خواهد شد.

احساس گرفتگی و افسردگی دارید

اگرچه ورزش باعث انتشار هورمون‌هایی خواهد شد که در طول روز شما را شاداب و پر انرژی نگاه می‌دارند، اما ورزش بیش از اندازه برعکس، شما را خسته، گرفته و کاملا بی انگیزه خواهد کرد.

ریکاوری آهسته

اگر بصورت منظم بدون اینکه به بدنتان استراحت مورد نیازش را بدهید، شدید ورزش کنید، آنوقت هنگامی که بدنتان آسیب ببیند یا بیمار بشوید، بدنتان به آهستگی دوباره انرژی خواهد گرفت.

سپس اگر اجازه ندهید تا بدنتان به کاملی بهبود پیدا کند و ریکاور شود، تلاش‌هایتان هیچ نتیجه‌ی مثبتی در بر نخواهد داشت، مخصوصا اگر ورزش می‌کنید تا بدنی سالم و خوش اندام داشته باشید.

اگرچه ورزش برای داشتن بدنی سالم اهمیت دارد، اما به همان اندازه، استراحت و گوش دادن به بدن نیز مهم است. سعی کنید متناسب با توان بدنتان ورزش کنید هرچند برای پیشرفت ، ارتقا رکورد و عضله سازی بیشتر نیاز به فشار آوردن به ماهیچه‌ها دارید اما می‌توانید با در نظر گرفتن موارد فوق از آسیب رساندن به بدن خود جلوگیری کنید.

ارسال شده در 29 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • سوپ سالم: سوپ نخود و ریحان
  • اگر درد شکمی دارید این کار را نکنید
  • برای ارتقا ایمنی بدن چه غذایی مصرف کنیم؟
  • بررسی ناهنجاری از لحاظ دندانی
  • رشد سریع تر موها
  • چطوری در ورزش بدنسازی حرارت بدن را افزایش دهیم؟
  • من در مورد آینده ام نگرانم برای کمک به خود چکار می توانم بکنم؟
  • تغییر صفات درونی و شخصیتی افراد
  • محبوبترین ها

  • خنداندن بیماران افسرده با این روش
  • راه چاره برای درمان اضطراب در جمع
  • در زمان نهار خوردن این موارد را فراموش نکنید
  • تفاوت کار در منزل با کار در بیرون از منزل
  • سلامت روح و روان با صحبت با افراد جدید
  • طرز تفکر افراد شاد
  • چرا در هنگام امتحان استرس داریم؟
  • پیشگیری از اعتیاد با شاد بودن
  • رپورتاژ

  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است